• ЈПД

#231: Од идеје до реализације - практична израда електронских кола

Опште информације

  • Наставник:
    Слађана Матијашевић
  • Назив школе:
    Младост, Београд (Нови Београд)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Нови Београд
  • Предмет:
    Техничко и информатичко образовање
  • Одељење:
    VIII1,VIII2,VIII3,VIII4,VIII5
  • Број ђака:
    71
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    индивидуални облик рада

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је да ученици направе електронско коло помоћу електронских елемената како би засветлела LED диода.
Исход часа: Ученици знају да користе и повежу правилно електронске елементе у електронском колу.


Детаљан опис

Уводни део часа:
Активност наставника:
Поставља упутства за рад на блог за техничко и информатичко образовање.Упознаје ученике са начином рада и објашњава задатак који треба да ураде. Даје упутства ученицима који немају конструкторски комплет за израду задатка, као и ученицима који имају.
Активност ученика:
Следе упутства наставника, упознају се са начином рада и приступају изради задатака и вежбе.
Главни део:
Активност наставника:
Ученицима који немају конструкторски комплет, поставља питања:
1.Шта је електроника?
2.Где се све примењује електроника?
3.Какав сигнал може бити?
4.Наброј активне и пасивне електронске елементе.
5.Која је разлика између пасивних и активних елемената?
Упућује их да препишу вежбу бр. 3 у свеске и да нацртају шему вежбе.Даје упутства за рад ученицима који имају конструкторски комплет.Даје списак потребних компоненти које користе у вежби и шему повезивања.Упућује ученике о вежби у Упутствима за моделовање.Поставља видео запис вежбе.Приказује слике вежбе.Даје додатна упутства.
Активност ученика:
Прате упутства која се налазе на блогу.Преписују вежбу у свеске и цртају шему. Они који не могу да ураде вежбу одговарају на питања, док сви остали раде вежбу.Постављају питања.
Завршни део:
Активности наставника:
Даје рок за реализацију, упућује како да шаљу радове путем мејла. Поједине радове објављује на блогу и похваљује рад свих ученика.Шаље на мејл повратну информацију.
Активност ученика:
Шаљу задатке.Прихватају сугестије и сагледавају резултате.


Платформе и опрема

Онлајн платформа је блог за 8.разред на сајту Основне школе “Малдост“.
Коришћена средства и опрема су: рачунар и мобилни телефон.


Дигитални алати

За реализацију наставе на даљину коришћени су следећи програми: програм за прављење видео записа - iMovies, Гугл упитник, Вајбер, мејл.


Литература

Уџбеник за техничко и информатичко образовање за 8.разред, радна свеска за техничко и информатичко образовање и Упутство за конструкторске вежбе.


Самопроцена часа

Самопроценa je урађена на основу анонимне анкете која је прослеђена ученицима, одговорило је 49 ученика, од укупно 71 колико их је учествовало у раду. Питања су се односила на реализацију наставе на даљину, на постављене циљеве и задатке вежбе и колико име се допао рад са практичним вежбама.


Оцена ученика

Ученици су имали могућност да путем анонимне анкете, преко Гугл упитника оцене час/ наставу на даљину.
На сва питања у вези са постављеним захевима и конкретним задацима у оквиру овог часа већина ученика је одговорила да је веома задовољна.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Свесрдну подршку сам добила од директорке школе Весне Јочић, која ме је обавестила о конкурсу и подстакла да се пријавим.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности – боља организација, више времена потребог за планирање и рад, сарадња са другим колегама у датом тренутку, чешћа комуникација са ученицима и већа могућност коришћења ИКТ-а.
Потешкоће - немогућност директног контакта са ученицима, приказ рада на конкретном примеру и праћење ученичких постигнућа током саме реализације коју нам омогућава рад у школском кабинету.


Предности и потешкоће за ученике

Предности – дуже време у односу на предвиђено у школи, боља организација и могућност употребе дигиталних техологија којима располажу у кући.
Потешкоће – поједини ученици немају техничке могућности, а и мањи ниво знања за овакву врсту рада.


Коментар

Овакав вид наставе са ученицима захтева нове облике и начине рада, обогаћује наставни процес и чини ученицима наставне садржаје занимљивијим. Иако захтева доста времена и труда, ученици су успели да пруже и више него што се од њих очекивало.