• ЈПД

#20: Тематски дан о животињама за прваке

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Арсенијевић
  • Назив школе:
    Бранко Ћопић, Београд (Раковица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Раковица
  • Предмет:
    Свет око нас
  • Одељење:
    1-5
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

животиње.ppt

YouTube

Корисни линкови

/


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је да ђаци, уз креативност и забаву, науче да препознају главне особине животиња, науче разлику између домаћих и дивљих, разлику где живе, како се крећу, хране, рађају...
Такође је значајно да ученици заволе животиње и да схвате колико су оне важне људима.
Желим да своје ученике научим да учење није само обавеза, већ и забава, као и да учење може бити продуктивно и лако и у ванредним околностима. Да поставим комуникацију и да организујем шансу за исказивање свих ученика подједнако.


Детаљан опис

Увод: песмица, понављање о живој природи и проналажење у песми стихова који говоре о заједничким особинама свих живих бића.
Најава наставне јединице
Главни део часа:
1. Препознавање животиња (игра);
2. Разговор о томе где животиње живе, препознавање животиња и одређивање њиховог станишта;
3. Разговор о дивљим и домаћим животињама, ко брине о домаћим животињама, зашто људи брину и на који начин (игра, препознавање животиња и разврставање на дивље и домаће);
4. Разговор о значају домаћих животи за човека;
5. Ученици добија објашњење око поделе домаћих животиња, игра (препознавање и разврставање домаћих животиња на стоку, живину и кућне љубимце);
6. Уочавање главних карактеристика у разликама типова домаћих животиња;
7. Игра у којој ђаци пропознају који делови тела припадају одређеној животињи;
8. Игра где ђаци повезују делове тела животиња са њиховим функцијама (улогама);
9. Разговор о начину кретања животиња (игра препознавање животиња и начин кретања);
10. Објашњење о исхрани животиња (игра препознавање животиња и одређивање типова исхране код животиња);
11. Учење и објашњење како се рађају животиње уз игру која прати објашњење.
12. Едукативни филм о рађању лептира;
13. Игра у којој је потребно препознати како се која животиња оглашава;
14. Игра у којој ђаци уочавају разлику између мужјака, женке и младунчета;
15. Разговор о животињским групама (игра);
Завршни део часа се састоји из дела у ком је потребно да ђаци препознајају поређење људских особина са животиња;


Платформе и опрема

Фотографије, видео снимаке, презентације;


Дигитални алати

Гугл квиз, Гугл учионица, мејл адресу, андројид апликацију Зум (Zoom);


Литература

Свет око нас, уџбеник за први разред основне школе
Аутори:Сања Благданић, Зорица Ковачевић, Славица Јовић
Издавачка кућа: Бигз


Самопроцена часа

У току мог часа, који је био на Зум алликацији, ученици су били активни, већина њих је брзо и лако разумела понуђено градиво. Задаци су им били занимљиви што је проузроковало брзо и тачно одговарање и учестало јављање.
По завршетку часа, свим ученицима је послат Гугл квиз, са задацима везаним за предавање, који су испунили.
Закључила сам да су ученици савладали пређено градиво.


Оцена ученика

Ученици су исувише млади да би било могуће било какво писмено анкетирање о часу и мом предавању.
На крају часа свако од ученика је добио усмено питање о часу где су одговори били потврдни и задовољавајући. Такође, пошто сам у обавези и са родитељима да се свакодневно чујем, сам добила и од њих све похвале.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи помажу свакодневно ученицима да се прикључе на интернет апликације, помажу у комуникацији и свакодневним договорима. Договарају се разумљиво о времену када је најбоље извести наставу преко интернета.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности у припреми су лично задовољство и уживање у новом начину рада. Потешкоће у припреми су те што немам довољно знања о оваквом виду предавања.
Предности у реализацији су те што сам успела да остварим комуникацију и контакт са децом и у ванредном стању, такође немам временско ограничење па самим тим имам могућност да се више посветим ученицима којима је потребан додатан рад.
Потешкоћа у реализацији је често губљење интернет конекције.


Предности и потешкоће за ученике

Предност за ученике је та што им је све ново и занимљимо. Користе савремене технологије и имају шансу да брзо науче све основне ствари на рачунарима који ће им за будућност бити потребни.
Главна потешкоћа је та, што нажалост, постоје ученици који нису у материјалним условима да пријуште себи новије рачунаре и уз то нису у прилици да инсталирају или учествују у овом виду наставе. Такође је и потешкоћа губљење конекције.


Коментар

Сматрам да је за учење на даљину од пресудног значаја комуникација са децом и родитељима, као и покушај заједничког рада са осталим колегама.
Желела бих и да похвалим Министарство, као и све колеге, који су успели брзо и ефикасно да се организују у овим тешким тренуцима.