Istraži kako da saznaš Kreculj.pptx
Zeleni paket (onlajn linkovi) https://padlet.com/medija/xqo107p4w7sj
Australija u plamenu, januar 2020 https://padlet.com/medija/rhxko1rq5390
Pod staklenim zvonom 26. januar 2020. https://youtu.be/tyfmbvVG8es
RTV Australija http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/banat/kroz-lekciju-o-pozarima-u-australiji-osnovci-iz-kovina-uce-ekologiju_1085527.html
Učenici treba da se osposobe za samostalno istraživanje realnog problema iz raznih izvora, na internetu, da razviju kritičko mišljenje i potrebu za slobodnim argumentovanim izražavanjem sopstvenog mišljenja.
Nastava je izvedena početkom 2020. godine, kada se u Australiji događala apokalisa požara. Šta se zaista tamo događalo? Zadatak je bio da se iz što više izvora sazna, najviše korišćenjem interneta. Bio je to i zadatak i uvodni deo. Zatim je sledio rad, glavni deo časa. Od prikupljenih materijala učenici su pripremili kratki video tj. spot koji su publikovali na Padlet platofmi, što je moguće jedino on-line. Ali, ogromna količina dima učinila je da dođe do globalnog narušavanja atmosfere, što se osetilo u to vreme, ne samo iz tog razloga, i kod nas. Sledeći zadatak bio je istražiti koji su sve dostupni izvori relevantnih podataka o zagađenju, u realnom vremenu, sa posebnim akcentom na relevantnošću. Svako od učenika ko bi pronašao izvor, link je postavljao na drugi Padlet. Učenici, a i nastavnik mogli su samo da budu zadovoljni ovim projektom. A tada se pojavila druga tema: aktuelna, zanimljiva, realna, spremna da joj se posveti pažnja u narednom projektu. Sve je to medijski propraćeno od strane JMU Radio-televizije Vojvodine, na WEB-u i RNS-1 (prvi program radija).
Ovo je samo primer korišćenja WEB-a u nastavi na daljinu koja je uobičajena u mojoj nastavi. Kada je pošast virusa zaustavila rad u školama Srbije, moji učenici su se lako prilagodili ovom načinu rada, jer su imali već bogato iskustvo komunikacije putem svetske mreže – da li među sobom i nastavnikom u učionici ili od kuće, svejedno.
Padlet, Yuotube, Google, standardna oprema za svakodnevnu nastavu, u kabinetu ili od kuće, u oba slučaja je komunikacija bila putem interneta
imagetovideo su učenici veoma lako usvojili kao uobičajeni alat, pažljivo biran jer omogućava korišćenje bez davanja podataka o korisniku, niti ostavlja vodeni žig
Use of Digital Technologies in Education: The Complexity of Teachers’ Everyday Practice Doctoral dissertation, Department of Informatics, Linnaeus University, Växjö, Sweden, 2016 ISBN: 978-91-88357-39-7 Published by: Linnaeus University Press, 351 95 Växjö, Sweden Printed by: Elanders Sverige AB, 2016
Нисам имао/ла подршку
Temeljna priprema algoritma rada sa ogromnom slobodom kreativnog rada đaka.
Rad na istraživanju dnevno aktuelnog problema, sasvim nesputan, kreativan. Onlajn predaja urađenog, bez papirologije. Dobar internet protok je uslov zadovoljstva pri radu, što su deca i imala.
Informatiku predajem od njenog uvođenja u osnovne škole u Srbiji, pred penzijom sam. I pored toga, blagodareći kvalitetnoj opremi i konekciji, moja nastava je već godinama nastava na daljinu, bez obzira što je u učionici sa đacima. Osim toga, trudim se da uvek radim ono što je dnevno aktuelno, pa je tako i ova tema bila odabrana. Rađena je, sasvim logično vidi se i po datumima, u vreme kada nije bilo epidemije i moji učenici su navikli da tako radimo. A onda je prestalo dolaženje u školu, mnogo kolega se našlo u problemu kako će sada, kada nema tabla, kreda, diktiranje, poput vremena Komenskog. Mi smo nastavili da radimo kao i do tada, svetksa mreža između nastavnika u učenika je u mojoj učionici svakodnevni pomoćnik, saradnik, sredstvo ...