• ЈПД

#239: Наша виртуална учионица - Сингапурска математика

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Стошић
  • Назив школе:
    Вук Караџић, Краљево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    Други разред
  • Број ђака:
    7
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Оспособљавање ученика за читање текста са разумевањем. Оспособљавање за уочавање и издвајање основних информација у тексту неопходних за решавање проблема и њихово постављање помоћу слика (пиктораланих модела) у одговарајуће односе (графички приказ) који даје јасну представу математичких поступања при долажење до решења текстуалних задатака. Ученик зна самостално да постави у тачан однос дате и тражене елемнте у задатку, на основу чега долази до одговора на постављени математички проблем.


Детаљан опис

У смислу мотивационе припреме, употребљена је е-пузла. Слажући пузле и постављајући их одговарајуће „односе“ (положај), ученици су дошли до назива наставне јединице.
Као припрему за час, у образовном смислу, пошто је за израду планираног задатка неопходно знање поступка множења двоцифреног броја једноцифреним, ученицима је дат краћи квиз. Квиз је рађен помоћу веб-апликације Word Wall.
При обради новог садржаја коришћен је видео материјал креиран помоћу Active Presenter-а.
По завршеном раду ученици су имали задатак, да самостално ураде задатак, пратећи кораке и упутства дата у видео запису.
Пошто неки ученици лакше разумеју текст када га сами читају, пре него слушајући глас учитеља, креиран је наставни лист у Word-u и уграђен на платформу.
У оквиру евалуативне фазе, ученици су добили додатне задатке, на основу приче о Џону, а до чијих решања су могли доћи кроз посматрање већ представљених пикторалних модела елемената датих у задатку. Додатни задаци дељени су помоћу Googlе Slides.
Посебност „Moodle Cloud“ система за учење је што не захтева посебне вештине наставника, које би захтевала стандардна верзија мудла. Платформа је већ постављена на сервер, тако да наставнику преостаје само да се региструје. Систем има велики број могућности, а захваљујући српском језику одабир алата и ресурса и њихово подешање не представља проблем...


Платформе и опрема

„Moodle Cloud“ система за учење, блог, рачунар


Дигитални алати

За раеализацију наведеног часа : Jigsaw Planet, Word Wall, Box, Google ...Active Presenter, Audacity...
За реализацију наставе на даљину: Wakelet и Padlet, Flipsnack, Scratch, LerningApps, ThingLink, Pixton, VirtualPiano, MuseScore,Pixabay, Publisher, PowerPoint, MovieMaker, Zoom и друге.
Помажу му и изради и дељењу дидактичких средстава.


Литература

Милинковић, Д. и Пикула, М. (2009): Моделовање проблемских задатакаобразовним софтвером, Зборник радова Наука и настава на универзитету, стр.633-640. Филозофски факултет Пале
Дејић, М. и Егерић, М. (2006): Методика наставе математике, Јагодина: Учитељски факултет
Предраг Ковачевић (2012): Комуникација и интеракција у настави математике, Независни универзитет, Бања Лука


Самопроцена часа

Кроз додатне задатке, а на основу текста задатка који смо током часа решавали. Ученици су имали додатни проблем који произилази из задатка, а који су требали да утврде на основу посматрања односа већ креираних пикторалних модела.


Оцена ученика

Примена Сингапурске математике и уопште представљање задатака кроз цртање модела, ученицима је много приступачније. Ученицима је био занимљив другачији приступ при решавњу математичких проблемских задатака. Оцену су дали кроз вербално изношење утисака по одржаном часу.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Школа редовно пружа сталну помоћ и подршку организацији и реализацији наставних активности. У конкретном случају, школа је помогла обезбеђивањем неопходне технологије.


Предности и потешкоће за наставнике

Наставни материјали се лако и једноставно креирали и доступни су нам у сваком тренутку. Обезбеђују већу пажњу ученика. Лако их је кориговати и уредити. Кроз „Moodle Cloud“ система за учење лако је водити евиденцију о раду ученика, свим његовим активностима и напредовању.
Велики и једини недостак који бих ја навела при онлајн учењу је слаба и непоуздана интернет конекција, у смислу да је често зависна од струје и других фактора, да се не можемо апсолутно ослонити на њу.


Предности и потешкоће за ученике

Данашњим ученицима, технологија је природна. Воле да уче помоћу рачунара, траже динамичност у процесу учења, што често буде одлика дигиталних наставних средстава. Ученик постаје субјекат у процесу учења. Сам контролише ток учења. Из тог разлога већа је и његова пажња у процесу учења. Врши самопроцену личних способности, знања и вештина. Наствавник у том смислу буде само навигатор у процесу учења, али навигатор без кога он не може. Проблем је интернет и често технологија коју немају...