У ПРЕЗЕНТАЦИЈИ ИСЕЧЕНИ ДЕЛОВИ (Моја школа, Гугл учионица, Зум, ексел)
ЦИЉ: ученици се упознају са климатским факторима и типовима климе
ИСХОДИ: 1. умеће да прикажу ареале одређених климатских типова
2. моћи ће самостално али уз помоћ атласа да повеже градове и климу
3. знаће када крену на пут у неки део света шта их чека а везано за климу
4. самостално ће упоређивати климатске типове
5. разликоваће климатске елементе од фактора
6. моћи ће самостално да користе апл
Час раније, обавештавам ученике да гледају трећи канал у одређено време јер ће се емитовати Географија са лекцијом коју обрађују.
ТОК ЧАСА:
Увод- подразумева праћење објава на „Гугл учионици“ где су видели линк ка наставној јединици. Ђаци користе платформу „Моја школа“ или гледају и слушају РТС3. (око 25 минута)
Главни део- ђаци и наставник се окупљају на платформи „Зум“ где појашњавају нејасно. Након тога наставник на „Гугл учионицу“ поставља задатке и ђаци приступају изради истих.
Завршни део- ђаци предају радове на Гугл учионицу, коментаришу научено а везано за прављење графикона у екселу.
Иновативне методе се везују за наставна средства (практични рад и хеуристички метод примењен у пракси преко одређених алата).
Ученици су у одређеним тимовима помагали једни другима.
Мотивисани су сазнањем да ће на једном часу Географије научити неколико практичних програма. Ђаци су као подстрек добили градове чије податке лако налазе на интернету, што је убрзало и поједноставило рад.
Да би сви ђаци били активни и ефикасни дата им је могућност да користе било који програм али и да помажу једни другима како би радови били коректни. Креативност је подстицана ненаметањем облика, боја и начина израде дијаграма.
Моје залагање је подстакло ученике да остваре задате исходе јер је савремена настава значајна уколико се искаже њена повезаност и мултидисциплинарност. Мој допринос јесте убрзавање процеса откривања и учења апликација које су у савременом свету неопходне за напредак у учењу и послу.
Моја школа
Гугл учионица, Зум, алати пакета Офис. Објединили су час. Постигнути су поједини исходи и циљ је дошао до изражаја.
интернет странице, јутјуб клипови, Уџбеник за први разред гимназије, књиге Кроз васиону и векове и Канон осунчавања, савремене оригиналне научне радове
Самопроцена је извршена на основу неколико параметара: да ли је циљ остварен, да ли су ђаци урадили радове, да ли сам урадио све планирано, да ли је било већих нејасноћа, да ли је све остварено за час. Анализа је показала да је час одличан и да на ефикасан начин презентује научна достигнућа.
Гугл упитник који су ученици урадили са три питања:
1. наведи шта си научио на прошлом часу (наводили су и преко 5 елемената)
2. да ли ти се претходни час допао ако јесте зашто ако није зашто
3. да ли би променио нешто на претходном часу и шта
Школе
Школа ме је препоручила за овај и овакав рад, колеге су саветовале, на снимању је све било забавно.
Предности: свестраност и свеповезаност материје, спознаја рада ТВ продукције, спознаја начина функционисања неких апликација.
Потешкоће: сама ситуација која је изменила нормалан ток наставе, промена места боравка - излазак из куће
Предност: чују живу реч, повежу више предмета, постављају сложенија питања јер имају више времена.
Потешкоће: функционална писменост
Захвалан сам што постоје конкурси који вреднују труд и рад.