• ЈПД

#223: Заједнички пројекат “СТРАСНА СЕДМИЦА И ВАСКРСЕЊЕ” 

Опште информације

  • Наставник:
    Милан Милутиновић
  • Назив школе:
    Ђура Јакшић, Конарево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Верска настава
  • Одељење:
    6 -1/2/3 и 7 - 1/2/3
  • Број ђака:
    72
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

ЦИЉЕВИ - У раду у групи кроз раније стечена знања ученици кроз истраживање и правилну примену дигиталних медија могу у осмишљеној целини за пројекат исказати и изразити суштинске и кључне моменте у доживљају празника и разумевању околности које су довеле до значаја празника.
ИСХОДИ - Ученик зна да разликује библијско сведочанство и његову примену у литургијској прослави од народног фолклорног обичаја који прати прославу празника.


Детаљан опис

У сусрет Васкрсу ове године, ученици ОШ „Ђура Јакшић“ у Конареву су са својим вероучитељем, прекинути пројекат због пандемије премоделовали у посебну причу и поруку. Ученици шестог и седмог разреда су после одржаног онлајн часа са упутствима и смерницама почели са истраживањем и могућим предлозима како да наставе са пројектом у новонасталој ситуацији.
Вероучитељ је израдио импозантно јаје величине око 2 m и са одређеном подлогом припремио за осликавање. Кроз консултације са ученицима направили су договор и концепт како ће приказати празник Цвети, Велики Петак, Велику Суботу и сам Васкрс. У горњој половини јајета смештене су иконографске сцене, а у доњем делу литургијски као и обредни елементи и сцене које прате прославу празника и Страсну седмицу. Преко вибер групе и путем скајпа, наставник је у облику кратког снимка давао смернице и прикупљен материјал у обједињеном формату приказао ученицима.Они су своје предлоге и идеје кроз договор у групи приказали преко снимака, нацрта и скица.
Како је прокат успешно приведен крају, јавила се потреба да се на адекватан начин презентује у локалној заједници. Градоначелник града Краљева је погледао завршен рад ученика и наставника, а потом дао предлог да васкршњи пројекат буде изложен на платоу испред Градске управе – општине. ЈКП „Чистоћа“ је у великој мери помогла при транспорту и постављању ученичког пројекта. Поставку су употпунили цветним лејама, а вероучитељ је додао још неке васкршње елементе и симболе које су они укомпоновали.


Платформе и опрема

Вибер група са појединачним групама за свако одељење
Скајп
Лично припремљени снимци са упутствима и етапама за реализацију


Дигитални алати

ZOOM за видео позиве са децом
VIDEO EDITOR за исецање појединих делова из филма


Литература

-you tube канал Храм, тајна празника
-документарни филм Чувари традиције
-филм Страдање Христово 2004.г.
-кратки исечци из филмова о Христовом животу на земљи
-црквени календар са изводом из библијских сведочанстава и тумачења празника
-Светосавско звонце


Оцена ученика

У форми заједничке анализе као и кроз оцене где су групе међусобно оцениле рад јер је свака група имала одређену тему.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Разредне старешине су контролисале рад и активност свих ученика, директор школе је обезбедио материјал за израду пројекта. Разумевање од стране других предмета везано за термин приликом укључивања ученика у рад.


Предности и потешкоће за наставнике

ПРЕДНОСТИ
Могућност да наставник користећи широк спектар електронских помагала коригује и моделује тему са што бољом визуализацијом која је много интересантнија деци.
ПОТЕШКОЋЕ
Живи контакт и слободан непосредни рад са учеником лично одузима могућност за индивидуални исказ ученика појединачно (склоности, жеље, спутаност, немогућност и др).


Предности и потешкоће за ученике

ПРЕДНОСТИ
Слободан и неформалан облик изражавања и уобличавања садржаја теме кроз исказивање личних вештина, склоности, умећа...
ПОТЕШКОЋЕ
Недостатак потребних електронских помагала приликом реализације наставе, упућеност на подједнако разумевање и усвајање предлога и идеја свих унутар групе и одсуство живе речи опипљивог видљивог доживљаја завршеног рада.


Коментар

У нашем раду који је био изазов прожет дилемом и питањем како преусмерити већ осмиљен пројекат у специфичним условима примена он - лине наставе оправдала је своје могућности као и неке предности. Ван овога лични контакт и заједништво унутар учионице не може бити замењен било каквим ефектима и виртуалним доживљајима.