• ЈПД

#124: У служби мојих ученика!

Опште информације

  • Наставник:
    Слободан Павловић
  • Назив школе:
    Гимназија Вучитрн, Вучитрн
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Рашка
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    III A
  • Број ђака:
    ОСАМ
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је да ученици увиде како је тежак био живот Срба под турском влашћу и да се упознају са првом ратном годином у Првом српском устанку. Наставна јединица се бави догађајем који је прелио чашу и охрабрио Србе да коначно подигну устанак у питању је „Сеча Кнезова. На крају ученици би требало да знају одговоре на следећа питања. Када је почео Први српски устанак? Ко је изабран за вођу устанка? Које су прве битке српских устаника?


Детаљан опис

На самом почетку часа ученицима је у видео позиву представљен тежак положај Срба под турском влашћу. Ученици су упознати са наметима који су оптерећивали Србе али и са мучењима од стране турака. Сеча кнезова почетком 1804 требала је да уплаши Србе и одговори их од устанка али је она заправо само убрзала исти. У главном делу часа ученици се упознају са одлуком да устанак буде проглашен на празник Сретење 14 фебруара 1804. За вођу устанка проглашен је Ђорђе Петровић Карађорђе. Ученицима су представљене и прве битке, битка на Дрлупи и Чокешини. Наставна јединица се завршава суштином која садржи оно што је најважније да се зна.


Платформе и опрема

Вибер група са ученицима. Слање кратких документараца са јутуба. Мail


Дигитални алати

Вибер група, mail, кратки документарци са јутуба.


Литература

Уџбеник за трећи разред гимназије општег и друштвено-језичког смера
Историја Срба, Владимир Ћоровић


Самопроцена часа

Кратким питањима утврдио сам да је ученицима помогла суштина коју сам, сам издвојио на крају наставне јединице.


Оцена ученика

Ученицима се свидела презентаација која и ако је врло кратка пружила им је суштину и оно што је најбитније а треба се знати за почетак и прву годину Првог српског устанка.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је што је ученицима било интересантно што могу да се дописују са професором преко вибера и тако у било које доба питају све што их занима а везано је за наставну јединицу. Потешкоћа није било.


Предности и потешкоће за ученике

Мислим да се ученицима свидео овакав вид наставе. Потешкоћу је могао по некад да прави само интернет.


Коментар

Хтео бих само да вас поздравим. :)