https://wordwall.net/sr/resource/1853161/janka-pravopis
https://wordwall.net/sr/resource/1698139/test-op%c5%a1te-kulture-radi%c4%87
https://wordwall.net/play/1918/636/131?fbclid=IwAR3clcJ2A8tHddeYkrFU27gGUvo_5w40fANS5R1LbW6zUAd6hC6AW5fDrVw
Циљ часа да ученици користећи нове веб- алате у настави развијају своју креативност , а исто тако да примењују знање усвојено на претходним часовима.
Исходи :
- ученик учи да употребљава веб - алате у настави
- ученик учи да приступа одређеним платформама за учење,
- ученик учи да подели јавно ( public ) наставни материјал који је сам направио
- ученик добија могућност замене улога са наставником и обрнуто
Претходног часа ученицима је подељен линк у вези са стилским фигурама да би поновили градиво основне школе:
https://www.savremena-osnovna.edu.rs/najlaksi-nacin-da-naucite-stilske-figure-u-srpskom-jeziku/
У уводном делу часа
ученицима су прослеђени стихови песама као пример појединих стилских фигура.
У главном делу часа
уз помоћ веб-алата Електронске игре речима ради се утврђивање функционалности усвојеног знања из теорије књижевности из претходних разреда.
Наставник у Педагошкој свесци бележи + или – у зависности од резултата који је ученик постигао у одређеној игри речима .
Наставник на овај начин стиче увид о степену знања који су ученици усвојили у основној школи,на основу којег ће обликовати свој даљи рад на часовима књижевности , а ученици добијају комплетнију слику о стеченом знању о стилским фигурама , која ће се даље ширити и обогаћивати.
Линкови до стилских фигура :
https://wordwall.net/sr/resource/746003
https://wordwall.net/sr/resource/746028
Линк до сталних епитета :
https://wordwall.net/sr/resource/746042
Линк до ономатопеја :
https://wordwall.net/sr/resource/746071
завршни део часа
Након двадесетоминутне провере знања путем веб-алата Ворд Вал, ученици шаљу слику екрана у месинџер групу разреда са постигнутим резулататима.
Фејсбук страница : Српски Тесла
Месинџер : Српски Тесла
Месинџер група : I1
Лични лап топ
лични мобилни телефон
веб-алата ВордВал (Worldwall) https://wordwall.net/sr/
Овај веб - алат сам усвојила на интернет семинару ОКЦ под називом : Развој саморегулисаног учења кроз наставу српског језика.
Примењивала сам га у раду са ученицима у школи , и пре наставе на даљину . У примерима које сам вам навела можете и сами да видите како их ученици у сарадњи са наставником користе да би израдили сопствени материјал.
Литература:
Настава усмерена на исходе, компетенције и стандарде - Приручник за наставнике: Српски језик, Српски језик и књижевност, Српски као нематерњи (2015), пројекат Развионица (ИПА 2011), 2015.
Мирков, С. (2007). Саморегулација у учењу: примена стратегија и улога оријентација на циљеве. Зборник Института за педагошка истраживања. 39(2). 309-328.
Полић, М, Марковић, М; Весковић, Б. Миловано
У току самог часа ученици пишу у групи своје сугестије, предлоге, критике, похвале.
Оне се односе на брзину рада, на количину подељеног наставног материјала, прегледност, јасноћу. У току часа стиче се увид из ученичких одговора , снимака екрана, коментара, емотикона у ком правцу тече настава те коригујем , питања, задатке. Користимо наизменично гласовне и текстуалне поруке у настави на даљину.
Ученици на сваком часу емотиконима изражавају своје утиске у сваком делу часу, на поједином задатку, коментару, реченици..
У посебним препискама са наставником ученици изражавају своје потешкоће које имају при раду на даљину или задовољство које су доживели због одређеног начина представљања наставне јединице. Тако могу да коригујем свакодневно свој рад на даљину са ученицима.
Највећу подршку у извођењу наставе на даљину од почетка имам од ученика. У школи имамо веома надарене, љубазне,вредне и талентоване ученике који су ми помагали у изради материјала, начину извођења наставе (њихова је идеја да наставимо да радимо као и досада на фејсбук и месинџер групи ).
Предности : Могућност да се посветим сваком ученику спрам његовог сензибилитета и потреба. Могућност организовања наставе у времену које и наставнику и ученицима одговара.
Могућност садржајнијег рада са талентованом децом . Са друге стране могућност поделе функционалних тема за рад ученицима из социјално- угрожених група , хиперактивним ученицима.
Потешкоће - неадекватна техничка опрема прилагођена раду у кућним условима.. Онемогућеност одласка у школу по материјал за рад , књиге, белешке.
Предности су разноликост и богатство наставног материјала и индивидуално организовање времена за рад . Такође се показало да многим ученицима који су на часовима били повучени и стидљиви , спорији у раду ,прија могућност да савладају градиво у времену и темпом који њима одговара, у свом природном окружењу. Потешкоће су одстуство размене живе речи, и технички недостаци ( спор интернет, недостатак , компјутера, лап топа ) већина ученика прати наставу на мобилном тел.
Шта мислите :
Колико процентуално просветних радника у Србији , који нису оператери МТС- а или Теленора имају наставна средства за рад у онлајн настави у кућним условима ?