ЕПСКЕ ПЕСМЕ О МАРКУ КРАЉЕВИЋУ.pptx
Сајт предметног наставника:
www.skolskabibliotekafp.weebly.com
https://sumablista.wixsite.com/franceonline
Фејсбук страница где је објављен приказ часова:
https://www.facebook.com/FrancePresernBeograd/
Игрице:
https://learningapps.org/display?v=p1r1q5ktj20
https://learningapps.org/display?v=ptaxyk19520
Циљ часа: упознавање ученике са епским песмама о Марку Краљевићу, подстицање да вреднују сналажљивост и домишљатост; упућивање ученика да се из најтежих ситуација може спасти мудрошћу и правилним поступањем; неговање смисла за здрав, ведар и домишљат хумор; развијање креативног стваралаштва.
Исходи: ученици ће моћи да повежу знање из историје и из српског језика, да направе паралелу између мита и историје, да препознају важност и значај средњевековних владара и усвоје књ.теоријске појмове.
За час обраде епских народних песама о Марку Краљевићу припремљене су видео лекције (едукативни филмићи). Приликом обраде сваке песме из циклуса песама о Марку Краљевићу предметни наставник је ученике уводио кроз причу (историја и легенда; Марко Краљевић као инспирација данас; упознавао ученике са друштвеним и историјским околностима; потом читао песму и анализирао). Снимљене филмиће су ученици гледали (линк до YouTube канала), слушали и записивали у свеске, а своје знање проверавали кроз различите дигиталне игрице. Након одслушаних и обрађених песама ученици су добили задатак да у складу са својим интересовањима, афинитетима и жељама представе неку епску песму, или лик Марка Краљевића. Ученици су цртали Марка, илустровали песму, правили друштвене игре, осмишљавали ликовне и дигиталне стрипове, рецитовали стихове, глумили, правили асоцијације, слагалице и од свега тога је направљен филм који су могли да одгледају. Све радове су слали путем мејла и вибера, а предметни наставник их је сортирао и од њих направио филмић у коме смо сви уживали.
Сви наставни листићи током извођења наставе постављани су на посебном школском блогу (https://sumablista.wixsite.com/franceonline). Материјал је наставник снимао телефоном, правио филмиће и постављао на свој YouTube канал и тако га учинио доступним ученицима.
MovieMaker; LearningApps;
1. Изазов, Читанка за шести разред основне школе; Снежана Божић, Снежана Милосављевић Милић, Јелена Јовановић, Мирјана Бојанић Ћирковић, ИК Герундијум, Београд 2019.
2. Књижевност, српски језик, култура израђавања за 6. разред основне школе; Часлав Ђорђевић, Мирјана Секулић, Нови Сад: Венцловић, 2006.
3. Српске јуначке песме, избор, Горњи Милановац: Прима, 2016.
У шестом разреду има 75 ученика. 2 ученика која раде по ИОП-у 2 нису била обухваћена наставом на даљину (немају техничких услова) као и још три ученика, али је ученик који ради по ИОП-у 1 врло активно учествовао. Предметном наставнику је радове послало 68 ученика, што доказује да су савладали ову тему, а разноликост домаћих задатака показује да су били креативни и да су разумели тему.
Ученици су слали мејлове у којима су се позитивно изразили о дигиталним игрицама.
Нисам имао/ла подршку
Педагог школе написала је чланак за Фејсбук страницу школе у којој је приказала часове српског језика као пример добре праксе приликом извођења наставе на даљину. Колеге, одељењске старешине ученика шестог разреда су подсећале ученике на рокове преко вибер група, а и родитељи су пружили подршку.
Предност је што наставник има свој YouTube канал и што је елементарно дигитално писмен, што све материјале редовно поставља на свој сајт www.skolskabibliotekafp.weebly.com на шта су ученици навикнути. Требало је живу реч и предавање заменити видео лекцијом. Монтирање материјала и објашњавање на овај начин захтева доста времена, као и читање и прикупљање материјала (ученичких радова) које је наставник добијао на мејл. Прављење дигиталних игрица, такође захтева велико ангажовање наставника.
Ученици су уместо предавања пратили видео лекције, али им је за то био неопходан интернет.
Ово је најприближнији начин да се надомести празна учионица и жива реч, да се размене идеје, да се објасни нова тема и да се кроз пројектне задатке ученици опредељују за оно што им је лако, доступно, за оно у чему уживају. Варирајући различите дигиталне алате кроз дигиталне игрице ученици обнављају научено и повезују наставу Историје са наставом Српског језика и књижевности. У изради домаћих задатака постиже се корелација и са другим предметима: Информатика, Техника и технологија, Ликовна култура.