• ЈПД

#161: Пример наставе је размена писама подршке и Васкршњих честитки са руском школом са Урала

Опште информације

  • Наставник:
    Невена Миловановић
  • Назив школе:
    Драгиша Луковић Шпанац, Крагујевац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крагујевац
  • Предмет:
    Енглески језик и књижевност
  • Одељење:
    1/2, 1/1, 7/3, 8/2
  • Број ђака:
    80
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је био размена искустава ученика двеју земаља о пандемији, опис свакодневних активности, преношење искустава ученика и наставника, презентација облика рада школа двеју земаља, промоција школе и предмета, подизање мотивације ученика у доба он лајн наставе, увежбавање писања на енглеском језику и укључивање ученика у међународне активности, Исходи часа су били такви да ће учени стећу увид како се слави празник у Русији, честитаће празник и поделити искуства са руским народом


Детаљан опис

Ток часа
На ову идеју смо дошли ученици , родитељи и ја, како би разменили искуства са руским пријатељима за време пандемије. Оно што смо ново применили јесте коришћење мреже вибер и слање честитки мејловима. Припрема се састојала у изради честитки са својим родитељима, креирање слике , слање на мејл или вибер и исто тако анализа добијених честитики и писама од другара из Русије. Новина и специфичност радионице (израде честитики) је што су у питању ученици првог, седмог и осмог разреда основне школе из Србије и првог, четвртог ,седмог, деветог разреда из Русије. Они нису до сада били упознати са тиме да могу да комуницирају са својим међународним друговима. Такође, циљ часа је био и подизање дигиталних компетенција ученика, који су морали та писма и честитике да ураде и пошаљу на вибер и мејл. Ученици првог разреда на часу енглеског језика имају разноврсне радионице које су по плану. Након реализоване радионице, ученици су од својих наставника (Невене Миловановић и Ирине Лучњикове), добили дипломе .Наставници који су били укључени су професор енглеског језика Невена Миловановић и Ирина Лучњикова , професорка журналистике, из руске школе из града Верхњаја Салда, са Урала. Дошло је до жељеног исхода, ученици су подигли мотивацију у раду, научили да се представе на што бољи начин, презентовали своју културу блиском народу. Они су се исказали на индивидуални начин. Радионица је трајала 2 недеље, пред Васкрс, а честитке смо послали на Велики петак.


Платформе и опрема

Друштвене мреже вибер, фејсбук
е маил


Дигитални алати

Програме word, Adobe Creative Cloud, Picasa, gimp


Литература

Сoursebooks To the Top, Smart Junior, Data Status ( https://www.datastatus.rs/udzbenici)


Самопроцена часа

Коментари родитеља и деце на вибер групи, лајкови на вибер групи, фејсбуку, захвалност на дипломама


Оцена ученика

Ученици су лајковали и коментарисали слике и радове објављене на службеној страници школе, и на фб страници наставнице , као и шира друштвена заједница ( школе Драгиша Луковић Шпанац- Крагујевац ,Србија и Верхнесалдинска школа- Верхњаја Салда , Урал ,Русија)


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су се потрудили да ученици у року предају радове, да помогну својој деци да креативно направе честитке


Предности и потешкоће за наставнике

Настава на даљину је тешка за наставнике јер немају или на тежи начин имају увид у објективна постигнућа ученика, такође паралелна настава на ртс-у и са наставником, као и усклађивање свих предмета и поштовање недељне оптерећености ученика


Предности и потешкоће за ученике

За ученике је настава демотивишућа, јер поједини ученици су одлични у усменом делу, и у директном контакту са наставником, посебно за ученике 1. разреда из мог предмета је неопходно присуство наставника и физичка присутност и охрабривање ученика у напредовању. Такође, он лајн настава је добра за ученика који раде писани део одлично, и који су мало повученији на усменом делу , као и за ученике који имају добре дигиталне компетенције.


Коментар

Оно што имам да додам је да је добра идеја, да се у току године , када је распуст организује он лајн настава за ученике, како би одржали континуитет у раду , јер због прекида наставе , код ученика не може доћи до констатног усвајања знања, а такође, и ученици могу да се на један другачији начин изразе. Такође, он лајн настава је добра јер захтева и већу укљученост родитеља, јер у данашњем наставном плану и програму укљученост родотеља је само формална (дани отворених врата, разни тимови, савети родитеља и слично и на волонтерској бази)...Треба наставити са ртс наставом, током викенда такође, похваљујем колеге које су то радиле, пратила сам и стручно, а и моје дете је 7 разред.