Настава на даљину, конкурс.pptx
https://8razredmladost.blogspot.com/2020/03/te-i.html
Циљ часа је да ученици направе електронско коло помоћу електронских елемената како би засветлела LED диода.
Исход часа: Ученици знају да користе и повежу правилно електронске елементе у електронском колу.
Уводни део часа:
Активност наставника:
Поставља упутства за рад на блог за техничко и информатичко образовање.Упознаје ученике са начином рада и објашњава задатак који треба да ураде. Даје упутства ученицима који немају конструкторски комплет за израду задатка, као и ученицима који имају.
Активност ученика:
Следе упутства наставника, упознају се са начином рада и приступају изради задатака и вежбе.
Главни део:
Активност наставника:
Ученицима који немају конструкторски комплет, поставља питања:
1.Шта је електроника?
2.Где се све примењује електроника?
3.Какав сигнал може бити?
4.Наброј активне и пасивне електронске елементе.
5.Која је разлика између пасивних и активних елемената?
Упућује их да препишу вежбу бр. 3 у свеске и да нацртају шему вежбе.Даје упутства за рад ученицима који имају конструкторски комплет.Даје списак потребних компоненти које користе у вежби и шему повезивања.Упућује ученике о вежби у Упутствима за моделовање.Поставља видео запис вежбе.Приказује слике вежбе.Даје додатна упутства.
Активност ученика:
Прате упутства која се налазе на блогу.Преписују вежбу у свеске и цртају шему. Они који не могу да ураде вежбу одговарају на питања, док сви остали раде вежбу.Постављају питања.
Завршни део:
Активности наставника:
Даје рок за реализацију, упућује како да шаљу радове путем мејла. Поједине радове објављује на блогу и похваљује рад свих ученика.Шаље на мејл повратну информацију.
Активност ученика:
Шаљу задатке.Прихватају сугестије и сагледавају резултате.
Онлајн платформа је блог за 8.разред на сајту Основне школе “Малдост“.
Коришћена средства и опрема су: рачунар и мобилни телефон.
За реализацију наставе на даљину коришћени су следећи програми: програм за прављење видео записа - iMovies, Гугл упитник, Вајбер, мејл.
Уџбеник за техничко и информатичко образовање за 8.разред, радна свеска за техничко и информатичко образовање и Упутство за конструкторске вежбе.
Самопроценa je урађена на основу анонимне анкете која је прослеђена ученицима, одговорило је 49 ученика, од укупно 71 колико их је учествовало у раду. Питања су се односила на реализацију наставе на даљину, на постављене циљеве и задатке вежбе и колико име се допао рад са практичним вежбама.
Ученици су имали могућност да путем анонимне анкете, преко Гугл упитника оцене час/ наставу на даљину.
На сва питања у вези са постављеним захевима и конкретним задацима у оквиру овог часа већина ученика је одговорила да је веома задовољна.
Школе
Свесрдну подршку сам добила од директорке школе Весне Јочић, која ме је обавестила о конкурсу и подстакла да се пријавим.
Предности – боља организација, више времена потребог за планирање и рад, сарадња са другим колегама у датом тренутку, чешћа комуникација са ученицима и већа могућност коришћења ИКТ-а.
Потешкоће - немогућност директног контакта са ученицима, приказ рада на конкретном примеру и праћење ученичких постигнућа током саме реализације коју нам омогућава рад у школском кабинету.
Предности – дуже време у односу на предвиђено у школи, боља организација и могућност употребе дигиталних техологија којима располажу у кући.
Потешкоће – поједини ученици немају техничке могућности, а и мањи ниво знања за овакву врсту рада.
Овакав вид наставе са ученицима захтева нове облике и начине рада, обогаћује наставни процес и чини ученицима наставне садржаје занимљивијим. Иако захтева доста времена и труда, ученици су успели да пруже и више него што се од њих очекивало.