Циљ: слушање и разумевање монолога на енглеском језику делимично или у целости, разумевање и одговарање на кратка питања; усмеравање пажње ученика на наставне садржаје уз помоћ мини-представе.
Исходи: ученик је у стању да препозна и изговори три назива играчака, разуме и одговори на кратка питања How many (cars)? What colour is the (doll)? уз помоћ једноставних језичких средстава.
У уводном делу часа, на екрану се појављује (лутка) мики Маус. Представља се и поздравља ученике на енглеском језику уз помоћ познатих језичких средстава. Док се у позадини чује комична музика, Мики показује слике играчака и изговара њихове називе.
У главном делу појављује се наставница и на енглеском поздравља ученике. На оба језика истиче да Мики и није баш добар наставник, па је потребно да се поново представе речи. Истиче се циљ часа - Научићемо три нове речи. Затим, показује слике и изговара сваку реч. Поставља питања Whats this? Is it a car/doll/boat/teddy bear?. Даје одговоре Yes, its./No, it isnt уз пропратну одговарајућу гестикулацију. Пита What colour is the (doll)? Прелази се на рад у уџбенику, где ученици треба да покажу на играчку која се помиње у песмици коју наставник затим пушта.
У завршном делу часа, ученици проверавају колико су речи савладали, тако што лепе налепницу играчке коју наставник изговори. Настваник после задатка даје одговоре и ученици могу да провере колико су добро урадили задатак. Наставник позива ученике да одлуче да ли је Мики бољи наставник. Поздравља ученике и завршава час.
Наставник користи интерактивни метод - час у облику мини-представе тако што укључује ученике у разговор, поставља им питања и даје време да одговоре. Мотивисани су да учествују, јер на екрану виде нешто себи блиско, Мики Мауса у комичној ситуацији. Наставник се ослања и на хумор као додатну мотивацију ученика. Ученици кроз игру и забаву уче нове речи.
За извођење наставе на даљину користила сам Гугл учионицу, YouTube, ManyCam програм за снимање видео садржаја, лутку Мики Маус, флеш картице, камеру и лаптоп.
Дигитални алат који сам користила је ManyCam и Zoom програм за снимање видео садржаја. Користила сам бесплатну верзију која ми је помогла јер снимање може да се стопира, па сам могла да га на тај начин учиним занимљивијим. У програм може да се убаци и пропратна музика, што је такође било корисно за комични ефекат.
1) Zgouras, C. et al, New English Adventure - Teachers Book, Pearson (Akronolo)
2) Raczynska, R et Bruni, C. , Pearson New English Adventure eText
Видео сам слала педагогу школе и пријатељима који су га пустили својој деци пре него што сам га отпремила на YouTube. Самопроцена је урађена и након опрмања на основу броја прегледа видео снимка (63) и на основу комуникације са родитељима.
Ученици су означили на YouTube каналу кликом на ,,like уколико им се час допао. Такође, проверен је број прегледа видео материјала, што је вид евалуације.
Колега
Слала сам видео снимке педагогу школе како би ми сугерисала шта бих евентуално могла да променим. Педагогу се допало то што радим и својим позитивним критикама подстакла ме је да наставим са видео часовима.
Потешкоћа у мом начину рада јесте та што иза једног снимка од двадесет минута стоји више од сат времена посла за једну наставну јединицу, што у реалном времену захтева 45 минута. Тешко је пронаћи одговарајући програм за снимање да задовољава моје потребе за наставу и да је бесплатан. Нема директног контакта ученик-наставник, што је битно у настави језика. Међутим, ако се снимак прилагоди таквој ситуацији и то донекле може да се надомести.
Предности су резервисане за ученике.
Кључна предност је у томе што ученик може да се врати на снимак колико пута жели како би савладао градиво. Ученици који иначе слабије напредују показали су напредак у оваквим околностима.
Потешкоћа је у томе што су ученици навикли на директну комуникацију са наставником, па им овакав начин рада представља нешто ново. С друге стране има ученика којима такав начин наставе сасвим одговара. Неки ученици немају услове потребне за релизацију наставе на даљину.
Заиста сам уложила велики труд да својим ученицима пружим знање на даљину, па бих да вам се захвалим што сте ми омогућили да то негде и прикажем. Овај час је било тешко представити као презентацију, с обзиром да је у питању мини-представа. Највише се заснива на видео материјалу. Молила бих вас да погледате и час у целости, који је такође приложен. Хвала још једном,
Срдачан поздрав,
Марина Лешки