http://www.rcnis.edu.rs/Za%20download/Februar%202019/Radionice%20za%20u%C4%8Denike.pdf
http://www.cpn.rs/predstavljanje-projekta-casa-ciste-vode/
http://csuleskovac.edu.rs/index.php/1545-2019-12
https://festivalnauke.org/Mapa-programa
https://www.cpn.rs/casa-ciste-vode/
Часови пројектне наставе имају три циља.Основни циљ је упознавање са законима хидростатике.Питање значаја воде за људски род старо је колико и сама цивилизација. Вода је део човека, део наше хране, незаобилазна карика добијања енергије.Талес би одговорио, свет је саздан од воде. Други не мање важан циљ је да покаже да су и природне науке чаробне попут бајке.Трећи циљ је скривен али прати све часове.Само је чиста вода чудотворна и опомените људе када видите да кваре то божанско пиће.
Чаша чисте воде је трилогија експеримената из хидростатике и бајка о Чудаку који живи у шуми и пије чисту воду. Необична прича о води. Чистој води која је чудотворна. Бајка проткана парадоксалним експериментима. Први део Новчић који не тоне, је група експерименатау у којима челична игла плива на води али плива и спајалица, дугме па и метални новчић. Течности имају сложену молекуларну структуру па објашњење даје атомска физика. Покушали смо да избројимо све те молекуле али нисмо успели. Затим теорија слободне површине, теорија кохезионих и адхезионих сила и наравно тајна за извођење ових експеримената. Други део Чаша без дна, је чаша пуна воде у коју иако је пуна до врха можете убацити хиљаду и једну чиоду. Као хиљаду и једна ноћ и сва машта приповедачког умећа древног истока. Свака прича се прекида и наставља Пробаћемо и са оловним куглицама. Причаћемо о сфери молекуларног дејства, па мало математике. Мало! Ово је бајка. Нисмо успели да се сакријемо од гравитације. И она је умешала прсте у нашу чашу. И да чуда буду чудесна Чудак ће у последњем делу чији је назив Сито и решето, донети Краљици чисту воду у ситу за брашно. Рупице тог сита величине сиу 1 мм и вода би кроз њих сигурно протекла! Али чиста вода је чудотворна.То је наш ауторски експерименат на кога смо поносни. А бајка се наставља. За крај антигравитација. Вода неће истицати из чаше окренуте наопако? Ово морате да пробате и постанете мађионичар!
За комуникацију са ученицима коришћен је Viber. То је био избор ученика, а наставник се прилагодио својим ученицима иако је имао други предлог. Платформа је инсталирана на рачунару доступна и прегледна на великом монитору као и мејл адреса, бесплатни телефонски позиви и Skaype.
Стандардне опције: Audio and video calls, Group chats, Instant voice and video messages а због ученика и Expressive stickers, MU NOTES којим сам формирао списак обавеза које би означавао када буду извршене, чувао значајне поруке, видео клипове и фотографије на једном месту, као и синхронизовао податаке са рачунаром и DOODLE писање по слици или празном листу папира убацивањем текста, филтра и др.
Часови пројектне наставе реализовани су према истоименој књизи Чаша чисте воде, истог аутора
Самопроцена часа је извршена анализом дидактичко методичких компоненти часа, положаја ученика у настави на даљину, стила наставника и укупне климе, стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја: за наставну област, предмет и методику наставе; поучавање и учење; подршку развоју личности ученика и комуникацију и сарадњу.
Ученици су час оценили анонимним упитником. Замољени су да пажљиво прочитају свако питање и изаберу понуђене одговоре: врло ми се допада, допада ми се, не допада ми се и уопште ми се не допада. Целокупан ток часа оцењен је као одличан, врло добар, добар и слаб. На крају упитника понуђена је и опција коментара и сугестија. Тако је формирана објективна слика о квалитету одржаног часа физике.
Колега
Други део радионице назива Чаша без дна обрађује запремине чиоде и диска па се природно наметнула помоћ наставника математике. Да ли је могуће у чашу пуну воде убацити хиљаду и једну чиоду је питање запремине тих чиода и инспирација за малу истраживачку математику и обнављање закона запремине тела
Предности Индивидуализиран приступ ученицима, прихватање различитих стилова, боља интерактивност наставника и ученика, самосталност у раду, стално учење, временска и просторна флексибилност, учење сопственим темпом, четовање, видео конференције, оцењивање задатака директно у апликацији, практични рад различитим технологијама, коришћење интерактивних садржаја и различити6х медија, простор за чување апликација... Недостаци, кад се вратимо у клупе...
Допада ми се што могу да учим од куће, што је настава увек пре подне, што на ТВ часовима лепо и темељно објашњавају, што не траје предуго, што могу да вратим часове, што учимо више преко телефона и рачунара. Не допада ми се што нисам у школи, што не могу да виђам другаре, што мој наставник боље објашњава, што не могу да питам наставника, што наставници на ТВ не могу да нас чују, што много брзо прелазе градиво. Наставник закључује, ипак ученицима недостаје друштво, наставници и пре свега школа.
У најтежим тренуцима наставе на даљину посегао сам за својим најбољим пројектима и часовима пројектне наставе и пренео их у Е простор. Ученици су били презадовољни а наставник затечен њиховим ентузијазмом. Уместо свог коментара преносим поруку једног ученика. - Након демонстрације ових експеримената из хидростатике рекли су ми :... ”То је Влашка магија”