Циљ- упознавање ученика са специфичностима Сремчевог дела.
Исходи : -тумачи књижевно дело са разумевањем његових жанровских карактеристика и књижевно-историјског контекста;
- анализира издвојене проблеме у књижевном делу и уме да их аргументује примерима из текста;
- анализира композиционе и стилистичке одлике дела и вреднује поруке у односу на властито читалачко искуство.
Уводни део часа- упознавање са животом и радом Стевана Сремца.
Разрада - упознавање са временом и социјалним приликама, друштвеним нормама српског друштва;
- ликовима који су реални, јер је дело заснована на стварном догађају, који је Бранислав Нушић испричао Стевану Сремцу;
- догађајима, који су дати као акција и реакција;
- обичајима;
- говором јунака, који је специфичан и карактеристичан за Ниш.
Закључак- самостално износе своја запажања, поруке дела:
- да је љубав победила социјалне разлике;
- да је Мане победио хаџи Замфира и оженио Зону;
- да је увреда куче у чакшире створила још тежу ситуацију;
- да је грех изнети девојку на лош глас...
Google classroom
Word, PP, Prezi preyentacija
Користила сам их како би постављала наставне материјале.
Зона Замфирова, Стеван Сремац
Историја српске књижевности, Јован Деретић
Културна историја Срба, Јован Деретић
Самопроцена часа- на основу ученичких коментара, ставова, и жеље да и сами нешто тако ураде.
Ученици су урадили евалуациони упитник у који су, али не анонимно, јер су пријављени под својим именом и презименом, искрено одговорили на постављена питања. Тако сам сазнала да им се овакав начин презентовања дела допада; да се први пут срећу са оваквом презентацијом; да им је омогућено боље да разумеју понашање ликова и само дело; да би волели више тако да раде.
Нисам имао/ла подршку
Потешкоће наставе на даљину - само тумачење дела је отежано, јер нема оне живе атмосфере; повратне информације су касниле или их није било, иако су послате.
Предности- више времена за новине у предавањима; већа интеракција, јер се ученици нису суздржавали да кажу шта мисле; више времена за разговор.
Потешкоће- више рада; кашњење информација.
Предност - довољно времена за тумачење градива, и свега што је нејасно; могућност да се пита или каже без треме или страха да ће се погрешити; нема сувопарног преписивања са табле или рада у свесци.
Нисам се снашла како да Вам доставим презентацију, па сам морала на овај начин.
Моја школа је Техничка школа, Смедерево. Нема Пожаревца!
Хвала