• ЈПД

#100: Дигитална књига: Зашто волим да свирам хармонику ? и онлајн концерт Вече хармонике

Опште информације

  • Наставник:
    Душан Новчић
  • Назив школе:
    Основна музичка школа, Кладово
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Кладово
  • Предмет:
    Хармоника
  • Одељење:
    класа: хармоника
  • Број ђака:
    18
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    индивидуална настава

Презентација

Зашто волим да свирам хармонику.pdf

Корисни линкови

1. Линк за дигиталну књигу Зашто волим да свирам хармонику :
https://www.paperturn-view.com/nollesd/-2?pid=ODY86050&p=3&v=1.1&fbclid=IwAR0l2Q8bl-I8JQx5x6xCWVKs1VhigwQa4GWNuutacYnEqucy1uMWLIDmOR4


2. Линк за онлјан концерт Вече хармонике
https://www.youtube.com/watch?v=M2zgFa0F37g&t=4s&fbclid=Iw

 


Циљ и исходи наставе

Имајућу у виду облик рада, начин прилагођавања садржаја, рад на динамици остваривања, акценат се ставља на читање нотног текста, анлизе дела и слушање разних извођача преко платформе јутјуб, такође ученик слуша извођење различитих композиција свог професора. Професор пружа мотивацију и интересовање за инструмент и наставак школовања.


Детаљан опис

Настава се углавном изводила преко Скајпа, у договорено време са учеником.
Часови су трајали и дуже него у редовној настави, а у смислу да је час држао пажњу без оптерећења детета, то му је све било ново и интересантно, посебно због тога што је музичка школа специфична у односу на друге, тако да смо успели да постигнемо одличне резултате и у ванредној ситуацији.

Први део часа прође у објашњавању онога што треба да се уради, а остали део часа прође у извођењу музичких дела и по потребу корекције од стране професора.
У колико има неких нејасноћа које ученик не може да схвати и поред теоретског објашњавања од стране професора, у том случају професор визуелно демонстрира како то треба да изгледа технички, визуелно и како треба да звучи.

Са неким ученицима то иде лакше, а са неким теже, али све је то индивидуално, зависно од способности ученика.
Такође, ради се и на анализи нотног текста, шаље им се кроз радни материјал преко одабране платформе.
На крају часа сумирмо шта је урађено тог дана и договорамо се за следећи термин и задаје му се домаћи, у смислу вежбања инструмента и истраживања интернета, шта треба да навежба за следећи час.


Платформе и опрема

Коришћене су следеће платформе:
Скајп, Месинџер, Вајбер


Дигитални алати

Paperturn - конвертовање пдф_а и конструисање дигиталне књиге.
Средство за монтажу видеа Wondershare Filmora
Јутјуб канали


Литература

Хармоника - од 1. - 6. разреда основне музичке школе - др Зоран Ракић
Хармоника - В.В.Терзић
Најлепше староградске песме - М. Дојчиновић
Избор композиција за хармонику од 1. до 6. разреда - Зоран Вукосављев
Хармоника - Лајош Међери


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Стално смо били у контакту и допуњавали једне друге, у смислу доставе материјала (видео снимака, фотографија, цртежа и осталог материјала који је био потребан за израду дигиталне књиге и онлајн концерта).


Предности и потешкоће за наставнике

Предност приликом реализације наставе на даљину је био изазов како за професора, тако и за ученике. Радили смо нешто ново, тако да су часови били занимљиви и држали пажњу ученика.
Потешкоће приликом реализације наставе на даљину постојале су одређене у смислу производње вештачког звука музичког инструмента, јер смо сви навикли на акустични звук музичког инструмента.


Предности и потешкоће за ученике

Предност код ученика је та што се настава одвијала онлајн преко разних платформи по распореду и није било губитка часова.
Постојале су одређене потешкоће у смислу да ученик нема инструмент, па је исти узимао на реверс од школе. Такође и техничке могућности су биле проблем, јер неки нису имали лаптоп или компијутер, а неки нису имали ни уплаћени интернет.


Коментар

Свакако је ово једно ново искуство и за мене као професора, а такође и за ученике, а посебно смо уживали у раду на дигиталној књизи, тако да су родитељи и ученици врло задовољни и поносни на свој допринос овом нашем пројекту.