Prezentacija za konkurs SDM.pdf
Линк ка снимку целог часа: https://drive.google.com/open?id=1uGbTDAFFJQIrE0YPlU4EWolIdaZ-fh3M
Линк ка презентацији у .ppsx формату, за преузимање: https://drive.google.com/open?id=1z6g7rqjfyPiIvLet9WnaebXJAk5ynLLl
Линк ка документу : https://1drv.ms/x/s!Ap8IKqYmAZYTgcEL9UldaXXHwZSgqQ?e=cJ7BqK
Циљ часа – да ученици науче како се ради са формулама у програму за табеларне прорачуне.
Исходи часа -- ученици ће знати како да уносе формуле у ћелију или формула бар, како да их копирају, научиће релативно референцирање и видеће како се вредност израза мења у зависности од измене вредности променљивих које учествују у изразу.
Детаљан опис часа
Увод - Час је започео Zoom видео састанком. У првих 5 минута ученици се на чету пријављују да су присутни. У уводном делу су ученци упознати са темом часа и са начином рада. На чет им је копиран линк подељеног excel фајла са OneDrive-а који ће се користити за сараднички рад.
Централни део – Наставник прво, уз дељење екрана, објашњава које су то основне формуле и који се знаци (оператори) користе за одређене математичке операције, као и које се евентуалне поруке о грешкама могу појавити и шта оне значе. То све показујући и пратећи скрипту која је ученицима послата раније.
У наставку се, уз дељење екрана, на дељеном документу демонстрира попуњавање вредности за x, y и z, а затим и како се уноси формула за израчунавање збира x+y.
То је довољно да се ученици могу укључити у рад. Сада они настављају рад на том excel фајлу и попуњавају даље шта треба.
Закључак – час је текао како је и планирано и одређени број ученика је био веома активно укључен у рад. Неки су, на жалост, имали и одређених техничких проблема.
Zoom, OneDrive, Office online – MS Office Excel, рачунар, камера, микрофон, интернет
Google анкета – за анкетирање ученика
Скрипта, интернет ...
Ученици су углавном задовољни, све су оценили са врло добар или одличан, тако да ми се чини да сам од нјих добила јаку четворку! :)
Комплетна анкета се може видети и преузети са линка:
https://drive.google.com/open?id=1_WNbyHUg_sL6QpJxTpLBuoIxABFynSCn
Подршку сам имала највише од ученика, а касније и од родитеља.
За предмет који предајем, а то је рачунарство и информатика, предности су многобројне. Мада је потребно много више времена за припрему оваквог вида наставе, а потешкоће могу бити техничке природе, углавном код ученика који немају све што је потребно за реализацију онлајн наставе.
Предности су што им је овакав начин рада занимљивији и радо се укључују у рад и сарађују, а проблеми су, као што сам већ рекла, техничке природе: поједини немају рачунар или немају интернет конекцију (али то је заиста мали број ученика).