https://app.biteable.com/video/12370661/preview
https://www.instagram.com/p/B-pSQJYnHNO/?igshid=1w3g8vry0r6e2
https://drive.google.com/file/d/1nTN1qKPkd9g8uKoK8hcZMTKRC5ZogqL3/view?usp=sharing
https://padlet.com/mperisic973/3p8brnnbkfmq52jz
https://docs.google.com/forms/d/1IbKmmx9C8wFDvo6xzqytkoAOB
• Циљ пројекта:
o Развијање креативног приступа у примени математичких знања
o Оспособљавање ученика за коришћење различитих софтверских алата
o Оснаживање тимског рада ученика различитих генерација
o Развијање међупредметних компетенција ученика кроз осмишљање облика и израду мозаика са циљем стицања функционих знања
Исходи пројекта
Ученик ће бити у стању да реши бројевне изразе,геометријске проблеме из свакодневног живота,
Да препозна мозаике
Да користи про
• План пројекта:
o На нивоу школе смо организовали математички конкурс на тему пројектног задатка – МОЗАИК.У року од две недеље ученици су предавали идеје за поменуту тему. Након конкурса, ученици су гласали за идеју која им је најбоља.Тако смо кренули у израду пројекта МОЗАИК, коју су предложили ученици седмог разреда. Они су кренули да направе игрицу.
o На часовима математике ученици седмог разреда имали су задатак да изаберу по један мозаик са Интернета који им се свиђа.
o Заједно смо изабрали мозаик из Модабија и одредили да буде део игрице.
o Тимски смо осмислили концепцију игрице. План је био да се игрица састоји из два нивоа, у којима се помоћу знања из математике слажу делови слика, као што се слажу и мозаици у стварном животу. Притиском на део слике, пред играчем се исписује задатак који он мора да реши. У случају грешке, играч може да покуша поново.
o Тим одређен за дизајнирање игрице и програмирање је прво инсталирао слике са интернета. Затим је у програму Adobe PhotoShop исекао слику на исте делове тако да се прва слика (висећег моста) састоји из 9, а друга (слика мозаика) састоји из 12 делова. Након тога, у програму Scratch смо унели све делове слика. Затим смо одредили тачан положај сваког дела, и када се који део приказује на одређеном месту. Одредили смо 3 ђака да за сваки део мозаика нађу по један задатак и тачан одговор које смо касније унели у игрицу.
o Након завршетка израде игрице, дали смо је осталим ђацима да је пробају и кажу нам њихова мишљења.
Zoom платформа,Office 365,teamlinks,google meet,Е-збирка
лап-топови,телефони
Padlet,biteable,word,lino,gogle ucionica,google drive,viber community,pinterest, Scratch, Adobe PhotoShop,Forms
Вилотијевић М., Вилотијевић Н.(2007), Иновације у настави,
Школска књига, Београд
Стојановић Владимир, (2018), Уџбеник за 5. разред основне
школе, Клетт
Димитријевић С., Икодиновић Н. (2009), Уџбеник за 6. разред
основне школе, Клетт, Београд
Димитријевић С., Икодиновић Н. (2009), Уџбеник за 7. разред основне школе,Кллет,Београд
Самопроцена је предвиђена у виду упитника за ученике,
Пре почетка пројекта урађен је упитник у вези наставе на даљину,
У даљем раду кроз различите типове провере наученог ће се вршити евалуација пројекта.
Ученици ће оценити час попуњавањем евалуационог упитника.
Колега
Добила сам подршку од колегинице ликовне културе и колеге из информатике.Они су ученицима дали подршку за наставне јединице из тих предмета.Све пише у пројектној документацији.
Предност - флексибилно време наставе,комуникација са ученицима,велики избор могућности осмишљавања наставе
Потешкоће - интернет конекција(мада је није било)
Предност -сами организују време и темпо учења,превазиђе се трема од другара,јавног наступа,широк спектар подршке у виду дигиталних алата,развијање самосталности и тимског рада
Потешкоће- интернет конекција,различит темпо учења
Овим видом наставе бавим се већ низ година уназад.Пратим иновације и користим их у раду.Битно ми је да су ученици презадовољни оваквим начином рада и да њихово знање напредује.
Знање је моћ!