• ЈПД

#247: Путевима задужбина Немањића

Опште информације

  • Наставник:
    Бранислав Тођер
  • Назив школе:
    Свети Георгије, Уздин
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковачица
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    VI1 VI2
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални, групни, дијалог

Циљ и исходи наставе

Циљ:
-Обнављање и допуњавање знања о владарима и задужбинама владара из династије Немањић;
- Очување и неговање културне баштине;

Исходи:
- Ученици на основу датих примера, изводи закључак о повезаности националне историје са регионалном и европском (на плану политике, економских прилика, друштвених и културних појава);
- Ученици сагледавају значај и улогу истакнутих личности у датом историјском контексту;
- Ученици на историјској карти лоцирају задужбине Немањића у ср


Детаљан опис

Ученици похађају наставу на румунском и српском језику. Како бисмо обновили владаре из династије Немањић и наставили са градивом након Немањића и слома средњевековне српске државе, желео сам ученицима да приближим ктиторску делатност владара из династије Немањић. Сматрам да је веома важно да ученицима пренесем вредности градње, стварања, како би и они једног дана оставили велика дела за собом. Такође овим предавањем ученици схватају важност очувања и неговања културне баштине. Искористио сам апликацију тоур буилдер како бих мапирао манастире који су били задужбине Немањића. Уз сваки манастир у опису сам се потрудио да поред општих информација поставим линк ка видео запису, поједини манастири као Студеница пружају могућност 3д обиласка. Поједини манастири имају радионице на тему иконописа, ткања, те ученицима може бити занимљиво и окушају се у изради креативног материјала. Такође постављао сам и линкове ка изложбама које организују манастири, занимљивости о самим манастирима. Сматрам да је ова апликација врло корисна за овај тип наставе, јер је интерактивна, пружа могућност ученицима и од куће у слободно време додатно да истраже поједине личности династије Немањић. Ученици су на инстаграму припремали квиз или кратке информације о Немањићима, задужбинама, законима, титулама. На тај начин смо преко друштвених мрежа промовисали националну историју, што је организација https://kompasklub.org/ препознала. За крај нам је остао кахоот квиз и коме су ученици показали завидно знање.


Платформе и опрема

Зоом
инстаграм
фејсбук


Дигитални алати

Тоур буилдер за израду карте са манастирима и информацијама;
Зоом;
Ученици су радили квиз који је постављен на сајту https://www.istorijskizabavnik.rs/ и у коментарима на фејсбук страници настава историје Уздин делили на основу теста личности који су они владари из династије Немањић:
На својим инстаграм профилима постављали су занимљивости о Немањићима;
јутјуб за качење влога
кахоот


Литература

Уџбеник за шести разред - Фреска
Немањићи и задужбине - Мирослав Јаћимовић
http://www.zaduzbine-nemanjica.rs/zaduzbine-nemanjica.htm


Самопроцена часа

Помоћу гугл упитника формулисао сам пар питања о изгледу часа и мог предавања. Такође оставио сам могућност да ученици сами напишу шта би променили, додали, избацили како би час у будућности био још успешнији. Добио сам позитивну повратну информацију не само од ученика, веч и од родитеља, колега, стручњака што приватно, што јавно преко друштвених мрежа.


Оцена ученика

Преко гугл упитника ученици су оценили само предавање, али могли су и сами изнети своја размишљања, ставове, коментаре шта треба урадити да овакав вид наставе буде још бољи.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Опис подршке

Своје слободно време волим да трошим на додатном усавршавању, раду, како бих могао да креирам ученицима занимљиве и интерактивне часове. Сматрам да у добу клика и лајка врло је важно и како преносимо поруку, а не само преношење поруке. Врло је важно да се ученици подстакну на истраживачки и самостал


Предности и потешкоће за наставнике

Повремено одсуство неких ученика због техничких недостатака и проблема. Много времена за проналажењем релевантних извора, видео записа, 3д анимација на интернету.


Предности и потешкоће за ученике

Повремено одсуство неких ученика због техничких недостатака и проблема. Много времена утрошеног на рачунарима и телефониома


Коментар

#радимо #кидамо