• ЈПД

#227: Пројектна настава- Филм: Моја школа Ђура Јакшић Зајечар (Meine Schule Đura Jakšić Зајечар)

Опште информације

  • Наставник:
    Maja Митровић
  • Назив школе:
    Ђура Јакшић, Зајечар
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Зајечар
  • Предмет:
    Немачки језик
  • Одељење:
    VII1, VII2, VII3
  • Број ђака:
    70
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Појединачни, групни

Циљ и исходи наставе

Циљ пројекта био је да се направи филм о школи на немачком језику, користећи претходна знања из немачког језика, али и алате за обраду и монтажу филма. Неки од исхода би били да ученици примењују принцип глобалног разумевања прочитаног текста и примењујући своје дигиталне компетенције пронађу и призведу материјале неопходне за креирање филма, као и да примењујући brainstorming технику напишу сценарио и интерпретирају текст, као и да монтирају и обраде филм.


Детаљан опис

Уводни део пројектне наставе трајао је прве три недеље, када су сви ученици решавали задатке везане за обраду текста на немачком језику. 4. и 5. недеља посвећене су прављењу филма. Током ове недеље приступило се групном раду путем платформи за видео конференције.Ученици су заједно са наставницом исчитавали текст и разговарали о деловима који им се највише допадају, примењујући технику групног решавања проблема „brainstorming“ давали идеје за филм. Након договора око поделе текста, направљен је оквирни сценарио, а ученици су код куће снимали видео клипове и путем апликација слали наставници. Наставница је прегледала клипове и упутила сугестије за корекцију, где је било потребно. Последње, 5. недеље Један од ученика са развијеним дигиталним компетенцијама сам се јавио да монтира филм и тиме показао и предузетничке склоности. Наставница је преко viber-порука пратила његов рад и усмеравала га, предлагала измене и допуне филма. Филм је на крају постављен на youtube канал наставнице и сајт школе. Идеја з аобележавањем Дана школе путем наставе на даљину додатно је мотивисала ученике, као и равномерна подела задатака, тако да су и ученици са слабијим постигнућима могли да дају свој допринос у раду.Новине у раду су употреба различитих алата и платформи за комуникацију на даљину, другачији начин размењивања информација и презентовања знања. Такође рад на филму до сада није примењиван као наставна метода. Позитивне реакције ученика и колега су добар показатељ успешности реализације.


Платформе и опрема

За извођење наставе коришћена је платформа google classroom, као и viber и skype конференције, мобилни телефони и рачунари за сниманје клипова и монтажу филма


Дигитални алати

youtube за одабир музике за филм (Happy Birthday! - Jazzy Piano Arrangement by Jonny May), MiniTool Movie Maker за монтажу филма, лични youtube канал за upload филма


Литература

Prima, Deutsch für Jugendliche, Band 3, Немачки језик за 7. разред основне школе. Фридерике Јин, Луц Рорман, Датастатус, Београд, 2016.


Самопроцена часа

Позитивне реакције ученика и колега на филм на неки начин добар су показатељ успешности реализације ове пројектне наставе. Међутим, како би били испуњени још неки критеријуми пројектне наставе биће спроведена и самоевалуација рада ученика у виду упитника, а резултати ће битие објављени и анализирани на платформи google classroom и примењени у даљем раду.


Оцена ученика

Самоевалуација ученика и рада наставника од стране ученика следи до краја наставе на даљину.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Подршка је стигла и од школе у смислу предлога за коришћење материјала за филм, али и од родитеља, који су омогућили ученицима да користе своје ресурсе за снимање клипова и монажу филма.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су свакако уштеда времена, настава на даљину је идеална за реализацију пројектне наставе, јер може да тече упоредо са редовном наставом.Потешкоће сам видела једино у организацији групног рада, без непосредног контакта са великим бројем ученика.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су: самосталност у раду, могућност самосталног одабира материјала, платформи за комуникацију, самостално распоређивање времена за рад. Потешкоће су углавном за ученике са слабијим постигнућима, којима је више потребан непосредан контакт и ученицим акоји немају добре техничке могућности за овакав вид наставе.


Коментар

Идеја за пројектну наставу са ученицима 7. разреда надовезала се на тему Заједнички живот (Zusammenleben)у оквиру које се у уџбенику налази текст о школи за слепу и слабовиду децу (Die Carl- Strehl Schule in Marburg), а повод је био и Дан школе, чије је обележавање ове године изостало због већ познате пандемије и прекида наставе. То је додатно мотивисало ученике да учествују у овом пројекту.Филм који су ученици направили, користиће се приликом обраде сличних тема и наредних школских година, тако да остаје у архиви школе, као ресурс за даљи рад.