• ЈПД

#225: Ускрс у трећем разреду кроз видео лекције

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Ђокић
  • Назив школе:
    Диша Ђурђевић, Вреоци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Лазаревац
  • Предмет:
    Математика, Српски језик и књижевност, Ликовна култура
  • Одељење:
    I/III-2
  • Број ђака:
    6
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Презентација о примеру изведене наставе на даљину.pptx

YouTube

Корисни линкови

видео снимак изведене наставе:
https://www.youtube.com/watch?v=O4A8S6r7tw0
коришћени онлајн алати:
https://screencast-o-matic.com/screen-recorder

 


Циљ и исходи наставе

Циљ: Систематизација градива и проширивање знања тематски везаних за Ускрс и прославу овог празника у ванредној ситуацији, кроз хоризонталну и вертикалну повезаност градива; развијање креативних идеја које се могу реализовати током ускршњих празника.
Исходи: Ученици треба да на занимљив начин повежу претходна искуства и знања са новим сазнањима и садржајима о Ускрсу;
Ученици треба да примене научено градиво у креирању и решавању нових задатака...(детаљније у видео прилогу).


Детаљан опис

Мотивациона припрема: Настава започиње песмом “Ускршње јутро” у извођењу хора “Чаролија”. Ученици добијају линк на вајбер групи и тако се припремају за предстојећи тематски дан. Након послушане песме пишу утиске.

Разрада теме: Ученици добијају линк са мог Youtube - канала. Прате видео презентацију у којој су дати садржаји три наставна предмета. У току праћења ученици решавају задатак по задатак, нису временски ограничени и имају могућност паузирања видеа. На крају сваког задатка следи решење, тако да могу одмах да провере урађено и да исправе грешке црвеном бојом. По завршетку рада, шаљу се повратне информације у виду фотографија и снимака урађеног.

Закључак: Ученичка евалуација (попуњавање упитника);
Домаћи задатак: да осмисле три задатака са ускршњом тематиком, да напишу састав на тему “Ускрс у мом дому” и да направе неки украс којим ће украсити свој дом током предстојећих празника.

Оваква настава инсистира на активном учествовању ученика, на иновирању наставних метода и развоју наставних средстава, са већом могућношћу интеракције између ученика и наставних садржаја. У том погледу, видео лекције су добро наставно средство јер су тековина најсавременијег технолошког развоја у области информационих технологија.
Ученици су више мотивисани него у “традиционалној” учионици, јер су активни током целог наставног процеса, а остављена им је могућност да и даље истражују код куће. Мислим да је овакав приступ настави знатно унапредио резултате и остварио жељене исходе.


Платформе и опрема

Вајбер и месинџер апликација (мобилни телефон, рачунар)


Дигитални алати

Youtube - за дељење и размену видео-датотека
Facebook - за дељење материјала
Google Chrome - за прикупљање садржаја и информација
Screen Recorder | Screencast O- Matic - за снимање екрана
Bandicam Screen Recorder - за снимање екрана
Photo Scape - за креирање колажа од фотографија


Литература

1.Видео лекције - дидактички - техничко технолошки аспект, 2014.
http://www.ftn.kg.ac.rs/konferencije/tio2014/PDF/213%20Vukovic.pdf

2.Глушац, Д. (2012). Електронско учење, Зрењанин: Технички факултет „Михајло Пупин“.
3.Мандић, Д . (2006) .Образовање на даљину , Београд: Учитељски факултет.


Самопроцена часа

Оваква настава инсистира на активном учествовању ученика, на иновирању наставних метода и развоју наставних средстава, са већом могућношћу интеракције између ученика и наставних садржаја. Ученици су више мотивисани и активни током целог наставног процеса уз могућност даљег учења код куће. Мислим да је овакав приступ настави знатно унапредио резултате и остварио жељене исходе.


Оцена ученика

Ученици су на крају наставе попунили упитник заједно са родитељима. Анкета је дала позитивне резултате јер су се сви испитаници одговорили да им се свидела оваква настава, да се учитељ труди да час учини занимљивим, да је час на њих подстицајно деловао, да су активно учествовали и да им овакав начин реализације може помоћи у савладавању нових наставних јединица.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Имајући у виду да предајем у комбинованом одељењу са малим бројем ученика, моје предавање сам поделила колегама у вајбер групи и на фејсбуку. Подржали су ме и други родитељи и колеге и поделиле садржај својој деци. На тај начин, учили су и други са нама.


Предности и потешкоће за наставнике

+ једноставност у припреми : припрема је знатно олакшана уз употребу ИКТ-а;
+ широк избор могућности реализације : оваква настава је остварљива чак и када родитељи ученика млађих разреда немају много искуства са употребом ИКТ-а, не користе сви мејлове и немају приступ другим платформама за учење, немају добру интернет конекцију;
- једине алтернативе : апликације вајбер и месинџер


Предности и потешкоће за ученике

+ актуелност (Данашњим генерацијама, који су рођени у дигиталном свету, овакав вид технологије чини предавање интересантним и динамичним, јер данашња деца су углавном визуелна бића, па је употреба видео снимака је у потпуности оправдана.)
+ флексибилност у раду и временској артикулацији часа ( Ученици сами процењују када им је потребна пауза или следећи садржај.)
- несамосталност (Неопходна је мала техничка помоћ и надзор родитеља у коришћењу интернета, слању повратних информација.)


Коментар

НАПОМЕНА: Пошто је ово комбиновано одељење првог и трећег разреда, морам напоменути да су и ученици првог разреда имали тематски дан и учествовали у заједничким активностима. Њихов домаћи задатак је био исти, само у складу са циљевима и исходима за први разред. У приложеним презентацијама достављени су и њихови радови.
У овом специјалном облику наставе обрађени су садржаји три наставна предмета: математика, српски језик и ликовна култура. Сви наведени часови су у међусобној корелацији, али и у корелацији са часовима народне традиције, музичке културе и слободних активности.