• ЈПД

#25: Варијације и пермутације - YouTube лекција 

Опште информације

  • Наставник:
    Јована Радосављевић
  • Назив школе:
    Средња школа, Гроцка
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Гроцка
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    4/4 и 4/5
  • Број ђака:
    53
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

конкурс2.docx

YouTube

Корисни линкови

https://youtu.be/BuXTqZSSJiw (главни део часа)
https://youtu.be/DlvF60LWJ_c (овај видео је доступан само путем линка и део је уводног дела часа где поред лекције ђацима пружам и неке друге информације кроз један неформалан вид обраћања и интерне шале како бих их у време панике и страха мало опустила


Циљ и исходи наставе

Упознавање ученика са појмовима варијације и пермутације, рад са задацима из комбинаторике.
Ученици су способни да самостално решавају задатке из комбинаторике.


Детаљан опис

Ученицима је раније објашњен начин рада путем WhatsApp групе, где им је речено да ће ту добијати линкове ка својим видео лекцијама. Након одгледане лекције могу постављати питања испод видеа, у групи или путем приватних порука. Питања могу бити текстуалне поруке или аудио записи.
У видео лекцији на једноставан и њима близак начин су им објашњени појмови варијација и пермутација (тај видео је доступан само њима путем линка), док у другом видеу који је доступан свима радим задатке, различитог типа, од једноставних до мало сложенијих, где им сугеришем на који начин треба да размишљаму приликом решавања задатака и на шта да обрате пажњу.


Платформе и опрема

Пре свега WhatsApp група у којој су сви ученици коју користимо за договарања, размену задатака, идеја,решења, затим похвале, шалу... А ништа мање YouTube и Instagram
Од опреме сам користила искључиво и само свој мобилни телефон и селфистик са постољем за снимање


Дигитални алати

Највише су ми помогле друштвене мреже (WhatsApp, YouTube, Instagram) које су и ученицима блиске и радо их користе, док ми је од Google алата била корисна анкета за повратну информацију о успеху мог начина рада


Литература

Збирка задатака Математика 4, издавач Круг Београд


Самопроцена часа

Из комуникације са ученицима сам могла да видим позитивне реакције везане баш за тај час, успешно урађен домаћи, коментари како им је све јасно и како им се свиђа што могу да премотају уназад уколико су нешто пропустили... А генерално, евалуацију целокупног рада сам спровела кроз анонимну анкету.


Оцена ученика

Путем анонимне гуглове анкете


Опис подршке

Први који су видели прву видео лекцију су били директор школе и педагог којима се свидело а након позитивних реакција ученика које су дошле и до њих, имала сам још јачу подршку. Родитељи, ученици, колеге, али и ученици других школа су ми пружили подршку у томе што радим.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су што видео садржај могу да припремим и дан раније а учиним га доступним у термину када бих иначе имала час са ученицима.
Потешкоће нисам имала јер сам са ученицима одувек имала одличну комуникацију путем мобилног телефона и инстаграм профила (profesorka.jovana) а сада смо само то подигли на виши ниво


Предности и потешкоће за ученике

Предности: ученици видео лекцију могу погледати онда када њима одговара и по више пута.
Потешкоће би могле бити слабија техничка потпора ученика, где ученици не би имали интернет или рачунар или мобилни телефон за преглед лекција али након договора са ученицима и потврде да сви могу да одгледају садржаје на својим уређајима, овакав вид рада је отпочео.


Коментар

На овај конкурс се пријављујем на наговор ученика и појединих колега, али шта год да донесе или не донесе овај конкурс, драго ми је да сам открила још један начин рада који ћу уврстити у редовне активности као помоћ ученицима у учењу код куће када изостану из школе или просто желе да се подсете лекције. И позивам вас да погледате још неку моју видео лекцију, има их доста. Прича се да су занимљиве :)