• ЈПД

#131: Пројектни задатак - Математички модели који одговарају статистичком расту броја заражених Covid-19

Опште информације

  • Наставник:
    Исидора Илић
  • Назив школе:
    Гимназија Свети Сава, Београд (Савски Венац)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    28
  • Број ђака:
    4
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ је био да се јавности презентује математички модел који одговара статистичком расту броја заражених корона-вирусом у свету.
Исходи:
- да се нађе једноставан математички модел који описује статистички пораст броја заражених корона-вирусом
- да се направи презентација у којој би се изложила запажања
- да се пронађу евентиуални реални математички модели
- да се производ пласира у средства јавног информисања


Детаљан опис

Две недеље по почетку ванредног стања ученицима сам пажљиво представила идеју, Четири ученице ИТ-одељења су брзо показале интересовање. Поставила циљ пројекта и одредила вођу тима. Врло брзо смо разјасниле да треба да поделе улоге и за пар дана смо имале оквир пројекта. Тада сам обавестила директорку и тражила одобрење, па се укључила и наставница Примене рачунара. Ученице које су биле задужене за функцију су дошле са предлогом, заједно смо је провериле на ЗООМу. Са другим делом тима смо дефинисале изглед презентације.
Ученице су имале задатак да нађу математички модел функције у реалном сценарију и ту су имале потешкоћа са провером тачности података, али смо то превазилазиле корак по корак.
Када је пројекат добио прихватљив облик, ученице су га саме пласирале уреднику РТС-а и веома брзо смо добиле информацију да су заинтересовани да пусте прилог.
До тада је акценат пројекта био, сем математичких компетенција, на информатичкој писмености, одговорном односу према здрављу, учењу како се учи. Од тог тренутка смо интензивно радиле на презентацији производа. Имале смо и Вибер-групу преко које је ишла краћа комуникација. Укључен је наставник српског језика и пшедагог школе.
Прилог је снимљен у згради РТС-а и пуштен у Београдској хроници 30.04.2020.
Сарадња је била плодна, размена одлична, сви смо презадовољни, а ученице су свакако осетиле обим, захтевност и сатисфакцију пројектног рада.
Оно што смо се сложиле да је недостајало је жива комуникација.


Платформе и опрема

ЗООМ-конференције, Вибер-група, комуникација телефоном у последњој фази.


Дигитални алати

PowerPoint, aлати за обраду слика, Geogebra...

Уз помоћ ових алата смо могли да пратимо поклапање математичког модела који смо генерисале у Geogebra-и и статистичког модела који је објављиван на https://www.worldometers.info/coronavirus/.


Литература

Икодиновић, Математика за други разред средње школе, Интернет-садржаји (подаци са сајта Светске здравствене организације, https://www.worldometers.info/coronavirus/...)


Самопроцена часа

Производ је пласиран на РТС, а то је био циљ. Подаци су проверавани све време.


Оцена ученика

Ученици су у Вибер-групи коментарисали сам рад и пласирани производ. Задовољни су што су имали прилику да ураде пројекат оваквих размера.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Директор и педагог школе су били врло позитивни и стално на располагању за све информације које су биле потребне. Родитељи су били позитивни. И свакако - подршка у кући је била јако значајна посебно у последњој фази када је припрема за излагање трајала сатима.


Предности и потешкоће за наставнике

Комуникација је спорија, теже долази до размене искуства, пошто је размена једнострана (чак и када share-ујемо алате на ЗООМ-у само једна страна може да ради и све траје дуже.)
Обим посла је скоро триплиран - припрема материјала траје дуже, прегледање домаћих и контролних је практично удесетостручено и скоро неподношљиво тешко.


Предности и потешкоће за ученике

ЗООМ је одличан и он најближе симулира живи рад. Ученици немају никакав проблем да користе дигиталне алате и воле да их користе.
Проблем су свакако ресурси, адекватне ресурсе нема половина ученика. Без фронталне наставе ученици практично пуно раде самостално и потешкоће се теже превазилазе. Утисак је да знање усвајају у много мањем проценту - недостаје вршњачка едукација, групни рад у учионици и размена знања.
Моралност је опала, интензивно је преписивање на контролним проверама.


Коментар

Оно што највише недостаје су лепа лица која више немамо испред себе :)