Музичка култура - опис часа.pptx
https://www.youtube.com/watch?v=1ds5_sEFuno&t=10s
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2d3535b56fb0
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b3e8573c7db
https://forms.gle/1KCVY1d36yTHr6Z48
Циљ часа: Упознавање ученика са српском музичком традицијом - народним песмама и инструментима, подизање свести о очувању и неговању традиције свог народа.
Ученик ће знати да:
- Именује и препознаје српске народне инструменте;
- Повезује музички инструмент са крајем наше земље у којем се највише изводи;
- Пева по слуху српске народне песме;
Активности наставника: Упућује на доступне садржаје, демонстрира, објашњава, пружа подршку и подстиче на самостални рад, вреднује.
Активности ученика: Прати, записује, слуша песме, врши евалуацију часа, самостално ради одређене задатке, врши самопроцену знања.
Структура часа:
Уводни део часа: Мотивациони видео снимак - народна кола у извођењу фолклорног ансамбла са музичком пратњом. Састављање пузле у циљу откривања једног од најстаријих српских народних инструмената.
Главни део часа: Видео час - обнављање наставног градива које је већ учено у ранијим разредима и проширивање знања о српским народним инструментима, занимљивостима о њима и њиховој распрострањености на територији Р. Србије.
Завршни део часа: Самостални рад ученика на гугл упитнику који служи за систематизацију знања усвојеног путем видео часа.
Усмена и писмена комуникација путем Вибера, мобилни телефон, рачунар
Слагалица (пузле ) - jigsawplanet (мотивационо)
Гугл упитник (провера усвојености и разумевања наставног градива које се обрађивало)
ППТ презентација - снимак
1. В. Ђођревић, Н. Аксић (2016). Народни музички инструменти у српској фолклорној традицији - етнофразеолошки поглед. Зборник радова Филозофког факултета, ХLVI (4).
2. З. Марковић: Народни музички инструменти - збирке 2. Етнографски музеј у Београду.
3. В. Илић (2015). Музичка култура за четврти разред основне школе. Креативни центар , Београд.
Ученик је оценио час као веома занимљив путем поруке на виберу.
Колега
Предности:
Усавршавање рада у дигиталном формату, израда нових програма са материјалима који су доступни колегама и ученицима.
Предност:
Занимљиви и сликовити часови, посебно за ученике који имају развијено еидетско памћење. Усавршавање и развијање дигиталних компетенција код ученика.