• ЈПД

#22: Упознавање са класицизмом у музици и његових стилских карактеристика на основу слушања музичких облика

Опште информације

  • Наставник:
    Александра Павићевић
  • Назив школе:
    Ђорђе Крстић, Београд (Чукарица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Чукарица
  • Предмет:
    Музичка култура
  • Одељење:
    7/2
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ је да се упознамо са стилским карактеристикама музике класицизма. Упознајемо се са музичким облицима соната, симфонија, концерт, гудачки квартет. Упознавање музичких облика је помоћу звучних примера, ставова класичних композитора Хајдна, Моцарта и Бетовена.
Исход: сви су ученици били активни слушаоци. Повезали смо се преко ЗООМ апликације и слушали сви заједно.


Детаљан опис

Ток часа:
На почетку сам их упознала о музичком класицизму, по чему је он значајан, развојни пут и ток. Упознала сам их са облицима.
Затим је сваки ученик добио задатак да самостално пронађе извођење појединачних облика. Затим смо се повезали преко ЗООМ апликације и одабрали најбоља извођења, интерпретације. Линкове смо окачили у нашу заједничку презентцију.
На крају смо одговарали на питања која се налазе на крају наше презентације.


Платформе и опрема

Google Classroom, Viber, ZOOM, лап топ, мобилни телефон


Дигитални алати

Quizlet


Литература

Основна литература: Музичка културе за 7. разред, Бокан, Паладин, Логос
Помоћна литература: Историја музике, Р. Пејовић, Завод за уџбенике и Музички облици, Сковран, Перичић, ФМУ


Самопроцена часа

На следећем часу сам им пуштала одломке из музичких примера, а ученици су одговарали које је дело и композитор у питању. То је такође било преко ЗООМа.


Оцена ученика

Добили су евалуациони упитник са две колоне:
1. Час ми се свидео
2. Час је био досадан
Свих 20 ученика су заокружили прво, да им се свидео


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су нас приликом заједничког састанка спојили, конектовали су се ученици и уз помоћ родитеља


Предности и потешкоће за наставнике

Време које сам провела у припремању презентације


Предности и потешкоће за ученике

Да одраде задатке у исто време, тачније да слушају музику у исто време када смо били спојени у ЗООМ-у