• ЈПД

#215: Децо, учите кад сте већ на ИнстаграмуПримена Инстаграма у настави

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Ћирковић
  • Назив школе:
    Трговинско-угоститељска школа, Лесковац
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Лесковац
  • Предмет:
    Канцеларијско пословање
  • Одељење:
    II 1
  • Број ђака:
    30
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Magija je u rukama nastvnika.pptx

Корисни линкови

https://www.instagram.com/online_ekonomija/?hl=sr (moja instagram strana)

https://ucimoekonomiju.blogspot.com/ (blog gugle aplikacija)

http://tusleskovac.elearnpgtkn.com/course/index.php?categoryid=8 (e learning platforma škole)


Циљ и исходи наставе

Cilj časa koji vam ovde predstavljam bio je da učenici steknu znanja o pravilima poslovne komunikacije kao i veštine poslovne komunikacije po pravilima bontona.
Ishodi:
Na kraju časa učenik će biti u stanju da razlikuje različite vrste komunikacije i njihove prednosti i nedostatke
Na kraju časa učenik će moći da razlikuje namenu različitih sredstava komunikacije i koristi ih
Na kraju časa učenik će naučiti da se ponaša u skladu sa pravilima poslovnog bontona u eksternoj&


Детаљан опис

Na početku časa učenici su obnovili gradivo vezano za poslovnu komunikaciju putem gugl upitnika.
Učenici su, putem mejla, dobili instrukcije o tome šta treba prvo uraditi pre nego što pristupe izradi projektnog zadatka.
Njihov zadatak je da istraže na internetu o reklamama kao načinu marketing (tržišne) poslovne komunikacije preduzeća, da izvrše analizu reklama koje svakodnevno vidjaju, da prikupe što više podataka o tome koje reklame daju najbolje rezultate i da zatim odaberu šta će raditi (flajer, objavu za društvene mreže, promotivni film itd.). To mogu uraditi za svoje virtuelno preduzeće ili neki svoj zamišljeni posao. Time smo ostvarili korelaciju sa predmetima.
Zajedno sa učenicima, dogovorili smo način kako će oni raditi, način podrške i pomoći za uspešan rad, način i mesto prezentovanja, rokove izrade, način vrednovanja rada. Kada sakupe sve informacije, učenici pristupaju izradi reklame. Izvršena je i individualizacija za učenike
Učenici su prihvatili ovu ideju kao nešto novo, što dosad nisu imali prilike da rade, radovalo ih je to što će moći da budu kreativni a nema klasičnog učenja ili popunjavanja upitnika. Podstaklo ih je i to što će radovi biti objavljeni na instagram stranici pa će moći da iskažu svoje kreativne sposobnosti i znanje iz informatike. Učenici su bili samostalni u radu, aktivni učesnici celokupnog procesa. Sami su odradili istraživanje, doneli zaključke, odluke o tome šta i kako će raditi. Primenili naučeno.


Платформе и опрема

U nastavi na daljinu koristila sam gugl učionicu, e learning platformu na školskom sajtu i blogger gugl aplikaciju.
Konkretno, za ovaj čas nije korišćena ni jedna platforma s obzirom na to da su učenici praktično radili i dobili zadatke i instrukcije putem mejla.


Дигитални алати

Najčešće koristim gugl upitnike u svim fazama časa (za uvodno ponavljanje prethodnog gradiva, na kraju časa za utvrđivanje, proveru znanja i slično.
Uzela sam u obzir da su mnogi učenici lošijeg materijalnog stanja, da možda ima više osoba koje rade onlajn kod kuće pa je ovaj način bio najpraktičniji s obzirom na to da učenici mogu pristupiti mejlovima i upitnicima i sa svojih telefona.


Литература

Kancelarijsko poslovanje, za drugi razred srednjih stručnih škola, dr Slobodan Rajković, Branka Subotić, zavod za udžbenike Kuća znanja.
Vrlo često koristim materijale sa interneta koje preradim i prilagodim učenicima, youtube klipove, korisne tekstove sa raznih sajtova. Tako je bilo i za ovaj čas s obzirom na to da se u knjizi samo malo spominje eksterna poslovna komunikacija.


Самопроцена часа

Samoprocenu uradim uvek pre nego što učenicima dam zadatak a na osnovu obrasca za posmatranje školskog časa.
Postavim sebi pitanja: da li sam jasno formulisala zadatke i dala uputstva i objašnjenja, da li sam podstakla učenike da rade, da li je taj zadatak u funkciji ostvarivanja ishoda, da li sam ostvarila povezanost sadržaja sa drugim predmetima, da li sam prilagodila sadržaje itd.


Оцена ученика

Evaluacija je sprovedena na instagramu, u formi upitnika koji je bio postavljen na storiju.


Опис подршке

Podrška je bila od strane učenika, njihovi komentari su bili pozitivni, slali su poruke kojima podržavaju ovo što radim. Mnogi su pitali da li će tako nešto biti organizovano i za njih, učestvovali su, bili aktivni, odgovarali na kvizove. To me je motivisalo da svakodnevno radim na ovaj način.


Предности и потешкоће за наставнике

Prednosti: mogućnost veće kreativnosti
nedostatak: dosta vremena potrebno za pripremu materijala, proveru zadataka i sl


Предности и потешкоће за ученике

U upitniku koji sam postavilaa učenicima istakli su sledeće:
prednosti: zanimljivi sadržaji i više vremena za detalje, više mogućnosti za rad i kreativnost, sada se dublje upoznaju sa nekim temama (npr. dok urade prezentaciju ili esej moraju da pročitaju dosta materijala)
nedostatak: tehnički problemi, previše informacija i mejlova, prepisivanje a ne stvaran rad,
neinteraktivna predavanja


Коментар

U prezentaciji sam navela razloge svoje prijave. To je nagovor učenica koje su bile oduševljene ovakvim načinom rada. Zbog veoma dobrog odziva učenika imala sam motivaciju da svakodnevno na instagramu objavljujem tekstove, kvizove, interesantne činjenice, preporuke za filmove itd. Svakodnevno je na kvizove odgovaralo po pedesetak učenika, po 120 bi pročitalo objave, pa smo na ovaj način u stvari radili i više od nastave.
Mnogo posla ali i zadovoljstva kroz ovakav način rada.