• ЈПД

#229: Вукови певачи - ко су, какви су и шта су дали нашој народној књижевности

Опште информације

  • Наставник:
    Лидија Ивановић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Смедерево
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедерево
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    1.1 1.2 1.3 1.4
  • Број ђака:
    4 x 30
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

ВУКОВИ ПЕВАЧИ.pptx


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је упознавање ученика са оним што Вук каже о значају певача, њиховим изгледом и делима; да су то људи који су заиста постојали, и да потичу из народа. То треба да их подстакне да прочитају њихове песме,али и сами да се одваже и створе сопствене.
Ученицима је презентација била занимљива, јер су видели слике певача, а најзанимљивија је била слика на којој су гусле, јер никада их нису , у реалном животу, видели.


Детаљан опис

Уводни део часа - разговор о народној књижевности (одлике, поделе, значај...)
Разрада - постављање презентације
Закључак - одушевљеност ученика оваквим начином рада, који није својствен за наставу српског језика и књижевности; лакше разумевање, брже памћење наставне јединице.
Иновативност - сама презентација
Мотивисаност - наставна јединица их је мотивисала да сами направе презентације на неке од народних епских песама; неки су сами почели да пишу песме; некима је то све било занимљиво, па су делове песама или неке јунаке нацртали... Презентација је успешно обавила свој задатак.


Платформе и опрема

Google classroom


Дигитални алати

Word, PP, Prezi - помогли су ми да са ученицима дам потребне материјале за разумевање наставних јединица.


Литература

Певач и традиција, Бошко Сувајџић
Увод у усмену књижевност, Снежана Самарџија
косовска епика, Нада Милошевић Ђорђевић


Самопроцена часа

Самопроцена часа је изведена тако што су ученици давали позитивне коментаре на на начин рада, те сам на основу тога, али и њиховог броја на платформи.


Оцена ученика

Ученици су урадили евалуациони упитник, јер Google classroom омогућава да се поставе питања. Овог пута она нису била анонимна, јер су ученици пријављени под својим именом и презименом, али их то није спречило да кажу шта мисле. А, мисле да је овако лакше да се разуме лекција, да се брже памти, и да тога треба да буде што више, без обзира што је реч о предмету коме овакав рад није својствен.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је у могућностима да са ученицима може више и боље да се ради, да ми је омогућило да упознам боље ученике, да ми је показало да неки од њих боље раде када нису изложени јавности учионице, и да су спремни да раде и суботом.
Недостатак је проблем у оцењивању, јер то није решено, па сам морала да се сналазим сама; кашњење информација.


Предности и потешкоће за ученике

Лакше им је у раду, јер не морају да преписују са табле и немају проблем да кажу шта мисле.


Коментар

Нисам могла да изаберем школу, јер моје на листи нема.
Техничка школа, Смедерево

Надам се да ћете ово уважити, хвала.