https://www.thinglink.com/scene/1317138773116452867
https://learningapps.org/watch?v=p56omp17520
https://www.youtube.com/watch?v=A95MW8t0YEU&t=11
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0fc7c9caddb7
https://www.bookwidgets.com/play/LQ9SLQ?teacher_i
https://wordwall.net/sr/resource/1633509
и други.
Циљ:Поступно увођење ученика у доживљавање, разумевање и анализу песме.
Ученик ће бити у стању да: активно слуша и разуме садржај књижевно-уметничког текста који му се чита; чита, правилно и са разумевањем; одреди главни догађај, време (редослед догађаја) и место дешавања; уочи ликове и прави разлику између њихових позитивних и негативних особина; изрази своје мишљење о понашању ликова у књижевном делу; напамет говори краће књижевне текстове; проналази информације експлицитно изнете у тексту.
У периоду од 24.4. до 4.5.2020. године рађена је обрада песме „Јежева кућица“, утврђивање и систематизација градива. Песма је обрађивана у наставцима. Часови за потребе наставе на даљину су креирани у дигиталном алату Thinglink. Свакога дана ученици су, притиском на пулсирајуће тагове, откривали различите садржаје и упутства за рад. У уводном делу часа свакога дана налазе се едукативне игрице креиране помоћу различитих алата. Затим следи видео са анимацијом дела песме који ће се обрађивати и самостално читање дела песме. Након тога следе задаци за рад који се састоје од усменог одговарања на питања, задатака везаних за садржај песме или оних који повезују ову наставну јединицу са другим наставним садржајима, истраживачких задатака. Урађена је корелација са ликовном и музичком културом и пројектном наставом. Интерактивни квиз служи за самопроцену усвојености садржаја. На крају је рађена вежба за проверу усвојености садржаја. Пристигли радови ученика су обједињени и презентовани ученицима кроз видео. Ученицима је био интересантан овакав начин рада, кроз игру и на занимљив начин су стекли нова знања. Ја сам научила да користим поједине алате које раније нисам користила. Оствареност исхода је проверавана на основу свакодневног увида у ученичке радове.
За извођење наставе на даљину користим Гугл учионицу и вибер. Њима приступам преко рачунара или мобилног телефона. Од додатних средстава користим микрофон. Свакодневно користим уџбенике, штампане и дигиталне.
Час је креиран помоћу алата Thinglink. Садржаји у часу су креирани помоћу разних алата: Worldwall, Learningapps, Jigsaw planet, Book widgets, Liveworksheets, видео снимци су креирани у Power Pointu. Употреба ових алата ми је помогла да на занимљив начин ученицима презентујем планирани садржај, заинтересујем их мотивишем за рад на даљину.
Реч по реч, читанка за српски језик - Наташа Станковић Шошо и Маја Костић
Родитеља
Родитељи и ученици су били јако заинтересовани за овај час, те су се трудили да на што бољи начин учествују у извођењу часа. Подршка се огледала у активном учешћу, као и похвалама за овакав начин рада. Похвале и подстицање на даљи рад су стизале и од колега и осталих запослених у школи.
Предности: усавршавање дигиталних вештина, иновативност у настави, рад од куће.
Потешкоће: овакав начин наставе изискује доста времена за припрему свих садржаја, недостаје усмена реч којом би се разјасниле нејасноће у раду и дала додатна објашњења ученицима, неусклађеност ТВ часова са планом наставника.
Предности: интерактивни приступ током наставе на даљину, занимљиви едукативни садржаји који олакшавају рад на даљину, рад кроз игру.
Потешкоће: често је потребна помоћ родитеља за руковање техничким уређајима, због узраста ученици нису довољно самостални, и задатке које би урадили у школи морају да заврше код куће, немају прилику да питају оно што им је нејасно на начин на који би то урадили у учионици, недостају им другови и школа.