https://youtu.be/3OrxNo7qeLo
https://youtu.be/On-UtVq7rwc
https://scratch.mit.edu/projects/385216560
https://scratch.mit.edu/projects/385674389
https://scratch.mit.edu/projects/385686737
https://scratch.mit.edu/projects/385620702
https://classroom.google.com
Циљ часа је оспособљавање ученика да користе дигиталне алате за различите предмете
Исходи часа су да да ученици умеју да направе анимацију према предложеном тексту, да умеју да синхронизују говор ликова, да умеју да поделе пројекат и да поставе у Гугл учионицу
Пре задавања задатка ученици су пријављени на Гугл учионицу. Сваки ученик је креирао налог на скречу и морао је да га активира. За ту потребу снимио сам два видео упутства како да предају задатак у учионицу и како да активирају скреч налог.
Задатак из Скреча се састоји у томе да текст који су добили од наставнице енглеског језика синхронизују у Скречу. Морали су да користе проширење текст у говор да би се дијалог чуо. Тиме вежбају и изговор енглеског језика. Као помоћ имали су део РТС 3 часа у коме је показано како се користи проширење Текст у говор.
Ученици су користили блокове Чекај да би синхронизовали дијалог.
Одређен број ученика је мењао костиме и прилагођавао позадини.
Рад су Објављивали на скречу. Ученици који нису умели да поделе рад достављали су фајлове које су снимили на свој рачунар.
Скреч онлајн: scratch.mit.edu/
Гугл учионица: https://classroom.google.com/h
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1390353/527/os5-informatika-vrste-blokova-u-okruzenju-scratch-i-linijska-struktura
Skreč onlajn i Skreč desktop
Gugl učionica
https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1390353/527/os5-informatika-vrste-blokova-u-okruzenju-scratch-i-linijska-struktura
Информатика и рачунарство уџбеник за 5. разред Klett
Анализом колико ученика је успешно урадило задатак прегледом у Гугл учионици.
Коментарима у Гугл учионици.
Анкета упитник.
Колега
Наставница енглеског језика је изабрала одговарајући дијалог који може да се уради на Скреч платформи
Проблем је ка да ученици не успеју да активирају налог и да поделе рад. Слање видеа у рад такође омета сагледавање грешака ученика. Ангажовање родитеља и помоћ је од суштинског значаја за успех онлајн наставе.
Проблем ученицима је креирање налога на Скречу, активирање налога и постављање линкова у задатак. Поједини ученици су користили блокове Изговори уместо Текст у говор.
Школа је већ више година у назад имала активиран G-Suite for education али је тешко било активирати наставнике да га користе. Сада је то умногоме олакшано. Сви наставници су добили школске налоге за приступ дељеном диску и за креирање учионица за своје предмете.