• ЈПД

#226: Опис технологије онлајн наставе која се одржава у реалном времену

Опште информације

  • Наставник:
    Гордана Станковић
  • Назив школе:
    Светозар Марковић Тоза, Нови Сад
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    VIII-1,4,6,7,8
  • Број ђака:
    120
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    виртуелно-фронтално-индивидуална

Циљ и исходи наставе

ЦИЉ:
Створити радно и друштвено окружење блиско реалној учионици.
ИСХОДИ организоване наставе:
1. ученик активно прати наставу у комфорном окружењу за рад
2. ученик користи виртуелну таблу
3. ученик интерпретира своје идеје за решавање задатка
4. упознат је и користи дигиталне алате
5. активно учествује у пројектима,
6. одржава и подстиче тисмки дух


Детаљан опис

ПРЕ ЧАСА: Сликају се задаци у збирци који ће се радити на часу,и деле у вибер групе. Није неопходно да књиге физички буду стално доступне ученицима.
УВОДНИ ДЕО ЧАСА: Наставник поздравља ученике и пушта их на митинг.Након тога се појашњава градиво и задаци који су гледани на ТВ настави. Ученици одговарају на питања или сами постављају питања ако им нешто није јасно.
ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА: Раде се изабрани задаци. Наставник, обично пита ко жели да ради задатак на табли, за плус, а некада и прозива ако се нико не јави. Најчешће наставница црта потребну слику за задатак и подстиче одељење да да идеју. Ученик или сам ради задатак преузимајући виртуелну таблу са алатима, или он диктира док наставница куца по табли. На основу активности наставница дели екран са Гугл дневником и уписује се плус из активности. Настава се ослања на емитовану ТВ наставу.
Ако се на часу бране пројектни задаци, тада наставница дели екран ученику из тима који презентује са својим тимским другом. Ученици у том случају тимски представљају рад, где су користили неки дигитални алат.
ЗАВРШНИ ДЕО ЧАСА: На оваквој настави нема класичне завршнице, јер се не ради класична обрада градива, након сваког урађеног задатка, се коментарише и захтева од ученика да поставе питање или дају коментар.
НАКОН ЧАСА: У вибер групу се деле виртуелне табле које су генерисанеу току часа и аутоматски снимљене на крају часа.


Платформе и опрема

Зум (Zoom; Meeting ID: 918 198 9333; Password: 482939)
Гугл учионицу, Вибер групе
Лични лаптоп и интернет.
Школски лаптоп, у периоду када сам остала без свог уређаја.


Дигитални алати

гугл докс:
презентацију, документа и табеле за евиденцију активности ученика, у коју су имали увид преко линка
квиз, за израду тестова за ученике и као пројектни задатак са захтевима да ученици направе тест на задату тему.
Мајкрософт офис:
Ворд и Пауер поинт за израду пројектних задатака, при одбрани , задаци су унапређивани са функционалностима које су тада објашњаване.


Литература

-Раде Козар, Јованка Гаћеша, Невенка Угринов, Адам Самарџић, Домаћи задаци из математике за ученике 8. разреда основне школе, Школска књига, 2016
-Синиша Јешић, Марко Игњатовић, Драгица Мишић, Веселинка Милетић, Збирка задатака из математике за 8. разред основне школе, Герундијум, 2012
-Збирка задатака из математике за завршни испит 2019/2020, Завод за вредновање квалитета образовања
ТВ настава


Самопроцена часа

На основу посећености часова и исказаног задовољства родитеља, које су ми пренеле разредне старешине, сматрам да је ово исправан приступ.


Оцена ученика

Бројност ученика на часовима је мера њихове заинтересованости и мотива да узму учешће у настави, у ситуацији када није било принуде за долазак на часове.
Овом наставом је подржана ТВ настава, као државни пројекат, чиме се отворио простор за коришћење дигиталних алата у реалној ситуацији у којој су ученици својим присуством указали на нов простор и приступ настави. У том смислу је њихово присуство


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Када ми се покварио сопствени лаптоп, директор ми је дозволио да позајмим школски.


Предности и потешкоће за наставнике

ПРЕДНОСТИ:
Могућност коришћења ИКТ.
Идеална табла коју сви виде (не брише се, може се покренути неколико табли, аутоматски се чувају на крају часа, могу се користити алати за цртање…)
Не постоје кошкање међу ученицима, па самим тим ни улоге судије.
Последица претходног је да је време часа максимално искоришћено.
Виртуелна комуникација омогућава већи број истовремних канала комуникације.
ПОТЕШКОЋЕ:
Промене у протоку и стабилности интернет везе.
Едитор не подржава све потребне симболе ( математич


Предности и потешкоће за ученике

ПРЕДНОСТИ:
Могућност коришћења ИКТ
Не постоје кошкање међу ученицима, гађања и зачкољице.
Одличан преглед табле.
Пажња је усресређена на градиво (ово неким ђацима изузетно прија, имају много бољи успех, већу активност и самим тим и бољу оцену).
Могућност симултане вишеканалне комуникације.
Већи комфор у раду него у реалној ситуацији.
Одржавање континуитета у раду.
Потешкоће:
Промене у протоку и стабилности интернет везе.


Коментар

Као члан еТвининг заједнице и раније сам користила ИКТ у настави, и обучила своје ученике да користе ИКТ као нови вид писмености, дигиталне. Такође, искуство на претходним пројктима је мојим ученицима и мени олакшало рад на стварању новог формата за наставу. Недаћу смо искористили за оснаживање тимског духа, иницирању креативности стварању вештина за целоживотно учења, како ученици, тако и ја као наставник.