• ЈПД

#224: Заједничким радом до високих резултата

Опште информације

  • Наставник:
    Јована Мадић
  • Назив школе:
    Бранко Радичевић, Габровац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Црвени крст
  • Предмет:
    Географија
  • Одељење:
    четврти, пети, шести, седми и осми разред
  • Број ђака:
    70
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ-Унапређивање дигиталних компентенција ученика и наставника.
Исход-Ученици и наставници ће бити у стању да користе савремене технологије за потрбе наставе и учења у различитим животним околностима.


Детаљан опис

Основна школа Бранко Радичевић налази се у Габровцу, 6 км од центра Ниша. Велика иновација је увођење једносменског рада, Ученичке задруге „Бранко“ и у складу са потребом коју носи ново време реализација онлајн редовне наставе на даљину.
Активности током наставе на даљину су следеће:
Припремање оперативнх планова, који се поствљају на гугл диску. Користе се следеће методе учења: метода посредног показивања садржаја путем интернета, дијалошка метода путем Microsoft Teams платформе, текстуална метода - усмеравање на читање и анализирање садржаја из уџбеника, метода демонстрације - оглед, у зависности од врсте градива које се обрађује или утврђује. Ђаци су одлично одговорили на овај изазов и све задатке решавају успешно, свакодневно шире своја дигитална знања и одлично се сналазе. Додатно су мотивисани активностима у оквиру обогаћеног једносменског рада. Праве слике на дрвету, производе од рециклираног материјала, креативне саксије, раде вежбе код куће, редовно обележавају важне датуме у свету и свакодневно претварају своје идеје у продукте.
Већина ученика и наставника је доказала способност коришћења расположивих платформи на одговоран и креативан начин, постигли смо одличне резултате. Један од доказа је велики успех ученика осмог разреда на пробном завршном испиту. Ово је богато искуство које ће нам користити у даљем раду, а у циљу квалитетнијег образовања.

Желим да истакнем заједнички рад свих субјеката наставног процеса и висок ниво целокупне сарадње.


Платформе и опрема

Microsoft Teams платформа.
Google classroom, Viber Messenger и Е-учионице су такође начин на који комуницирамо са ученицима.
Таблет
Лаптоп
Паметни телефон


Дигитални алати

Алати за интеракцију/квиз/упитници/тестови
Алати за сарадњу и дељење
Алати за припрему завршног, пријемног испита, готови тестови
Дигитални уџбеници и платформе издавачких кућа
Презентације, креирање и обрада видеа и остали алати
Бесплатни ресурси (слике, музика, видео...)


Литература

Географија - уџбеник за седми и осми разред Клетт; Винко Ковачевић и Сања Топаловић
пети и шести разред Нови Логос, Снежана Вујадиновић, Рајко Голић, Дејан Шабић
Биологија - уџбеник од петог до осмог разреда Клетт, Горан Милићев, Милица Кокотовић, Љубица Лалић
Физика - уџбеник од шестог до осмог разреда Клетт, Марина Радојевић


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Консултација, видео снимци, фотографије, корисни савети.


Предности и потешкоће за наставнике

Као предност - велика способност коришћења расположивих средства из области информационо-комуникационих технологија на одговоран и креативан начин.
Потешкоће -на почетку, приликом одабира платформе и успостављања комуникације са свим ученицима.


Предности и потешкоће за ученике

Предност- успостављање ближе сарадње са наставником-педагошки ефекат и могућност коришћења више извора информација(интернет, подршка родитеља).
Потешкоћа- више домаћих задатака, у односу на редовну наставу.