• ЈПД

#141: Глаголски вид и род и човечуљци мод.Приде пантомима и песма Владина! ;)

Опште информације

  • Наставник:
    Марко Глишић
  • Назив школе:
    Светозар Марковић, Крагујевац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крагујевац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    V1,2,3,4
  • Број ђака:
    109
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

С обзиром да се због ванредног стања у земљи настава одвија на даљину, образовни циљеви сведени су на основни и средњи ниво: ученици усвајају термин глаголски вид и род, познају родну и видску дистинкцију међу глаголима; самостално одређују вид и род глагола у једноставним примерима.


Детаљан опис

Обнављајући знање о врстама речи техником пантомиме уз музичку подлогу (видео-клип), наставник на стимулативан и динамичан начин уводи ученике у нову наставну јединицу.

У главном делу часа, користећи дечје играчке (фигурице, аутиће и бродиће), наставник објашњава ученицима граматичке категорије глаголског рода и глаголског вида (видео-лекција).

Проучивши лекцију, ученици осмишљавају и цртају глаголе који примерују обе категорије глаголског вида и све три категорије глаголског рода (5 илустрација). Своје радове постављају у гугл-учионицу.

Завршни део часа (домаћи задатак) је музичког карактера. Ученици имају задатак да провежбају глаголски вид и род на тексту песме Однеси ме Владе Дивљана, да песму науче напамет и потом је отпевају заједно са наставником (музички-клип).



Платформе и опрема

гугл-учионица; мобилни телефон, дечје играчке, гитара


Дигитални алати

VideoShow - програм за прављење видео-клипова на мобилном телефону


Литература

текст песме Однеси ме Владе Дивљана


Предности и потешкоће за наставнике

Нека одговор буде у духу песме која је послужила као музичка подлога пантомими:

No hay problema (није било проблема).


Предности и потешкоће за ученике

No hay problema (није било проблема).