• ЈПД

#255: Васкрс – Чаролија фарбања јаја

Опште информације

  • Наставник:
    Бранислава Маринковић
  • Назив школе:
    Десанка Максимовић, Катун
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Алексинац
  • Предмет:
    Слободне активности
  • Одељење:
    II1
  • Број ђака:
    12
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

-Да ученици и родитељи уоче и схвате значај обостраног рада,сарадничког односа,
-Да увиде поступке у планирању, припреми материјала, истраживачком раду и реализацији,
-Да развију сараднички однос, креативност и радозналост,
-Да ученици повежу претходна искуства и знања са новим идејама, садржајима, усвоје функционална знања,
-Уме да испланира и организује рад,
-Припреми, разврста материјал за рад,
-Истражи начин на који ће доћи до реализације...


Детаљан опис

УВОДНИ ДЕО -Видео позив и разговор са ученицима о раду и наставним активностима...
Увод у тему рада, започињемо решавањем асоцијације - показивањем слика (једну па другу, трећу, четврту, где на основу слика дају реч.Решење:пролеће, празник-прослава,шарено, јаје, где ученици долазе до решења - Васкрс.
ГЛАВНИ ДЕО –Најава теме, објашњење за рад,( начин рада, кораци,технике, материјали, прибор и средства за рад,.... рецепти, такмичење, гласање, прикупљање фотографија продуката рада, израда колажа од фотографија, презентације уз помоћ туторијала – унапред одгледаног и савладаног...) где су имали задатак д да направе колаж од фотографија и презентацију.
-Самосталан рад, са члановима породице-мајком, сестром...са унапред припремљеним средствима за рад уз истовремену комуникацију с учитељицом, ја радим паралелно с њима, фарбамо јаја на Велики петак.
-Фотографисање процеса рада и продуката рада-готових фарбаних јаја
-Гласање (по унапред договореним правилима), пребројавање гласова, избор најуспешнијих фарбаних јаја
-Попуњавање и подела диплома за прва три места као и за остале ученике, за учешће.
-Евалуација часова, утисци ученика и њихових мајки.
-Радост на лицима ученика због свог и успеха другарица и другова.
- Заједничко певање песме ,,Ускршње јутро“ коју су ученици тих дана научили.
ЗАВРШНИ ДЕО: -Подела домаћег задатака по групама: слање фотографија, израда колажа од фотографија, презентације објављивање у Затворену групу ,,Десанкини Маслачци“ и Јутјубу.
-Домаћи задатак


Платформе и опрема

-Фејсбук месинџер за видео позив
-Фејсбук група


Дигитални алати

-Youtube - за складиштење видео снимка


Литература

Уџбеник Ликовна култура за други разред основне школе (Нови Логос)


Самопроцена часа

-Гласање (по унапред договореним правилима), пребројавање гласова, избор најуспешнијих фарбаних јаја,
-Евалуација часова, утисци ученика и њихових мајки, подршке у раду на даљини.


Оцена ученика

-Радост на лицима ученика због свог и успеха другарица и другова се видело кроз честитања и пуно лепих жеља. Такође, утисци о фарбању јаја и припремању великог празника у кругу породице су мамили осмехе и одушевљење.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

-Сазнавши за идеју и ђаци и родитељи су били одушевљени. Поред мојих инструкција, у кућном амбијенту, ученицима су помагали и родитељи. Усмеравали су их да безбедно реализују замисао и дођу до безбедног продукта рада. Такође родитељи су обезбедили деци сав материјал потребан за рад.


Предности и потешкоће за наставнике

-У настави на даљину нисам у ситуацији да проценим њихову самосталност у раду
-Потешкоће у заказивању термина рада због запослености појединих родитеља


Предности и потешкоће за ученике

-Предност је што су имали подршку и помоћ укућана
-Многи ученицима је било веома драго што су у кућном амбијенту