• ЈПД

#241: Моја ескејп рум авантура у нови свет

Опште информације

  • Наставник:
    Бранислав Тођер
  • Назив школе:
    Свети Георгије, Уздин
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковачица
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    VI1 VI2
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални, групни, дијалог

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је стицање знања о узроку и последицама открића новог света.

Исходи часа подразумевају да ће ученици бити у стању да образложе узроке и последице историјских догађаја на конкретним примерима, такође ће моћи да пореде историјске појаве и наведу најзначајније последице открићем новог света. Ученици ће бити у стању да повежу визуелне и текстуалне информације са одговарајућим историјским контекстом (хронолошки, политички, друштвени, културни).


Детаљан опис

Ученици поохађају наставу на румунском и српском језику. Разговарали смо о најпознатијим морепловцима и њиховим открићима. Истакли смо узроке и последице географских открића. Потом сам ученицима задао да замисле ситуацију у којој имају 15 минута времена да се спреме и напусте своју земљу. Задатак је био да сликају шта би понели са собом у том тренутку, односно шта сматрају неопходним за пут. Кад су свој задатак испунили и у фејсбук групи окачили своје слике, погледали смо заједно филм Ел Отрп Камино који се налази на сајту центропа.орг. Кроз анализу смо дошли до закључка да кад бројни народи у Европи доживљавају препород, Јевреји нису имали прилику. Они су били протерани са пиринејског полуострва и неки од њих су дошли на Балкан. Сматрам да је ова тема веома важна за обраду како би ученици касније схватили Холокауст. Ученици су усвојили и нове термине као што су Сефарди, реконквиста, конкистадори. Како бисмо проверили стечено знање ученицима сам креирао кахоот квиз. Ученици позитивно реагују на кахоот апликацију јер имају прилику међусобно да се надмећу и покажу стечено знање. Како бисмо научили нешто више и како бисмо логички дошли до решења ученицима сам поделио и ескејп рум и имали су за задатак да пронађу решења и откриу која су тајанствена личност модерног доба. Задаци у ескејп руму су подразумевали корелацију са другим предметима, те су ученици за решавање загонетки и прикупљању кодова који нуде излаз морали да примене стечено знање не само из историје.





Платформе и опрема

зоом
фејсбук група;


Дигитални алати

зоом преко кога сам одржао наставу и поделио своју презентацију са ученицима, као и гледање и анализирање филма Ел Отро Камино који се налази на сајту центропе.
Фесјбук група где смо резмењивали материјал.
Кахоот за израду квиза.
Гугл упитник за креирање ескејп рума.


Литература

Уџбеник за шести разред - Фреска
Народна историја САД - Хауард Зин
Звездани часови човечанства - Штефан Цвајг


Самопроцена часа

самопроцена се заснивала на реакцијама ученика, родитеља, колега, стручњака. На основу тих реакција сматрам да је час био врло занимљив, иновативан и успешан.


Оцена ученика

Ученици су преко друштвених мрежа слали позитивне коментаре. Изразили су задовољство оствареним часом и жељу за сличним активностима у будућности.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Опис подршке

Мотивисан сам да радим на себи, побољшам свој рад и пренесем своје знање на иновативан начин ученицима.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности приликом припреме наставе на даљину, јесте што овај вид наставе подстиче креативност самог наставника. Потребно је издвојити мало више времена за одабир конкретних задатака за ескејп рум.


Предности и потешкоће за ученике

Одсуство појединих ученика, због техничких недостатака и проблема.


Коментар

#радимо #кидамо