Пројекат Загрлимо нашу планету.pptx
https://drive.google.com/file/d/1J7QhDsbgEYnDXIcmeEW4miwpqzH1OLI5/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1wl-Y2LT7-C5r6MkmadGWFG9B3ptmTLkg/view?usp=sharing
Циљ пројекта је освешћивање ученика о одговорности људи према заштити наше планете кроз песму и креативно цртање,а у светлу пандемије кроз коју пролазимо.
Исходи:
Свет око нас:
Ученик се понаша тако да не угрожава биљке и животиње у непосредном окружењу
Освешћује до каквих позитивних промена је дошло у природи за време пандемије covid-19
Ликовна култура:
Изражава, техником и материјалом по избору своје замисли
Музичка култура:
Пева по слуху песму под називом &ldqu
Уводни део – мотивација:
1)Ученици добијају сликовити материјал, односно презентацију под називом “Дан планете Земље” (A Föld napja)
2)Деца гледају видео под називом “The World”, који је преузет са Facebook-а и који приказује како су животиње повратиле простор на Земљи док је људска активност направила корак уназад због пандемије covid-19
Затим ученици добијају задатак да истраже на интернету које животињске врсте су примећене у Србији после дужег времена и где.
3)Ученици раде интерактивни квиз о нашој планети, који је доступан на Google-у. Уколико деца тачно одговоре на сва питања и открију “код за спасавање Земље”, доћи ће до песме на YouTube-у, која постаје важан извор мотивације за главни део пројекта.
Главни део:
1. корак:ученици слушају песму на YouTube-у и доносе одлуку о томе да ли желе песму да певају и сниме свој глас, или ће да илуструју одређене делове текста песме, техником којом желе.
Ученици имају могућност да цртају и било шта друго везано за Дан планете Земље, а у контексту времена у којем живимо.
2. корак:у Вајбер групи се договарамо о детаљима–ко је шта замислио–како бисмо на крају добили компактну целину.
3. корак:ученици цртају, фотографишу свој цртеж и шаљу у Вајбер групу; нека деца певају, снимају свој глас мобилним телефоном слушајући песму, и уз помоћ родитеља шаљу материјал учитељици.
4. корак:од материјала које је добила, учитељица прави видео материјал и ставља га на YouTube- то је продукт пројекта.
Завршни део: промоција и евалуација пројекта
Viber (grupa)
Facebook (grupa)
Google pretraživač
Microsoft Ofiice Power Point - програм за израду визуалне подлоге видеа
Audacity - програм за обраду аудитивне подлоге видеа
Active Presenter - програм за снимање екрана и монтажу видеа
Младен Вилотијевић, Нада Вилотијевић, Данимир Мандић: Пројектна настава у ИКТ окружењу, Београд 2018.
Евалуација је рађена помоћу упитника. Желели смо да анализирамо целокупан процес пројекта, све његове фазе, осећања ученика приликом одређених фаза, као и да проверимо да ли смо успели у реализацији истакнутог циља.
Ученици су имали 4 питања на које је требало да одговоре. Негде су били понуђени могући одговори, јер деца у нижим разредима неретко не препознају или не умеју да изразе своје емоције.
Продукт пројекта (видео) су оцењивали ученици оценама од 1 до 7.
Просек оцена је 6,92.
Родитеља
Родитељи су били одушевљени што су њихова деца имала прилику да учествују у овом креативном пројекту.
Предности: неограничено време за рад тада када учитељици одговара.
Недостаци: пошто сам имала изванредну комуникацију са родитељима, не могу да наведем ниједан недостатак.
Предности: ученици су могли да раде кад год је њима то одговарало у временском периоду од недељу дана, и имали су времена да раде онолико сати/дана колико им је било потребно.
Недостаци: млађи ученици су зависили од родитеља и њиховог слободног времена, јер нису имали мобилни телефон или им још није дозвољено да га користе.
Имам сагласност родитеља за објављивање фотографија, видео снимака ученика, као и њихово цело име и презиме на интернету и у медијима. Послаћу вам мејлом.
За мене је највећа добит добровољно учествовање деце из продуженог боравка (од 1. до 4. разреда) у овом пројекту, јер су и поред редовне наставе били инспирисани, вредни, креативни и истрајни у раду. Надам се да ће им наш видео остати у лепом сећању! Сада су они звезде на Јутјубу. :-)