• ЈПД

#195: Истражи како да сазнаш: Аустралија у пламену, глобално загађење 

Опште информације

  • Наставник:
    Дејан Крецуљ
  • Назив школе:
    Јован Јовановић Змај, Ковин
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковин
  • Предмет:
    Техника и технологија
  • Одељење:
    7 разред друго одељење
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Istraži kako da saznaš Kreculj.pptx

Корисни линкови

Zeleni paket (onlajn linkovi) https://padlet.com/medija/xqo107p4w7sj
Australija u plamenu, januar 2020 https://padlet.com/medija/rhxko1rq5390
Pod staklenim zvonom 26. januar 2020. https://youtu.be/tyfmbvVG8es
RTV Australija  http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/banat/kroz-lekciju-o-pozarima-u-australiji-osnovci-iz-kovina-uce-ekologiju_1085527.html

 


Циљ и исходи наставе

Učenici treba da se osposobe za samostalno istraživanje realnog problema iz raznih izvora, na internetu, da razviju kritičko mišljenje i potrebu za slobodnim argumentovanim izražavanjem sopstvenog mišljenja.


Детаљан опис

Nastava je izvedena početkom 2020. godine, kada se u Australiji događala apokalisa požara. Šta se zaista tamo događalo? Zadatak je bio da se iz što više izvora sazna, najviše korišćenjem interneta. Bio je to i zadatak i uvodni deo. Zatim je sledio rad, glavni deo časa. Od prikupljenih materijala učenici su pripremili kratki video tj. spot koji su publikovali na Padlet platofmi, što je moguće jedino on-line. Ali, ogromna količina dima učinila je da dođe do globalnog narušavanja atmosfere, što se osetilo u to vreme, ne samo iz tog razloga, i kod nas. Sledeći zadatak bio je istražiti koji su sve dostupni izvori relevantnih podataka o zagađenju, u realnom vremenu, sa posebnim akcentom na relevantnošću. Svako od učenika ko bi pronašao izvor, link je postavljao na drugi Padlet. Učenici, a i nastavnik mogli su samo da budu zadovoljni ovim projektom. A tada se pojavila druga tema: aktuelna, zanimljiva, realna, spremna da joj se posveti pažnja u narednom projektu. Sve je to medijski propraćeno od strane JMU Radio-televizije Vojvodine, na WEB-u i RNS-1 (prvi program radija).
Ovo je samo primer korišćenja WEB-a u nastavi na daljinu koja je uobičajena u mojoj nastavi. Kada je pošast virusa zaustavila rad u školama Srbije, moji učenici su se lako prilagodili ovom načinu rada, jer su imali već bogato iskustvo komunikacije putem svetske mreže – da li među sobom i nastavnikom u učionici ili od kuće, svejedno.


Платформе и опрема

Padlet, Yuotube, Google, standardna oprema za svakodnevnu nastavu, u kabinetu ili od kuće, u oba slučaja je komunikacija bila putem interneta


Дигитални алати

imagetovideo su učenici veoma lako usvojili kao uobičajeni alat, pažljivo biran jer omogućava korišćenje bez davanja podataka o korisniku, niti ostavlja vodeni žig


Литература

Use of Digital Technologies in Education: The Complexity of Teachers’ Everyday Practice Doctoral dissertation, Department of Informatics, Linnaeus University, Växjö, Sweden, 2016 ISBN: 978-91-88357-39-7 Published by: Linnaeus University Press, 351 95 Växjö, Sweden Printed by: Elanders Sverige AB, 2016


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Temeljna priprema algoritma rada sa ogromnom slobodom kreativnog rada đaka.


Предности и потешкоће за ученике

Rad na istraživanju dnevno aktuelnog problema, sasvim nesputan, kreativan. Onlajn predaja urađenog, bez papirologije. Dobar internet protok je uslov zadovoljstva pri radu, što su deca i imala.


Коментар

Informatiku predajem od njenog uvođenja u osnovne škole u Srbiji, pred penzijom sam. I pored toga, blagodareći kvalitetnoj opremi i konekciji, moja nastava je već godinama nastava na daljinu, bez obzira što je u učionici sa đacima. Osim toga, trudim se da uvek radim ono što je dnevno aktuelno, pa je tako i ova tema bila odabrana. Rađena je, sasvim logično vidi se i po datumima, u vreme kada nije bilo epidemije i moji učenici su navikli da tako radimo. A onda je prestalo dolaženje u školu, mnogo kolega se našlo u problemu kako će sada, kada nema tabla, kreda, diktiranje, poput vremena Komenskog. Mi smo nastavili da radimo kao i do tada, svetksa mreža između nastavnika u učenika je u mojoj učionici svakodnevni pomoćnik, saradnik, sredstvo ...