• ЈПД

#118: Онлајн приредба поводом дана школе

Опште информације

  • Наставник:
    Душан Грашић
  • Назив школе:
    Олга Милошевић, Смедеревска Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедеревска Паланка
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Ликовна култура, Музичка култура, Физичко васпитање, Рецитаторска секција, Литерарна секција, Хор и оркестар
  • Одељење:
    Сва одељења у школи
  • Број ђака:
    30
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Индивидуални

Циљ и исходи наставе

Очекивани исход је онлајн приредба. Циљеви су: развијање осећања самопоуздања приликом потврде да је оно што раде вредно и лепо, развијање телесне и духовне осетљивости, слободе и независности, развијање индивидуалности, позитивне слике о себи и јачање идентитета, богаћење речника и развијање правилног говора.


Детаљан опис

Обзиром да је 27. априла, у току ванредног стања, Дан Основне школе Олга Милошевић, дошао сам на идеју да направимо онлајн приредбу. Из сваког одељења је учествовао барем по један ученик тако што је снимио себе како изводи одређену тачку која му је задата. У сарадњи са разредним старешинама, наставницима српског језика и музичке културе осмислио сам тачке, извршили смо селекцију ученика који ће учествовати у приредби и ученицима су дата прецизна упутства за извођење и снимање тачака. Такође, објављен је и ликовни конкурс „Моја школа“ и „Скривени хероји у борби са корона вирусом“. Најбољи радови су презентовани приликом онлајн приредбе. Путем видео позива (коришћењем апликација viber, zoom, skype) ученицима је пружена помоћ у припреми. Написао сам текст за водитеље и осмислио ток приредбе. Након тога сам прикупио све видео записе и ликовне радове ученика. Материјал је био обиман. Пристигло је преко 50 снимака и преко 100 ликовних радова ученика. Сав материјал сам у програму за обраду видеа Camtasia пажљиво спаковао и направио приредбу поводом Дана школе.


Платформе и опрема

Гугл учионица
Компјутер


Дигитални алати

Camtasia studio - програм за обраду видеа
Viber - за преписку (давање упутства) и прослеђивање материјала
ZOOM - за видео позиве
facebook - за приказивање приредбе


Литература

Коришћене су збирке поезије


Самопроцена часа

Пре премијерне објаве видеа, исти су имали прилике да виде колеге. На основу сугестија извршене су промене.Такође, самопроцена је рађена на основу критика гледалаца. Прихваћене су сугестије.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Највећу подршку сам имао од колега, јер су помогли у селекцији ученика и давању упутстава за извођење.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су знање у коришћењу програма за обраду видеа и у коришћењу апликација за видео позиве. Такође, искуство у припреми приредби.
Потешкоћа је преношење енергије на ученике без физичког присуства.


Предности и потешкоће за ученике

Директан рад са ученицима много олакшава реализацију, поготову у учењу рецитовања, где је директна жива реч од великог значаја. Потешкоће су и недостатак знања за коришћење онлајн платформи.


Коментар

Ово је јединствена идеја, која није преузета. За сада је једина онлајн приредба. Поред свих осталих циљева, ученици су осеетили да њихови наставници и учитељи заиста воле да проводе време са њима.