Циљ часова је да се тема са више аспеката приближи ученицима и време српског средњег века учини разумљивим. Исходи би били да ученици овладају терминологијом средњег века, буду оспособљени за самосталан и истраживачки рад и овладају начинима комуникације учења на даљину и развију своје дигиталне компетенције.
Рад на платформи www.ecionica.rs успостављена је 1.9.2020. са циљем да се ученици прилагоде и другом начину наставе која се реализује ван учионице. Увођењем наставе на даљину приморало је све ученике да прихвате овакакв начун рада, што је подразумевало њихову регистрацију и укључивање у наставу коју су могли да прате кроз приказе у редовној настави. Највећи део комуникације наставник - ученик - наставник одвијао се кроз непосредан контакт на часовима, а сада је требало наставника који је остао невидљив за ученика приближити ученику и омогућити му да он комуницира са њим. Реализација се може поделити по корацима:
1. Регистрација свих ученика и формирање одељења на платформи
2. Активности наставника: да наставу учини доступну свима кроз обавештења и појашњења и да увек буде спреман на одговоре на питања (платформа и имејл адреса).
3. Активности ученика: да буде спреман да одговори на захтеве, да своје време за рад сам планира, развија дигиталне компетенције (рад на платформи, постављње одговора, овладавање комуникацијом путем имејл-а)
Коришћени су материјали електронског уџбеника јер они унапред дефинишу обим градива.
www.eucionica.rs
Може се приступити са свих уређаја - компјутер/ лаптоп, телефон уз обавезно коришћење интернета
Током процеса регистрације комуникација се одвијала и преко имејл адресе наставника
Сама платформа www.eucionica.rs располаже свим потребним дигиталним алатима: текст, слике, видео материјал, алати за израду тестова у више форми...
Ученик то користи и уз додатни простор за есеј може сам да увози садржаје и креира исте и такко показује савладаност исхода.
Платформа пружа могућност статистичког приказа ученика на нивоу одељења и сваког појединачног.
Историја 6 - е уџбеник и Историја 6 пдф уџбеник
Издавачка кућа Фреска
Аутори: Марко Шуица, Радивој Радић и Перо Јелић
Перо Јелић, Историја 6, Е приручник за наставнике историје за шести разред основне школе
Самопроцена часа/часова видљива је на самој платформи. Прати се кроз проценат реализованих садржаја од стране ученика, а може да се прате постигнућа сваког ученика понаособ. Ако су инструкције које су дате јасне и нема додатних питања показатељ је да је наставник правилно поставио задатке, а колико су ученици урадили показују проценти које платформа пружа,
Како нема редовне наставе, ученици овог узраста желе да поред повратне информације коју добију на платформи о својим постигнућима, имају и директну информацију о томе од наставника. Често шаљу имејлове са жељом да чују лично мишљење наставника о њиховим одговорима. Сходно узрасту ученика то је очекивано и пожељно.
Родитеља
Родитељи су увођењем наставе на даљину били заинтересовани да је прате много више него у редовним околностима. Било је јасно да друге алтернативе нема, па су се многи лично заузели да помогну да има се деца региструју на платформи и тако прате њихов рад.
Безбедно кружење за учење, проверени садржаји, унапред утврђен обим градива.. Повратне информације су статистички дате и видљиве у сваком тренутку...
Прати се рад сваког ученика који сада пролази кроз све садржаје, а не селективно
Најважнија компонента ове наставе је поседовање интернета.
Ова ситуација ми је лично помогла да сви ученици користе садржаје електронског уџбеника што је била идеја од 1.9.2020.
Безбедно кружење за учење, проверени садржаји, унапред утврђен обим градива, унапред утврђени садржаји за проверу савладаности постигнућа...
Када уради садржај ученик одмах има повратну информацију о својим постигнућима..
Може да планира своје активности и време за учење ...
Има алате за комуникацију са наставником и проверу својих ставова и мишљења...
Најважнија компонента наставе је да поседује одређени уређај и коришћење интернета...
Моје мишљење је да треба развијати платформе за учење на даљину, не само за следећу евентуалнију ситуацију, већ као стални облик рада у настави. На овај начин се смањује кампањско и селективно учење од стране ученика и поспешује креативност и истраживачки дух. Не повећавају се обавезе ученика, него се уводи редовност у раду и побољшавају се радне навике и самоодоворност према раду.