https://www.youtube.com/watch?v=RbDEdCyeu_U&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=fkiQ7cWzDBg&t=40s
https://www.youtube.com/watch?v=vjqu1UVaJQU
http://www.spc.rs/sr/poruka_uchenika_na_najvetshem_vaskrshnjem_jajetu_u_srbiji
https://www.republika.rs/vesti/drustvo/200414/video-golijat-medju-jajima-ono-n
ЦИЉЕВИ - У раду у групи кроз раније стечена знања ученици кроз истраживање и правилну примену дигиталних медија могу у осмишљеној целини за пројекат исказати и изразити суштинске и кључне моменте у доживљају празника и разумевању околности које су довеле до значаја празника.
ИСХОДИ - Ученик зна да разликује библијско сведочанство и његову примену у литургијској прослави од народног фолклорног обичаја који прати прославу празника.
У сусрет Васкрсу ове године, ученици ОШ „Ђура Јакшић“ у Конареву су са својим вероучитељем, прекинути пројекат због пандемије премоделовали у посебну причу и поруку. Ученици шестог и седмог разреда су после одржаног онлајн часа са упутствима и смерницама почели са истраживањем и могућим предлозима како да наставе са пројектом у новонасталој ситуацији.
Вероучитељ је израдио импозантно јаје величине око 2 m и са одређеном подлогом припремио за осликавање. Кроз консултације са ученицима направили су договор и концепт како ће приказати празник Цвети, Велики Петак, Велику Суботу и сам Васкрс. У горњој половини јајета смештене су иконографске сцене, а у доњем делу литургијски као и обредни елементи и сцене које прате прославу празника и Страсну седмицу. Преко вибер групе и путем скајпа, наставник је у облику кратког снимка давао смернице и прикупљен материјал у обједињеном формату приказао ученицима.Они су своје предлоге и идеје кроз договор у групи приказали преко снимака, нацрта и скица.
Како је прокат успешно приведен крају, јавила се потреба да се на адекватан начин презентује у локалној заједници. Градоначелник града Краљева је погледао завршен рад ученика и наставника, а потом дао предлог да васкршњи пројекат буде изложен на платоу испред Градске управе – општине. ЈКП „Чистоћа“ је у великој мери помогла при транспорту и постављању ученичког пројекта. Поставку су употпунили цветним лејама, а вероучитељ је додао још неке васкршње елементе и симболе које су они укомпоновали.
Вибер група са појединачним групама за свако одељење
Скајп
Лично припремљени снимци са упутствима и етапама за реализацију
ZOOM за видео позиве са децом
VIDEO EDITOR за исецање појединих делова из филма
-you tube канал Храм, тајна празника
-документарни филм Чувари традиције
-филм Страдање Христово 2004.г.
-кратки исечци из филмова о Христовом животу на земљи
-црквени календар са изводом из библијских сведочанстава и тумачења празника
-Светосавско звонце
У форми заједничке анализе као и кроз оцене где су групе међусобно оцениле рад јер је свака група имала одређену тему.
Школе
Разредне старешине су контролисале рад и активност свих ученика, директор школе је обезбедио материјал за израду пројекта. Разумевање од стране других предмета везано за термин приликом укључивања ученика у рад.
ПРЕДНОСТИ
Могућност да наставник користећи широк спектар електронских помагала коригује и моделује тему са што бољом визуализацијом која је много интересантнија деци.
ПОТЕШКОЋЕ
Живи контакт и слободан непосредни рад са учеником лично одузима могућност за индивидуални исказ ученика појединачно (склоности, жеље, спутаност, немогућност и др).
ПРЕДНОСТИ
Слободан и неформалан облик изражавања и уобличавања садржаја теме кроз исказивање личних вештина, склоности, умећа...
ПОТЕШКОЋЕ
Недостатак потребних електронских помагала приликом реализације наставе, упућеност на подједнако разумевање и усвајање предлога и идеја свих унутар групе и одсуство живе речи опипљивог видљивог доживљаја завршеног рада.
У нашем раду који је био изазов прожет дилемом и питањем како преусмерити већ осмиљен пројекат у специфичним условима примена он - лине наставе оправдала је своје могућности као и неке предности. Ван овога лични контакт и заједништво унутар учионице не може бити замењен било каквим ефектима и виртуалним доживљајима.