• ЈПД

#243: Пролеће - тематски речник (вршњачко учење)

Опште информације

  • Наставник:
    Наташа Симуновић
  • Назив школе:
    Ђура Даничић, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    3/1, 3/2, 3/3 и 3/4
  • Број ђака:
    65
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални и групни

Циљ и исходи наставе

Циљеви часа су:
- богаћење речника ученика,
- подстицање на самосталан стваралачки рад ученика,
- размена литерарних остварења са вршњацима,
- припрема за писмени задатак и
- сарадничко учење.
Исходи часа су:
- ученици имају богатији фонд речи о пролећу,
- ученици се стилски лепше и креативније изражавају,
- ученици су спремају за други школски писмени задатак (опис пролећа)
- ученици размењују своје идеје са вршњацима и уче једни од других.


Детаљан опис

У уводном делу часа ученици читају и/или слушају народну песму из Пољске Пролећна песма (2.слајд пауер поинт презентације).
У разради, кроз остале слајдове презентације, ученици у стиховима песме коју су претходно одслушали/прочитали уочавају језичке појаве. Уочавају описне придеве и глаголе, а имају задатак да осмисле и сами описне придеве уз дате именице, као и глаголе којима ће описати шта ради ветар, на пример. Ученици су подстакнути да природним појавама и бићима дају људске особине. Затим, ученици се упознају какво описивање може бити и добијају примере лепих описа природе (слајд бр. 8). Ученици сазнају да ће бити организовано међуодељењско такмичење у осмишљавању лепих реченица и стихова о пролећу. Упућени су да након урађених вежбица за богаћење речника саставе лепе речнице и стихове о пролећу и да најлепше примере поставе у виду стикера на заједничкој онлајн табли. Договорено је да свако одељење има своју боју стикера. На табли је дато и кратко упутство како да поствае стикер и ком одељењу припада која боја стикера. Ученици раде и постваљају своја литерарна остварења на заједничкој табли.
На крају, у завршном делу часа, ученици читају радове својих вршњака на табли и ако желе могу отпевати уз караоке песму из Финске Пролеће у шуми која се налази и на табли и на крају презентације.


Платформе и опрема

Задаци за ученике су постављани на сајту школе, Гугл учионици и Едмодо платформи.
Користила сам лаптоп и интернет за припрему часа.
Користила сам слике са сајта https://pixabay.com/


Дигитални алати

Пауер поинт презентација
Линоит табла (за размену примера и сарадничко учење)


Литература

- Говорим и пишем, Вук Милатовић, Славица Јовановић, ЗУНС, Београд, 2002.
- Поуке о језику за 3. разред основне школе, Весна Дрезгић и Ана Цветковић, Едука, Београд, 2008.
Радна свеска, српски језик за 3. разред основне школе, др Нада Тодоров, Софија Зарупски, Едука, Београд, 2008.
- Пролећна песма , народна из Пољске (https://youtu.be/iRHF9rq4pzg)


Самопроцена часа

Самопроцену сам урадила на основу богатства ученичких радова који се налазе на заједничкој табли. Ученици су веома лепо прихватили овај начин рада. Одзив ученика је био добар с обзиром да је овај час реализован 23. марта када смо се још прилагођавали на учењу на даљину. Лепо су се снашли и веома су се потрудили да осмисле и поставе што лепше реченице и стихове.


Оцена ученика

Родитељи ученика су питани и сложили су се да табла буде објављена на сајту школе, као пример добре праксе, што је и учињено.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Ми, учитељи трећег разреда, делили смо послове око припреме часова а често смо заједно учествовали са својим одељењима на мини пројектима, као што је овај. На Линоит табли учествовали су ученици четири одељења. Без подршке мојих драгих колега Линоит табла не би била овако шарена, богата и лепа.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је што наставник на једном месту има прегледно шта су ученици урадили и лако је за праћење.
Тешкоћа је објаснити ученицима како да поставе стикер, али ни то није превише тешко.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је што ученици могу да раде на заједничком задатку са различитих места. Предност је што ученици могу да сарађују и размењују своја знања и идеје на заједничкој табли (на једном месту) а у различито време (није неопходно да ученици раде сви у истом тренутку).
Тешкоћа може бити постављање стикера на табли, али није претешко. Када су успели ученици трећег разреда, могу и сви старији ученици. Потешкоћа би била сарадња вршњака у случају недостатка интернета.