• ЈПД

#250: Пројектни задатак Мозаик - математика повезана са информатиком и ликовном културом

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Грујичић
  • Назив школе:
    Милинко Кушић, Ивањица
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ивањица
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    7-3
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

• Циљ пројекта:
o Развијање креативног приступа у примени математичких знања
o Оспособљавање ученика за коришћење различитих софтверских алата
o Оснаживање тимског рада ученика различитих генерација
o Развијање међупредметних компетенција ученика кроз осмишљање облика и израду мозаика са циљем стицања функционих знања
Исходи пројекта
Ученик ће бити у стању да реши бројевне изразе,геометријске проблеме из свакодневног живота,
Да препозна мозаике
Да користи про


Детаљан опис


• План пројекта:
o На нивоу школе смо организовали математички конкурс на тему пројектног задатка – МОЗАИК.У року од две недеље ученици су предавали идеје за поменуту тему. Након конкурса, ученици су гласали за идеју која им је најбоља.Тако смо кренули у израду пројекта МОЗАИК, коју су предложили ученици седмог разреда. Они су кренули да направе игрицу.
o На часовима математике ученици седмог разреда имали су задатак да изаберу по један мозаик са Интернета који им се свиђа.
o Заједно смо изабрали мозаик из Модабија и одредили да буде део игрице.
o Тимски смо осмислили концепцију игрице. План је био да се игрица састоји из два нивоа, у којима се помоћу знања из математике слажу делови слика, као што се слажу и мозаици у стварном животу. Притиском на део слике, пред играчем се исписује задатак који он мора да реши. У случају грешке, играч може да покуша поново.
o Тим одређен за дизајнирање игрице и програмирање је прво инсталирао слике са интернета. Затим је у програму Adobe PhotoShop исекао слику на исте делове тако да се прва слика (висећег моста) састоји из 9, а друга (слика мозаика) састоји из 12 делова. Након тога, у програму Scratch смо унели све делове слика. Затим смо одредили тачан положај сваког дела, и када се који део приказује на одређеном месту. Одредили смо 3 ђака да за сваки део мозаика нађу по један задатак и тачан одговор које смо касније унели у игрицу.
o Након завршетка израде игрице, дали смо је осталим ђацима да је пробају и кажу нам њихова мишљења.


Платформе и опрема

Zoom платформа,Office 365,teamlinks,google meet,Е-збирка
лап-топови,телефони


Дигитални алати

Padlet,biteable,word,lino,gogle ucionica,google drive,viber community,pinterest, Scratch, Adobe PhotoShop,Forms


Литература

Вилотијевић М., Вилотијевић Н.(2007), Иновације у настави,
Школска књига, Београд
 Стојановић Владимир, (2018), Уџбеник за 5. разред основне
школе, Клетт
 Димитријевић С., Икодиновић Н. (2009), Уџбеник за 6. разред
основне школе, Клетт, Београд
 Димитријевић С., Икодиновић Н. (2009), Уџбеник за 7. разред основне школе,Кллет,Београд


Самопроцена часа

Самопроцена је предвиђена у виду упитника за ученике,
Пре почетка пројекта урађен је упитник у вези наставе на даљину,
У даљем раду кроз различите типове провере наученог ће се вршити евалуација пројекта.


Оцена ученика

Ученици ће оценити час попуњавањем евалуационог упитника.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Добила сам подршку од колегинице ликовне културе и колеге из информатике.Они су ученицима дали подршку за наставне јединице из тих предмета.Све пише у пројектној документацији.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност - флексибилно време наставе,комуникација са ученицима,велики избор могућности осмишљавања наставе
Потешкоће - интернет конекција(мада је није било)


Предности и потешкоће за ученике

Предност -сами организују време и темпо учења,превазиђе се трема од другара,јавног наступа,широк спектар подршке у виду дигиталних алата,развијање самосталности и тимског рада
Потешкоће- интернет конекција,различит темпо учења


Коментар

Овим видом наставе бавим се већ низ година уназад.Пратим иновације и користим их у раду.Битно ми је да су ученици презадовољни оваквим начином рада и да њихово знање напредује.
Знање је моћ!