• ЈПД

#167: Ово је пример утврђивања наредби циклуса програмског језика C

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Мијаиловић
  • Назив школе:
    Електротехничка школа Земун, Београд (Земун)
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Земун
  • Предмет:
    Рачунари и програмирање
  • Одељење:
    III 6
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ: Оспособљавање ученика за израду сложенијих и практично примењивих програма који користе обрађене наредбе циклуса језика C.
Исходи: По завршетку часа ученик ће бити у стању да напише програм који повезује све обрађене наредбе циклуса


Детаљан опис

Уводни део:
Ако гледате предавање на youtube каналу уочавате да почетна анимација, на тинејџерима атрактиван начин буди њихову пажњу где се информишу о наслову предавања. У излагању им се обраћам тако да, уколико до сад нису помагали једни другима, то почну сад да раде. Онда приказујем анимацију која им буди радозналост, а затим задајем задатак на начин који је потпуно јасан јер им приказујем оно што по изради програма треба да добију на екрану.
Разрада:
Повезујем претходно урађен задатак са новим тако да ученици добијају утисак да је оно што радимо лако(као када се попнете на трећи степеник па онда треба да се попнете на четврти степеник). Објашњавам израду задатка полазећи од израде раније урађеног задатка, а онда у истом маниру поступности и надовезивања израђујем алгоритам.
Ту се појављује картица са анкетом :Да ли вам више одговара online настава?
Сврха те анкете је да се замисле да ли је ово оно што им заправо више одговара јер је свеприсутно незадовољство међу средњошколцима које је последица потребе да се навикну на нови начин рада.
Програм пишем на исти начин као што сам радила алгоритам надовезујући се на познати програм. Ту истичем значај уредности у писању програма да би сутра када се запосле могли да раде у тиму(заједничка израда програма-пројекта).
Закључак:
Ученици се упућују на site marijamijailovic.moodlecloud.com (ту се налазе сви материјали од 17.3.2020) да преузму домаћи задатак који ће урадити угледајући се на изведено предавање.


Платформе и опрема

Платформа коју сам све време користила је moodle.
За потребе овог предавања сам направила youtube канал.
Такође сам ово предавање поставила на сајт школе у којој радим да би ученици других одељења могли да коментаришу предавање.
Користила сам само лаптоп и одговарајући софтвер.



Дигитални алати

moodle
youtube
LunaPic
Free Cam
Blender


Литература

Као и увек прегледала сам јако пуно online садржаја.


Оцена ученика

Ученици шаљу коментаре mail-ом.
Од када смо прешли на овај начин рада закључила сам да је пресудно за њихово ангажовање да будем довољно стрпљива и када год се заинтересују да им изађем у сусрет са поновним објашњавањем како да ураде ово или оно.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Па подршка се углавном односила на то да су колеге прихватиле ову ситуацију као нормалну то јест као да смо просто прешли у другу зграду и ту наставили да држимо часове.
Такорећи сви су без посебне помпе прихватили нове услове рада.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је то што online ученицима може да се пружи све.
Главни недостатак је што ученици нису машине, а жива реч је главно педагошко средство. Онда треба утрошити јако пуно времена да се то надомести употребом разних алата.
Љубав, вера, нада се не уче из уџбеника(у овом случају рачунара), а оне су темељи мотивације.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је што ученици на њима атрактиван и савремен начин савладавају градиво.
Недостатак :
Љубав, вера, нада се не уче из уџбеника(у овом случају рачунара), а оне су темељи мотивације.