Развијање одговорног односа према себи и окружењу и уважавање других. Развијање радозналости, интересовања и способности за активно учешће и промовисање и преношење порука које су од животног значаја. Оспособљавање за самостално учење и проналажење информација. Упућивање и оспособљавање ученика за писање вести и извештаја. Мотивисање ученика да реалне догађаје преточе у вести са поруком да не излазе из кућа због пандемије. Унапређивање знања о примени дигиталних технологија.
У Вибер групи је ученицима задат задатак да напишу извештај о некој теми, догађају који је њима близак и да о томе обавесте учитеља. Најпре су писали извештаје које су слали преко Месенџера, Вибера или Емаил-а. Свако је имао посебну тему. Дете које воли музику требало је да пише на тему Евровизија. Дете које се бави спортом о спортским догађајима. Дете таксисте пише о раду такси службе итд. Заједничко за све њих било је да у тексту апелују на друге да не излазе из кућа и брину о свом здрављу. Након прегледа сваког извештаја имали су задатак да мобилним телефонима уз помоћ родитеља сниме извештаје и пошаљу на Месенџер учитеља због бољег квалитета слике. Извештаји свих ученика су прегледани и преслушани. Извршен је избор 8 најинтересантнијих извештаја. На основу њихових извештаја учитељ је припремио увод за представљање сваког детета. Моје јављање снимљено је камером, монтирано са сваким извештајем и тако монтирани материјал прослеђен је ученицима и родитељима у Вибер групи. Родитељи су били сагласни да се тај видео материјал стави на Јутјуб.
Viber, Messenger, Youtube, мобилни телефон, камера, компјутер
Freemake Video Converter, ImageBrowserEX
Педагошка енциклопедија
Видео снимак је веома успешан. Деца су веома озбиљно приступила овом задатку. Детаљно су описивала своју тему и схватила озбиљност ове теме. Максимално су дали свој допринос у реализацији овог часа.
Ученици су оценили веома озбиљно и професионално свој допринос данашњег стања и били веома задовољни и срећни због овакве реализације часа грађанског васпитања и њихове могућности, да се кроз снимак обрате другарима, родитељима, пријатељима да остану код куће и да се ЧУЈЕ И ЊИХОВ ГЛАС.
Родитеља
Овај час су подржали родитељи и помагали у снимању. Захваљујући њима час је могао да се реализује. Подржале су колеге јер је снимак подељен у групама просветних радника.
Предност за наставнике је што наставник на овај начин може да оцени ученика из више области. Нпр. српски језик, говор, писање, извештавање. Недостаци што изискује много стрпљења, времена, технике, алата за монтирање и приказивање.
Предност је што су деца могла да виде себе и схвате значај који су дали у вези ситуације и пандемије. Захваљујући њиховој молби некоме су можда и помогли. Потешкоће су у томе што неки ученици имају трему приликом снимања или имају слабије говорно изражавање.
Леп је осећај када вас похвале родитељи, пријатељи, локална заједница за допринос који смо дали да би сачували своје здравље.
ДА СЕ ЧУЈЕ И НАШ ГЛАС.