• ЈПД

#238: Пројекат “Загрлимо нашу планету” који је настао поводом Дана планете Земље (22. април)

Опште информације

  • Наставник:
    Терез Сабо
  • Назив школе:
    Јожеф Атила, Нови Сад
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Нови Сад
  • Предмет:
    Свет око нас, Музичка култура, Ликовна култура
  • Одељење:
    Ученици из продуженог боравка (1.б, 2.б, 3.б, 4.б)
  • Број ђака:
    13
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Индивидуални и групни

Циљ и исходи наставе

Циљ пројекта је освешћивање ученика о одговорности људи према заштити наше планете кроз песму и креативно цртање,а у светлу пандемије кроз коју пролазимо.
Исходи:
Свет око нас:
Ученик се понаша тако да не угрожава биљке и животиње у непосредном окружењу
Освешћује до каквих позитивних промена је дошло у природи за време пандемије covid-19
Ликовна култура:
Изражава, техником и материјалом по избору своје замисли
Музичка култура:
Пева по слуху песму под називом &ldqu


Детаљан опис

Уводни део – мотивација:
1)Ученици добијају сликовити материјал, односно презентацију под називом “Дан планете Земље” (A Föld napja)
2)Деца гледају видео под називом “The World”, који је преузет са Facebook-а и који приказује како су животиње повратиле простор на Земљи док је људска активност направила корак уназад због пандемије covid-19
Затим ученици добијају задатак да истраже на интернету које животињске врсте су примећене у Србији после дужег времена и где.
3)Ученици раде интерактивни квиз о нашој планети, који је доступан на Google-у. Уколико деца тачно одговоре на сва питања и открију “код за спасавање Земље”, доћи ће до песме на YouTube-у, која постаје важан извор мотивације за главни део пројекта.
Главни део:
1. корак:ученици слушају песму на YouTube-у и доносе одлуку о томе да ли желе песму да певају и сниме свој глас, или ће да илуструју одређене делове текста песме, техником којом желе.
Ученици имају могућност да цртају и било шта друго везано за Дан планете Земље, а у контексту времена у којем живимо.
2. корак:у Вајбер групи се договарамо о детаљима–ко је шта замислио–како бисмо на крају добили компактну целину.
3. корак:ученици цртају, фотографишу свој цртеж и шаљу у Вајбер групу; нека деца певају, снимају свој глас мобилним телефоном слушајући песму, и уз помоћ родитеља шаљу материјал учитељици.
4. корак:од материјала које је добила, учитељица прави видео материјал и ставља га на YouTube- то је продукт пројекта.
Завршни део: промоција и евалуација пројекта



Платформе и опрема

Viber (grupa)
Facebook (grupa)
Google pretraživač


Дигитални алати

Microsoft Ofiice Power Point - програм за израду визуалне подлоге видеа
Audacity - програм за обраду аудитивне подлоге видеа
Active Presenter - програм за снимање екрана и монтажу видеа


Литература

Младен Вилотијевић, Нада Вилотијевић, Данимир Мандић: Пројектна настава у ИКТ окружењу, Београд 2018.


Самопроцена часа

Евалуација је рађена помоћу упитника. Желели смо да анализирамо целокупан процес пројекта, све његове фазе, осећања ученика приликом одређених фаза, као и да проверимо да ли смо успели у реализацији истакнутог циља.
Ученици су имали 4 питања на које је требало да одговоре. Негде су били понуђени могући одговори, јер деца у нижим разредима неретко не препознају или не умеју да изразе своје емоције.


Оцена ученика

Продукт пројекта (видео) су оцењивали ученици оценама од 1 до 7.
Просек оцена је 6,92.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су били одушевљени што су њихова деца имала прилику да учествују у овом креативном пројекту.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: неограничено време за рад тада када учитељици одговара.
Недостаци: пошто сам имала изванредну комуникацију са родитељима, не могу да наведем ниједан недостатак.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: ученици су могли да раде кад год је њима то одговарало у временском периоду од недељу дана, и имали су времена да раде онолико сати/дана колико им је било потребно.
Недостаци: млађи ученици су зависили од родитеља и њиховог слободног времена, јер нису имали мобилни телефон или им још није дозвољено да га користе.


Коментар

Имам сагласност родитеља за објављивање фотографија, видео снимака ученика, као и њихово цело име и презиме на интернету и у медијима. Послаћу вам мејлом.

За мене је највећа добит добровољно учествовање деце из продуженог боравка (од 1. до 4. разреда) у овом пројекту, јер су и поред редовне наставе били инспирисани, вредни, креативни и истрајни у раду. Надам се да ће им наш видео остати у лепом сећању! Сада су они звезде на Јутјубу. :-)