Објава ће бити на сајту школе и Фејсбук страници школе, процес одобравања текста у току.
Фотографије:
https://photos.app.goo.gl/wndTdXdRi7DuM8rA6
за лифлете коришћен:
https://www.canva.com/
за кјуар код коришћен
https://www.qr-code-generator.com/
Циљ интердиспилинарног пројекта је да се код ученика треће године изгради свест о важности безбедне вожње кроз сагледавање теме из перспективе више школских предмета. Од ученика се очекује да у групама креирају информативни лифлет који садржи кјар код, који даље води до документа са 6 текстова о вожњи од којих сваки обрађује тему из угла једног од предмета ( физика, хемија, биологија, енглески језик, физичо васпитање, грађанско васпитање)
На двочасу енглеског језику ученицима је подељена презентација и представљен задатак. Како су ученици на часовима осталих предмета обрадили тему, сви доступни материјали и презентацију обједињени су и налазе се на линку по називом тог предмета. Од ученика се очекивало да се поделе у групе од по три члана и у google docs прво напишу сви 6 чланака на енглеском језику о вези вожње и школских предмета. Ученици су поштовали структуру новинског чланка, приближавајући метерију тинејџерском узрасту јер они најбоље знају шта би њих саме мотивисало да развију свест о одговорној вожњи. Наиме, цео пројекта и јесте осмишљен у оквиру обележавања месеца свести о ометању током вожње, а додатни разлог је недовољно добро прихватање типичних предаваања о вожњи које обично спроводе припадници МУП-а. Током онајн рада, наставник је све време надгледао радове и ученицима сугерисао шта могу да унапреде. Када су текстови завршени, сваки члан групе преузео је један од три задатка (контролу и сређивање чланака, израду лифлета и прављење кода (QR). На крају двочаса свака група кратко је приказала свој коначни производ- прмотивни лифлет о развијању свести код тинеџера о важности знања из школских предмета и њиховој практичној примени у вожњи која може спасити живот и њима и другима. Овакав вид наставе развија готово све међупредметне компетенције: дигиталну и естетичку, рад са подацима, сарадњу, комуникацију, решавање проблема, одговоран однос према здрављу и предузетништво.
Компјутер
Интернет
Google meet (за спровођење часа на даљину са одељењем)
Google slides - за инетрактивну презентацију (слике, текст, видео, табеле- дели се са ученицима на екрану у току часа)
Google Sheet (за прављење група и преглед линкова)
Google Docs (за писање текстова)
Canva (за израду лифлета)
QR Code Generator (за генерисање кода)
YouTube (за видео материјале)
Онлајн материјали са сајта које се бави обележавањем Априла- месеца ометања током вожње
https://www.nsc.org/pages/ddam/ddam-materials
Текстови из уџбеника предмета који су укључени у пројекат
Тед-ед материјали о вожњи
Обављена користећи упитник направљен од стране педагога према стандардима и индикаторима за самовредновање. Ученици раде задатке према склоностима и могућностима, прикупљају идеје и дају креативна решења,пружена им је подршка, вредновани су према приказаним вештинама и знањима, добијају повратну информацију о резултату; евидентно повезивање међупредметних знања са свакодневним животом
Ученици су истакли да су вежбали вештину евалуације и самоевалуације радова, коментаришући постигнућа своје и осталих група. Интерасантно им је било како су сви на уникатан начин обрадили исту тему и исте информације, добивши потпуно јединствене крајње производе. Осетили су се као да раде у маркетиншкој агенцији и покушали да се ставе у ту улогу, те креирају најпримамљивији промо материјал.
Колега
Подршка школе огледа се у обезбеђивању еду налога и професорима и ученицима који омогућава многе опције (као што је classroom). Велика подршка су сви професори који су учествовали у интердисциплинарном пројекту и прилагодили наставу овој теми, дајући ученицима практичне примере и употребна знања.
Онлајн настава изискује више времена за планирање и припрему материјала како би час неометано текао. Наставник улаже већи напор да мотивише ученике да присуствују и активно учествују у наставним активностима у онлајн окружењу него што је то случај у учионици. Такође, процена резултата рада ученика (домаћи задаци, тестови…) представља изазов јер је тешко проверити аутентичност. Додатни проблем је и интернет, и свест да од његове брзине и стабилности зависи спровођење наставе.
Потешкоће које имају ученици најчешће су недовољан број уређаја у домаћинству који имају интернет конекцију, брзина интернета и баратање новим едукативним апликацијама. Поред тога, ученицима је свакако лакше да у реалном окружењу поставе питања и разјасне недомице него у виртуелном.
Редовно практикујемо интердисциплинарне билингвалне пројекте са ученицима који прате овакав тип наставе, па ванредно стање није омело професоре да већ испланиране пројекте спроведу у дело. Ученици воле да раде пројектне задатке и проналазе практичну примену наученог, а посебно да осмишљавају нешто што се може повезати са предузетништвом. Информисаност, ентузијазам и вештина професора су само почетна тачка и катализатор за квалитетне креативне задатке које ученици реализују. Сматрам да са мало воље, ангажованости и креативности свих укључених страна настају сјане идеје које ће једног дана можда добити и ширу примену.