• ЈПД

#244: Природне водене животне зеједнице (различити стилови учења, истраживање и сарадничко учење)

Опште информације

  • Наставник:
    Наташа Симуновић
  • Назив школе:
    Ђура Даничић, Београд (Вождовац)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Вождовац
  • Предмет:
    Природа и друштво
  • Одељење:
    3/1, 3/2, 3/3, 3/4
  • Број ђака:
    90
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    фонтални, индивидуални, кооперативно учење

Презентација

Природне водене животне заједнице.pptx

Корисни линкови

- Видео презентација за час: https://www.youtube.com/watch?v=2KjnNLOkH-U&feature=emb_title
- Падлет зидићи за сарадничко учење:
река (https://padlet.com/natasasimunovic/reka)
бара и језеро (https://padlet.com/dr_natasa78/barajezero)


Циљ и исходи наставе

Циљеви часа:
- стицање знања о карактеристикама водених животних заједница, условима живота у реци, бари и језеру, биљкама и животињама водених ж. заједница и њиховој међусобној повезаности,
- стицање знања о значају водених ж. заједница и њиховој заштити,
-подстицање радозналости и истраживачког духа ученика,
- подстицање сарадничког учења и међусобнод подржавања међу ученицима.
Исходи часа: Ученик разуме значај водених ж. заједница и понаша се одговорно. Ученик истражује и д


Детаљан опис

У уводном делу ученицима је објашњено шта ће и на који начин учити (упутство: https://drive.google.com/file/d/1ONdqNFAuN-FCs570Fc_pfszCPA4Cyo-F/view?usp=sharing)
Ученицима је дата могућност да уче на начин на који им одговара. Имају могућност да одгледају видео презентацију за час коју сам снимила и која у потпуности прати градиво из њиховог уџбеника, с тим да је обогаћена сликама и гласом. Ученици који више воле да читају могу да уче из свог уџбеника. За утврђивање понуђено им је и да уче уз пауер поинт презентацију. Након усвојеног и увежбаног градива, ученици раде домаћи задатак у наставним листовима који прате уџбеник. Они ученици који желе да сазнају нешто више, који су радознали треба да пронађу на интернету или у некој енциклопедији важне карактеристике о некој биљци или животињи која живи у реци или бари/језеру и да у оквиру стикера на заједничком Падлет зидићу поставе слику одабране врсте и откуцају шта су сазнали о тој врсти. Тиме смо наставу индивидуализовали, а и заинтересовали ученике. Ученици су добили кратко упутство о постављању стикера на Падлет на претходном часу (на коме смо радили на сличан начин копнене животне заједнице), али и на почетку овог часа. Ученицима је речено да ће сва четири одељења трећег разреда учествовати у овој активности, да слободно могу да прокоментаришу сваки пример који им се допадне. Ученици су охрабрени да у виду срца покажу који им се пример допао (лајковање). На крају читају радове вршњака и дају коментаре и лајкове (срца)


Платформе и опрема

Упутства за рад су постављена на сајту школе, Гугл учионици и Едмодо платформи.
Користила сам лаптоп, интернет, слушалице...
Користила сам слике са сајта: https://pixabay.com/


Дигитални алати

- PPTX презентација
- Microsoft Word
- Google Drive
- You Tube
- Screencast-o-matic screen recorder
- Padlet


Литература

Природа и друштво, уџбеник и радна свеска за трећи разред основне школе, Сања Благданић, Славица Јовић, Александар Петровић, Бигз, Београд, 2019.


Самопроцена часа

Самопроцену сам урадила на основу рада и учешћа ученика на Падлет зидићима. Овај истраживачки и сараднички задатак је био одређен за радознале. Велики број ученика трећег разреда из четири одељења узео је учешће у овом задатку. Ученици су се трудили да пронађу и поставе различите примере биљака и животиња. Рекла бих да су били веома заинтересовани и активни.


Оцена ученика

Није спроведена анкета. Међутим, десило се то да су ученици већ ујутро, непосредно након постављања задатака ученицима, већ поствљали стикере на Падлет, што је знак да им се задатак допао.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Колеге су са својим ученицима учествовали у реализовању овог часа. Да четири одељења нису учествовала на Падлет зидићима, вероватно не би било толико и тако разноврсних и занимљивих примера. У друштву је све занимљивије и лепше.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су што наставници могу да прате рад ученика. Ученици постављају домаће задатке у Гугл или Едмодо учионицу. Наставник даје повратну информацију сваком ученику. На Падлет зидићима има прегледно ко је шта урадио (ученици су се потписивали, а то је ксније измењено у иницијале), колико су ученици били заинтересовани, каква интеракција са другим ученицима је остварена.
Није било тешкоћа. Ученици су се уз упутство како поставити стикер на Падлет јако добро снашли.


Предности и потешкоће за ученике

Предност за ученике је што могу да уче на различите начине (гледају/слушају видео презентацију, читају из уџбеника, утврђују уз пауер пинт презентацију). Предност је што ученици истражују и објављују резултате свог истраживања са другима, те размењују знања и идеје са другима и уче једни од других. Предност је што постоји комуникација између ученика.
Није било тешкоћа.


Коментар

Након овог часа, ученици су имали утврђивање знања а затим и тест о природним воденим заједницама (копненим и воденим). И копнене и водене заједнице су обрађене на сличан начин и резултат теста је био одличан. Ученици су имали ограничено време и 18 питања на онлајн тесту.