• ЈПД

#249: Настава на даљину- Гугл учионица, блог, штап, канап и још понешто”

Опште информације

  • Наставник:
    Тијана Милисављевић
  • Назив школе:
    Први мај, Влајковци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Брус
  • Предмет:
    Математика, Српски језик и књижевност, Свет око нас, Грађанско васпитање
  • Одељење:
    Треће три одељење у Грашевцима
  • Број ђака:
    5
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    мешовит: фронтални, индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ и исходи наставе:
Циљ наставе је обнављање, проширивање и усвајање знања кроз иновативне методе учења у настави на даљину. Развијање међупредметних компетенција, а посебно компетенције за целоживотно учење и дигиталне компетенције код ученика.
Исходи: Ученик обнавља, проширује и усваја знања кроз иновативне методе учења у настави на даљину. Развија предметне и међупредметне компетенције.


Детаљан опис

Да би настава била занимљивија и једноставнија, првог дана онлајн наставе на мом блогу “Развој дечјих потенцијала” настала је страница - “Настава на даљину- Гугл учионица, блог, штап, канап и још понешто”. Штап и канап имају пренесено значење, а подразумевају Genial.ly, Wordwall, Thinglink, упитнике, јутјуб канал и све друге апликације које сам користила да бих олакшала наставу на даљину ученицима и учинила је занимљивијом.
Страница “Настава на даљину- Гугл учионица, блог, штап, канап и још понешто”
- намењена је ученицима за учење на даљину;
- јавна је и користе је колеге и ученици других школа;
- намењена је и родитељима како би имали увид у активности током наставе на даљину;
- служи за промоцију иновативних метода у настави;
- служи за креативно повезивање наставника, ученика и родитеља
Док су се ученици навикавали на Гугл учионицу, све материјале постављала сам на блог, а они су добијали линк до целокупне наставе за тај дан у апликацији Genial.ly. На тај начин, настава за тај дан је обједињена, занимљивија и једноставнија је јер је сав материјал за тај дан на једном месту.
Када су се ученици адаптирали на Гугл учионицу и у потпуности је савладали, наставила сам да постављам и на страници занимљиве материјале јер сам увидела да је значе многим колегама, а посебно су значајна за родитеље, јер једним кликом имају увид у све активности своје деце.


Платформе и опрема

Ауторски блог Развој дечјих потенцијала- http://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/;
Страница на блогу Настава на даљину- Гугл учионица, блог, штап, канап и још по нешто-
http://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/p/blog-page_55.html; Гугл учионица; Лап топ; Паметни телефон; Јутјуб канал


Дигитални алати

1. Обједињена настава у апликацији Genial.ly
2. Интерактивни часови путем веб алата Тhinglink
3. Интерактивне вежбе у апликацији Wordwall
4. Видео лекције на јутјуб каналу
5. Онлајн зид Лино
6. Падлет за евалуацију часа
7. Џемборд за онлајн дискусију и евалуацију часа
8. Гугл и Мајкрософт тестови
Сви ови алати омогућили су ми да настава буде иновативна, приступачна и занимљива ученицима.


Литература

Уџбенички комплет за трећи разред, издавач Клет; Дигитални уџбеници за други разред, издавач Клет; Интернет садржаји


Самопроцена часа

Самопроцена часа изведена је на основу успешности обављених задатака који су им дати и на основу ученичких коментара на начин рада у евалуацији часова.


Оцена ученика

Ученици су у завршном делу часа помоћу веб алата Лино, Падлет или Џемборд вршили евалуацију часа. У алату Џемборд оценили су целокупну наставу на даљину.
-https://jamboard.google.com/d/1RLgEkI09MWjOPS8vg6xjGUCid7QV-VjU1N4l4K8u9SU/viewer?f=0


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка колега ми представља велико задовољство и мотивацију да наставим да радим предано, вредно и марљиво. Њихова слобода да ми пишу и питају на који начин се користи одређени веб алат потврђују ми да сам остварила добар и здрав однос са колегама и да је оно што радим квалитетно.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: Као члан Etwinning заједнице, учествовала сам са својим одељењем у неколико пројеката на поменутој платформи и то је мојим ученицима и мени представљало велику предност при увођењу наставе на даљину јер смо већ користили блог и већину поменутих веб алата. Коришћењем и правилним избором различитих веб алата, остварује се успешна интерактивна настава на даљину.
Потешкоће: Припремање наставе изискује много времена.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: За ученике је материјал који им припремим занимљив и игролик, па су мотивисани за рад. Развијају самосталност, одговорност према раду и школским обавезама, упорност и радозналост и писменост. Иновативни садржаји и кратки јутјуб часови обезбеђују већу концентрацију код ученика. Током онлајн наставе ученици у већој мери развијају међупредметне компетенције. Слободнији су у давању мишљења.
Потешкоће: Лоша интернет веза због које смо често одлагали наше видео конференције.


Коментар

Рад у виртуелном окружењу омогућава ученицима да развијају компетенције за целоживотно учење и припрема их за рад у савременом друштву. Кроз наставу на даљину ученик развија различите начине комуникације. Ученици повратну информацију, материјале и питања шаљу писменим путем, што наставнику омогућава да исправља правописне и граматичке грешке код ученика у већој мери него када се настава одвија у учионици. Сматрам да ће сви ученици који учествују у настави на даљину изаћи писменији и самосталнији. Због наведених квалитета, планирам и у будућности да примењујем овакав вид наставе у комбинацији са наставом у учионици.
Себе сматрам веома упорном, мотивисаном, креативном и спремном на континуирано учење јер од почетне идеје до реализације треба пуно времена и усвајања нових знања. Непреспаване ноћи током наставе на даљину за то су доказ, али задовољство које проистекне из остварених исхода наставе и одушевљења ученика при њиховом раду незаменљиво је.
Сви родитељи ученика потписали су сагласност за објављивање фотографија и снимака малолетне деце.