• ЈПД

#21: Координатни систем - активно оријентисана настава математике у условима наставе на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Милићевић
  • Назив школе:
    Први мај, Влајковци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Брус
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    VI-1
  • Број ђака:
    13
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Индивидуални рад

Презентација

Pravougli koordinatni sistem.pdf

Корисни линкови

Линкови су дати у припреми часа, овде је дат линк објављеног рада на Фејсбуку у оквиру групе Наставничка мрежа током пандемије.
https://www.facebook.com/groups/2276404816000821/search/?query=koordinatni%20sistem&epa=SEARCH_BOX
Јitsi meet апликација на телефону





Циљ и исходи наставе

Ученик ће бити у стању да усвоји појам координатног система, појам координата тачака и биће оспособљен да самостално одреди положај тачака у равни.
Напомена: Детаљни циљеви, исходи, опис часа, извештај након одржаног часа дати су у приложеном ПДФ документу.


Детаљан опис

УВОДНИ ДЕО: Час ће почети тако што ћу им се аудио поруком обратити на виберу и рећи им шта је наш данашњи задатак. Потом ћу им проследити кратак Google упитник и обавестићу ученике преко аудио поруке о резултатима. Овде сам се одлучила за технику „Један минут папир“, тачније симулацију исте, јер се упитник састоји од 5 питања на које је обавезно дати одговор и нагласићу им да за та питања имају по један минут да одговоре.
ГЛАВНИ ДЕО: У главном делу часа ученици ће уместо „живе“ речи наставника бити упућени на линк Координатни систем на платформи Genil.ly који сам ја направила специфично за то одељење, јер сам споменула пар ствари које често дајем као пример на редовним часовима. Линк ће им бити послат на вибер групу. Упутства такође нису потребна јер ово није први пут да ученици уче са ове платформе. У овом делу часа сам употребила методу „Учење по станицама или етапама“ јер сматрам да је обрада преко дате платформе урађена тако што ученике уводи постепено у градиво тако што се крећу од једне до друге „станице“ по смисленом редоследу.
ЗАВРШНИ ДЕО: У овом делу часа ћу у вибер групи написати да свако од њих има 3 до 4 минута да у приватном чету мени напише рецимо један пасус који ће почети са „Данас сам научио/ла да...“ што ће ми показати да ли је овај начин обраде био успешан и да ли су им се у меморији задржали кључни појмови. Такође, задаћу им домаћи задатак.


Платформе и опрема

Користила сам панел Genil.ly. Пошто сам корисник Гугл налога, употребила сам Гугл упитник и видео на мом Гугл драјву. Користила сам паметан телефон, лаптоп и наравно интернет.


Дигитални алати

Панел Genil.ly је деци врло примамљив, допада им се што га могу отворити и на својим телефонима и што не захтева регистрацију како би користили. Гугл упитник је такође врло лак за попуњавање и помаже ми обично у уводном делу часа, да кроз разна питања откријем која знања ученици већ поседују о датој јединици.


Литература

Математика - уџбеник за шести разред, издавач: Математископ, аутор: Владимир Стојановић
Домаћи задатак је преузет од колеге, Горана Гњидића.
Напомена: Припрема часа и извештај о реализацији писани су латиничним писмом због евентуалне размене са колегама из окружења.


Самопроцена часа

Преко домаћег задатка сам имала прилику да видим да им је фалила жива реч, па сам снимила видео као додатно објашњење. Такође, преко слика које сам добила шта су одвојили као важно што су записали у својим свескама.


Оцена ученика

Преко послате информације од стране ученика на вибер кроз неколико реченица које почињу са Данас сам научио/ла..., затим преко Jitsi meet-а кроз питања.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Често са колегама из школе размењујем искуства о онлајн настави, платформама које користе. На коришћење поменутог панела наговорила ме је учитељица која предаје у нашој школи и хвала јој.


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоће: Много више времена је потребно утрошити.
Предности: Лично и професионално усавршавање у коришћењу веб алата.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: већа самосталност у раду, укључивање родитеља у процену способности и потенцијале свог детета
Потешкоће: могућа преоптерећеност наставним материјалом, јер сада им све изгледа као домаћи, зато што све морају сами.


Коментар

Једино што желим да додам је да је идеја за овакав конкурс одлична, јер подстиче наставнике да још боље раде, иако сматрам да је ова ситуација показала да је наставни кадар итекако стручан.