Циљ часа: Развијање одговорности према очувању здравља. Подстицање и развијње стваралачког мишљење и деловање у складу са вандредним околностима друштва.
Исходи часа
Ученик :
- Користи одабране информације као подстицај за рад.
- Ученик схвата улогу визуелних порука и користи их за комуникацију у друштву.
- Разуме карактеристике и значај облика.
- Обликује препознатљиве тродимензионалне облике одабраним материјалом и поступком.
- Разуме односе и величине облика
-Након увођења ванредног стања, у кућним условима, на предлог деце, направила сам краћи видео туториал са детаљним описом израде визира. Све податке сам предала педагошкој служби, како бих добила мишљење и одобрење за објављивање оваквог вида активности. После консултација, добила сам сагласност и подршку. Позив сам објавила на свим доступним адресама, платформама, мејловима и апликацијама за комуникацију.
-Позив је гласио овако:
-Израда ВИЗИРА⭐
- Наш град нема фабрику за ливење пластике, али има маштовиту децу која нам виртуелно предлажу начин израде ВИЗИРА, а њихове идеје су нам драгоцене у предстојећим данима.
- У време изолације и борбе против Covid-а 19, свако од нас има свог волонтера, продавачицу, шалтерског радника, поштара, фармацеутског, здравственог радника. Сви ти људи нас спајају и ту су за све нас. Штитећи њих, заштитићемо и себе.
Зато децо, родитељи, баке, деке, граде мој, бацимо се на заједничку акцију израде визира у кућним условима, јер сви најављују још теже дане и недеље пред нама.
Ако немате машине за шивење, послужиће игла и конац, лепак, спајалица, хефталица и све оно што мислите да може користити нашем заједничком послу.
⭐Надам се да ћемо овом акцијом покренути све приватне радионице и фирме које се баве сличним делатностима.⭐
- Након текста, линк:
https://www.youtube.com/watch?v=3Oq25wlx90Y
- Час је започео истог момента. Прикључили су се сви ученици, као и њихови родитељи, млађа браћа, сестре и комшије. Размењивали смо идеје.
Платформе: MozaBook, BigZ platforma, Microsoft Teams platforma.
Апликације: Viber, Facebook, Messinger, WhatsApp.
Опрема: Компјутер, мобилни телефон
Средства и материјали: Различите тканине, танке пластике, лепкови, маказе, игла, конац, маркер, машина за шивење.
Дигитални алати: YouTube, Viber Community, GoogleMail, Facebook учионица.
Сви ови алати су ми помогли да се обратим што већем броју ученика, јер је краћи видео запис и упутство било доступно свој деци. Успела сам да допрем до сваког ученика.
-Ликовна култура за 5. разред основне школе. Аутор: Миливој Мишко Павловић, Издавач: Бигз.
-Ликовна култура за 6. разред основне школе. Аутор: Миливој Мишко Павловић, Издавач: Бигз.
-Ликовна култура за 7. разред основне школе. Аутор: Јован Глигоријевић, Издавач: Бигз.
-Ликовна култура за 8. разред основне школе. Аутор: Јован Глигоријевић, Издавач: Бигз.
-Самопроцену сам извела онлајн анкетирањем.
-Ученици су у облику тектуалних порука и фотографија оцењивали онлајн час и свеукупни рад.
Родитеља
- Родитељи су писали поруке и коментаре на свим апликацијама. Било им је задовољство да сарађују и активно учествују у време изолације, на несвакидашњи начин. Слали су своје сугестије, идеје, а све у циљу наше заједничке организације и акције.
- Колеге са посла су такође узеле учешће у онлајн раду.
-Предности припреме и реализације наставе на даљину су:
-Могућност да детаљно разложим циљеве, прецизно преставим и поставим задатак, а за то имам неограничено време.
-Могућност да се консултујем са колегама, родитељима, децом и једним кликом, добијем ставове, предлоге и мишљења.
-Потешкоће бих везала за моје директно присуство, подршку, консултације и сугестије које сам иначе давала деци, а сада нисам у могућности да присуствујем реализацији њихових радова.
-Предности припреме и реализације наставе на даљину су:
-Могућност да детаљно разложе циљеве, прецизно преставе и поставе задатак, а за то имају неограничено време.
-Могућност да се консултују са другарима, родитељима и једним кликом, добију ставове, предлоге и мишљења.
-Потешкоће бих такође везала за директно присуство, подршку, консултације и сугестије које су ученици добијали, а сада нису у могућности да физички присуствују заједничком раду и вршњачки заједно уче.
- Да, недостаје ми дечја граја, цика, жагор...много.