• ЈПД

#119: Креативност је интелигенција која се забавља. А. Ајнштајн

Опште информације

  • Наставник:
    Оливера Потић
  • Назив школе:
    Француска школа у Београду
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Београд-Савски венац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност - изборни предмет
  • Одељење:
    II/А
  • Број ђака:
    16
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Комбинована метода

Циљ и исходи наставе

Стицање квалитетних знања, вештина и ставова неопходних за лично остварење и развој стваралачких способности, креативности, естетске перцепције и укуса; развој мотивације за учење, оспособљавање за самостално учење; развој свести о себи, развој самоиницијати, развој способности изражавања свог мишљења; вешто коришћење информационо-комуникационих технологија...
Уче се како да користе свој ум...


Детаљан опис

Ученицима је на часу уживо (преко гугл мит платформе) најављен задатак. У видео презентацији заинтригирала сам их за тему – Алфред Жари – Краљ Иби.
Често спајам француске ауторе на било који начин повезане са Србијом и обратно. Уводни део се бави необичношћу аутора и његовог дела. Тај видео сам, уз писано упутство за израду задатка и линк према представи, прикључила осталим материјалима на гугл учионици која нам је основна платформа.
Ученички задатак био је да одгледају мој видео, да прочитају четири чланка са српске и француске википедије, те да одгледају представу Краљ Иби, Атељеа 212 и да потом и они у видео-формату одговоре на задатак: Приказ представе Краљ Иби.
Задатак се заснивао пре свега на томе да изразе личне утиске, а да се притом препозна да су прочитали материјал и гледали представу.
Нова метода је видео-предавање, као и ученичка видео-презентација. Ученици су навикли (ово је шеста година да им предајем) да им задајем разнолике задатке и да имају пуну слободу да искажу своје мишљење, те не могу истаћи само овај рад као подстицај, али конкретно у овом случају могу рећи да су занимљивости и необичности о Алфреду Жарију које сам им изнела биле довољно инспиративне да се створи интеракција и креативност и заинтересованост.
Такође не мислим да може да се говори о томе да приступ унутар једног часа, био он на даљину или у непосрдном контакту, може довести до унапређења наставних резултата, у складу с тим мислим да је реч о свеукупној сарадњи између мене и ученика.


Платформе и опрема

Интернет
Гугл учионица, гугл мит (meet);
Прези - платформа за прављење презентација;
Јутјуб садржаји;
Компјутер, камера, микрофон


Дигитални алати

Гугл документа, драјв;
ОБС студио - за снимање туторијала


Литература

Краљ Иби - Алфред Жари, Реч и мисао
Чланци са Википедије на српском и француском - о Алфреду Жарију два и о Краљу Ибију два
Чланак РТС-а Вишње Печенић - Патафизика - озбиљно бављење неозбиљним стварима


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су коришћење дигиталног ,,света који је ближи ученицима него реалан,
могућност креирања разних занимљивих садржаја, занимљиве провере знања (Кахут, Сократив...)
Потешкоћа је предуго време за припрему и коначну реализацију сваког часа.
Време проведено у раду је неприродно дуго јер да би се добила што реалнија слика, нужно је слати материјале, имати часове уживо, прегледати ученичке радове, проверавати задатке на различите начине и помоћу разних алата; оспособити се за коришћење...


Предности и потешкоће за ученике

Мислим да су предности и проблеми слични као код наставника, ако говоримо о овом и сличном узрасту.
Млађи ученици уз то имају још један проблем: теже се оспособљавају за употребу и најједноставнијих алата.


Коментар

Напоменула бих да у француском систему постоје три разреда гимназије и другачије се обележавају него у нашем школствуе, тако да су конкретно ови ученици у другом по реду разреду гимназије, али се он обележава као 1 (1ère).
Већ сам то напоменула, али бих сад нагласила. Ученици у гимназији имају по два часа српског језика недељно и програм правим ја. Модификујем га сваке године у односу на захтеве на матурском испиту и мењам садржаје, а сви имају исту заједничку намену - да се ученици упознају са разним уметничким делима (пре свега са српском књижевношћу или оном француском која је на било који начин везана за Србију, често и са нашим уметницима који су везани за Француску на било који начин), да науче да анализирају књижевно дело, да износе своје ставове и доживљаје...