• ЈПД

#230: Забавна интерактивна игра о пропорцијама

Опште информације

  • Наставник:
    Сања Ћеранић-Дешић
  • Назив школе:
    Зага Маливук, Београд (Палилула)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Палилула
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    7/3
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    групни и индивидуални рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је унапређење квалитета онлајн наставе увођењем новог интерактивног алата као и подизање нивоа ученичких дигиталних компетенција за активно учешће у онлајн настави. Ученици ће након одржаног онлајн часа и кроз истраживачки рад на пројектном домаћем задатку умети да примене знања о пропорцијама за решавање проблемских задатака из реалних животних ситуација.


Детаљан опис

АКТИВНОСТ 1
Ученици добијају упутство о начину рада преко гугл учионице тј. упознају се са начином давања одговора у току игре (сваки ученик на постављено питање које се пројектује на екрану одговара тако што пише у чету свој одговор а ученик који се јави добија могућност од наставника да преузиме контролу над наставничким мишем како би кликнуо на један од понуђених одговора за који мисли да је тачан). Ученици се деле у две групе како би више ученика учествовало у раду. Такође добијају информацију на који начин ће се вредновати њихово учешће у овој активности.

АКТИВНОСТ 2
ПРИСТУПАЊЕ ВИДЕО ЧАСУ ПРЕКО АПЛИКАЦИЈЕ ЗООМ
Ученици вођени од стране наставника пролазе кроз нивое мисије показујући своја знања из области пропорција, прикупљају кодове како би успешно завршили мисију. Наставник насумично бира ученика како би сви ученици подједнако учествовали у раду.

АКТИВНОСТ 3
Након изведеног онлајн часа послала сам домаћи задатак путем гугл учионице као бих проверила разумевање и примену пропорција на једноставним примерима из свакодневног живота. Путем платформе вибер ученици су остављали коментаре о одржаном часу. За ученике који нису присуствовали часу послала сам накнадно линк ка игрици и упутства за домаћи (као и линк ка блогу где сам поставила материјал) како би и ти ученици имали шансу да одиграју мисију.


Платформе и опрема

Зоом апликација за видео час
Гугл учионицу и вибер платформу за комуникацију са ученицима и слање домаћих задатака
Лични блог (https://sanjamatematika.wordpress.com/)
лаптоп и паметни телефон


Дигитални алати

за израду интерактивне игре користила сам алат genial.ly
за израду интерактивне презентације wps office 2016
за израду фотографија lightshot
за израду видеа youtube
за виртуелни састанак зоом платформа
за постављање домаћих задатака гугл диск
Обзиром да у свом раду користим разне дигиталне алате дуги низ година желеле сам да уведем неки нови алат који ће ученицима бити другачији и интересантнији.


Литература

Математика уџбеник за шести разред основне школе, Бигз 2019


Самопроцена часа

Процењујем да је час успешно прошао на основу позитивних критеријума од стране ученика и њихових родитеља. Приказана наставна јединица је усклађена са важећим програмом наставе и учења за шести разред основне школе тако да сам овај час одржала и са ученицима шестог разреда (6/2 и 6/3).


Оцена ученика

Ученици су путем вибер групе и мејла остављали коментаре на одржан час. Оценили га као креативан, другачији, забаван и уједно користан као и друге позитивне критике.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Увек имам подршку од стране директора и педагога за одржавање оваквих видова наставе. Педагог је решавајући мисију истакла да није знала да математика може да буде овако забавна.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је активно учешће свих ученика у видео часу а кроз увид у индивидуални рад на домаћем задатку наставник има комплетан увид о усвојеном знања сваког ученика. Такође и усвајање нових вештина корисних за даљи рад.


Предности и потешкоће за ученике

Предност за ученике је учење и увежбавање градива кроз њима занимљиве игре.
Већа мотивација и ангажовање за учење.


Коментар

Сматрам да је овакав вид наставе кроз занимљиве игре ученицима посебно интересантан када и уз то научено знање, примене на проблем из свакодневног живота радећи кроз занимљив пројекат.