• ЈПД

#125: Употреба алатке Genially при утврђивању знања ученика из предмета Основи електротехнике

Опште информације

  • Наставник:
    Драгана Богдановић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Ивањица
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ивањица
  • Предмет:
    Основи електротехнике и електронике
  • Одељење:
    II 1
  • Број ђака:
    16
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Poluprovodnik PN tipa, PN spoj i dioda.ppt

YouTube

Корисни линкови

Презентација у Genially https://view.genial.ly/5ea09a87cdb1990d95353e20/presentation-poluprovodnici

Квиз Socrative (Room name: INFORMATIKAOET) https://b.socrative.com/login/student/

Видео материјал https://drive.google.com/file/d/1Nin5413uMMFaeyoDC8eN_tFx53


Циљ и исходи наставе

Циљ часа: утврђивање знања из полупроводника, ПН споја и диода

Исходи часа:
Ученик је у стању да:
• објасни структуре полупроводника, полупроводника са примесама треће и пете групе периодног система
• објасни процес стварања ковалентне везе, слободних електрона и шупљина
• објасни структуру ПН-споја, начин поларизације ПН-споја и дифузије главних носилаца наелектрисања
• наведе структуру и опише поларизацију диоде


Детаљан опис

-Како се настава одржава на даљину, наставник је објавио у Google Classroom нову презентацију, у дану када има редован час (четвртком).
-Наставна јединица приказана у презентацији је Полупроводници, ПН спој и диоде. Тип часа утвђивање градива. Облици рада: индивидуални и фронтални облик рада. Методе рада: монолашка, демонстратитвна,дијалошка метода, практична примена на рачунару и метода игровне активности.
-Презентација је урађена преко онлајн алатке Genially. Ученици су се сусретали већ са оваквом презентацијом у току наставе на даљину. Детаљан линк ка презентацији је: https://view.genial.ly/5ea09a87cdb1990d95353e20/presentation-poluprovodnici
-Ученици су добили инструкције у оквиру Google Classroom-а шта треба да ураде у току часа
-Први задатак им је био да прочитају презентацију урађену у програму Genially. Након тога ученици су кроз саму презентацију добијали наредне задатке (који су убачени као хипер линкови у оквиру ње): игру асоцијације (која је урађена у програму PowerPoint) , квиз у Socrative-у (ученици су често били тестирани преко ове алатке и на редовној настави,а више пута и на настави на даљину), затим да одгледају видео материјал (решавање рачунског задатка о одређивању струје диоде; наставник је припремио видео материјал помоћу Flashback Recorder-a).

-На крају часа ученици су оставили своје утиске на паноу утисака који је урађен помоћу онлајн алатке LinoIt


Платформе и опрема

За извођење наставе на даљину користи се платформа Google Classroom.Од наставних средстава користи се уџбеник и електронска документација а она је качена преко рачунара наставника најчешће оног дана када ученици имају час. За потребе снимања видео материјала наставник је користио камеру и микрофон.


Дигитални алати

Од дигиталних алата коришћене су: онлајн алатке Genially, Socrative, Google drive и LinoIt. Затим програми Flashback Recorder-a и Flashback Player за снимање и репродуковање видео материјала. Microsoft Office програми: Word, Excel и PowerPoint редовне се користе за припрему материјала, како за редовну тако и за онлајн наставу.


Литература

Литература коришћена за извођење наставе је:
1. Драгана Павлица-Бајић, Основе електротехнике и електронике за машинске школе, Завод за уџбенике Београд, 2007.
2. Никола Николић и Бобан Милошевић, Збирка задатака из основа електротехнике за машинске школе, Завод за уџбенике и наставна средства Београд, 1994


Самопроцена часа

Самопроцена часа урађена је кроз две активности:
• степен остварености циљева часа и ученичке евалуације
• проценом резултата постигнућа ученика кроз квиз Socrative (резултати теста, ученици добијају одмах повратну информацију о урађеном тесту) и домаћи задатак (рачунски задатак за израчунавање струје диоде)


Оцена ученика

На онлајн паноу утиска ученици су оставили своје коментаре о реализованом часу и на тај начин су спровели неку врсту ученичке евалуације.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

С обзиром на ванредном стање, желела сам боље упознам све детаље везане за наставу на даљину, како бих је успешније применила у пракси. Велику подршку, при томе имала сам од директорке своје школе, која је била одушевљена мојом заинтересованошћу за тему и од супруга који ме увек подржава.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност приликом реализације наставе је велика доступност бесплатних дигиталних алата на интернету, који нису тешки за употребу. Повећање заинтересованости ученика за овакав вид наставе употребом дигиталних алата, онлајн часови су занимљивији. Олакшан је поступак вредновања постигнућа ученика.
Једна од потешкоћа са којом сам се сусрела у презентацији Genially, јесте немогућност чувања презентације у другом формату, осим у онлајн, због корисничког права приступа- бесплатни корисници.


Предности и потешкоће за ученике

Предност приликом овакве реализације наставе је да часови постају занимљивији и динамичнији. Ученици нису онлајн пасивни посматрачи, већ кроз различите методе игровних активности тестирају своје знање на другачији начин.

Једна од потешкоћа са којом су нека деца сусрела , приликом прве употребе овог алата Genially јесте непознавање окружења ове алатке. Сличну су ситуацију имали и са алатком Socrative на почетку године, али су редовном употребом исте, превазишли тај проблем.


Коментар

Драго ми је да постоји овакав конкурс, који представља својеврстан вид награде за наставнике који се труде да имплементирају нове приступе у настави. Волела бих да ово не буде једини конкурс овакве врсте и свесрдно подржавам иницијативу да овако нешто постане редовна пракса.