• ЈПД

#245: Секција “Кроз математичке наочаре” у необичном eTwinning пројекту

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Кенић
  • Назив школе:
    Драгиша Мишовић, Чачак
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Чачак
  • Предмет:
    Математика, Секција
  • Одељење:
    Vi4, VII2, VII6
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Najbolji primeri nastave na daljinu Jelena Kenic.pdf

Корисни линкови

Веб сајт : https://vremenskakapsula.weebly.com
Објаве: https://wke.lt/w/s/V_6iFk
Мој град пре и за време пандемије: https://onedrive.live.com/redir?resid=A4FEAC64A3AC97DB
Колекција писама захвалности: https://wke.lt/w/s/Irm4Qw
Фотографије садашњег тренутка: https://padlet.com/jecak/2dyli7jwd5h87cjf


Циљ и исходи наставе

Тренутно живимо историју. Свака генерација има неки историјски догађај који је дефинише. Наше баке и деке се сећају Другог светског рата. Неке друге генерације памте важне атентате који су променили историју, ратове, 11. септембар, бомбардовање... Живети у време глобалне пандемије биће нешто што ће ова генерација сигурно памтити. Због овог историјског тренутка у коме цео свет одједном изгледа као да је стао, одлучили смо да креирамо капсулу и сачувамо нека важна сведочанства о њему.


Детаљан опис

Овај пројекат је по много чему посебан, али највише по томе што се у потпуности реализује у виртуелном простору. Наставници као и на свим осталим пројектима међусобно сарађују дигиталним путем, као и ученици различитих школа, али за
разлику од свих досадашњих пројеката овога пута сваки наставник са својим ученицима, али и ученици из истих школа, сарађују у оквиру својих виртуелних учионица.

Током пројекта ученици развијају своје дигиталне вештине, критичко мишљење, креативност, комуникационе вештине, способност за тимски рад, сарадњу и толеранцију, уче се медијској писмености, безбедном понашању у онлајн окружењу, упознају се са навикама и обичајима вршњака из других земаља и још много тога.

Одговарајући на постављене задатке, тимови у оквиру својих виртуелних учионица креирају сопствене колекције радова.

У оквиру учионица, за сваки задатак се организују посебне дискусије на основу којих тимови бирају најбоље радове за TwinSpace. Сваки тим у оквиру TwinSpace-а осталим партнерима представља неколико својих најбољих радова.

Део задатака на пројекту ученици раде у оквиру међународних тимова.

Приликом избора материјала води се рачуна о веродостојности извора који се користите, а извори се обавезно наводе, водећи рачуна да се не прекрше ауторска права аутора.


Платформе и опрема

Платформе:
https://vremenskakapsula.weebly.com
https://twinspace.etwinning.net/113912/home
http://etwinning.net

Опрема:
лаптоп и мобилни телефон




Дигитални алати

Padlet, Google Forms, Office 365 (Sway, PowerPoint, Excel, Word), Wakelet, Zoom, AdobeConnect, YouTube, Google Classroom, Viber, Facebook, Viber, InFrame...


Литература

Нисам користила литературу.


Самопроцена часа

Самопроцена наставе изведена је на основу повратних коментара ученика у оквиру дискусија, неформалних разговора и виртуелних табли, али и кроз дискусије са колегама које учествују у пројекту.


Оцена ученика

https://padlet.com/jecak/kapsula1sastanak
https://padlet.com/jecak/h8hyv3w77e77nuxp
https://padlet.com/jecak/gys74387bbjfn3ey

Повратне информације такође редовно добијам у облику порука унутар Viber групе.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

На пројекту учествује 13 наставника који свакодневно комуницирају у оквиру групног чета на Facebook-у. Непрестано размењујемо искуства и нове идеје, договарамо се око предстојећих активности и заједно проналазимо начине да их реализујемо на најбољи могући начин.


Предности и потешкоће за наставнике

Наставници који учествују у пројекту имају богато искуство у пројектној настави, као и у раду у дигиталном окружењу. У пројекат смо ушли са стрепњом да ли ћемо успети да заинтересујемо ученике, плашећи се да су преоптерећени другим обавезама током ванредног стања. Не само да смо наишли на невероватан одазив, већ су и наша најсмелија очекивања била надмашена. Чини ми се да за 20 година свог радног искуства нисам имала прилику да тако брзо и у пракси видим плодове свог рада.


Предности и потешкоће за ученике

Током рада на овом пројекту ученици развијају све потребне компетенције за 3. миленијум. Не само да усавршавају своје дигиталне вештине, већ уче да их користе на прави начин. Задаци подстичу развијање критичког мишљења, комуникационих вештина, креативност, способност за тимски рад,.. Ученици се уче медијској писмености, безбедном понашању у онлајн окружењу, упознају вршњаке из других држава, њихове обичаје и стичу нова пријатељства, а на примерима наставнике виде важност целоживотног учења.


Коментар

Секција је и до сада имала подршку родитеља, али по први пут до сада, поједини родитељи су нам помогли у реализацији задатка Мој град пре и за време пандемије током прикупљања фотографија за време ванредног стања и ограниченог изласка из куће.