007 Презентација субјекат и предикат.pptx
https://www.facebook.com/100050993434475/videos/oa.236592287600914/102905138085934/?type=3
- стицање основних знања о служби речи у реченици
- развијање љубави према матерњем језику и потребе да се он негује и
унапређује;
- поступно и систематично упознавање граматике и правописа српског језика;
- упознавање језичких појава и појмова, овладавање нормативном граматиком;
- оспособљавање за успешно служење књижевним језиком у различитим
видовима његове усмене и писмене употребе
Иако је ова наставна јединица била на реду непосредно пред почетак наставе на даљину, одложила сам је да бисмо се и ученици и ја оспособили за употребу дигиталних алата.
Непосредно пре овог часа обнављали смо, прво на часу уживо, затим и преко туторијала, остале појмове из граматике које су ученици усвајали током 5. разреда.
У уводу овог туторијала указала сам им на важност разлике између појма врсте речи и служба речи кроз пример из људског света / из живота. У предавању сам покушала да им објасним појмове субјекта и предиката, врсте субјеката и предиката и њихову употребу. На крају су добили веома кратак домаћи задатак.
У туторијалу су објашњени и разлози зашто ћемо за сваку лекцију трошити више времена него што је то уобичајено.
Интеракција је у овом случају заснована на њиховој изради домаћих задатака које сам ја потом прегледала.
[Мислим да су ученици разумели предавање и да су каснијим вежбама утврдили своје знање (после овог часа било је још неколико онлајн часова, па зато износим ово запажање).]
Гугл учионица, компјутер, камера, микрофон
Гугл документа
ОБС студио - алат за прављење туторијала (Напоменула бих да је ОБС студио згодан алат јер можете имати и свој лик док правите туторијал, приметила сам да деца много озбиљније прате када и виде свог наставника док говори, тако да то практикујем у већини туторијала које правим ученицима.)
Без по муке иде нам од руке, Оливера Потић и Љиљана Јовић Цревар
Граматика за 5. разред ОШ, Весна Ломпар
Нисам имао/ла подршку
Предности су што је дигитални свет близак деци и они рад на овај начин доживљавају као игру.
Мане су исто то.
Мислим да су предности и мане врло сличне као и код наставника, само што је деци нижег узраста (попут овог о коме се ради) било доста тешко да се уходају са платформама и мноштвом различитих алата, тако да сам ја разноликост алата свела на минимум да би и њима било лакше.
Желела бих само да појасним разлику између изучавања српског језика и књижевности у српским школама и у школи у којој радим:
У ову школу иду ученици од предшколског узраста до краја гимназије. Српски језик се у нижим разредима ОШ изучава по 2 часа недељно, у вишим по 3, а у гимназији (која траје три године) по 2.
Када сам пре десетак година правила наставни план и програм (ја сам га правила за више разреде ОШ и гимназију - иначе, напомињем и то да ученицима предајем од петог разреда ОШ до краја гимназије, што је седам година јер њихова гимназија траје 3) трудила сам се да у ОШ пратим, колико је то могуће, програм српских школа. Наравно да сам, с обзиром на разлику у броју часова, много тога морала да избацим и да се све учи у далеко мањем обиму.
У гимназији сам програм правила потпуно независно од наших програма јер се тада језик изучава као изборни предмет (који се третира као страни језик иако га бирају само матерњи говорници), па сам га у складу и с тим правила, и често га мењам и прилагођавам потребама.