• ЈПД

#257: Мултимедијални приступ у реализацији наставе на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Бановић
  • Назив школе:
    Предраг Кожић, Дубовац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ковин
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    2.разред
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Mirjana Banovic, Realizacija casa Srpskog jezika,Carevo novo odelo, Hans Kristijan Andersen.pptx

Корисни линкови

Веб 2.0 алати:
Wiki: Википедија (wikipedia.org),
Алат за дељење и сарадњу: https://padlet.com/mosasto2014/Bookmarks,
Алат за процењивање: https://forms.gle/H6UDznW6EJ9XnYRE8
Друштвене мреже: https://www.facebook.com/groups/2576081592669319/.
Гугл диск – ученички радови : https://drive.google.com/op


Циљ и исходи наставе

Упознавање ученика са ауторском бајком; проналажење експлицитно исказаних информација у бајци, уочавање повезаности стваралачке фантазије и животне реалности у бајци; уочавање временског и просторног одређења у бајци; откривање фантастичних и реалних мотива; анализирање главних ликова као и осталих ликова у бајци; указивање на опште људске вредности: поштење, храброст, искреност; развијање самосталности и креативног критичког мишљења; навикавање ученика на истраживачко читање.


Детаљан опис

На почетку часа ученици се путем фејсбук групе информишу о начину рада на часу. Помоћу интернета и рачунара или мобилног телефона улазе на веб таблу: падлет (padlet) https://padlet.com/mosasto2014/Bookmarks, где су приказане активности рада на часу са датим упутствима и садржајима. Емоционално – интелектуална припрема ученика започиње гледањем цртаног филма : ,,Царево ново одело који пуштају директно са интернета ( преко веб табле) с циљем оживљавања доживљаја и бајке коју су имали да читају током викенда. Након тога, путем видео презентације директно са интернета ( преко веб табле) упознају се о животу и делу писца. Након упознавања са писцем, ученици директно на веб табли гледају кратак видео запис о разбоју,справи за израду тканина, ткањем која је и једна од мање познатих речи . Отварају презентацију у PowerPointу која их води кроз анализу бајке: подвлаче мање познате речи у тексту, читају о издвојеним непознатим речима ( Читанка, 2.разред, Фреска), записују назив часа у свеске као и друге назначене одреднице у бајци. Одговарају на питања у свесци, критички размишљају и издвајају поруке бајке и на крају бирају креативни задатак и вреднују реализацију часа. Након одгледаног цртаног филма, ученица по ИОПу2 ради уз помоћ старатеља, директно са веб табле вежбе изговора и формирања појмова, са којом током трајања активности, путем вибера разговарам и слушам је, коригујем.


Платформе и опрема

Веб 2.0 алати, лап топ, таблет и мобилни телефон.


Дигитални алати

Wiki: Википедија (wikipedia.org). Алат за дељење и сарадњу: https://padlet.com/mosasto2014/Bookmarks. Алат за процењивање: https://forms.gle/H6UDznW6EJ9XnYRE8.Друштвене мреже: https://www.facebook.com/groups/2576081592669319/. Алати за креирање и дељење аудио и видео садржаја: видео-записи са Јутјуба: https://youtu.be/QWFPBqLbnAI , https://youtu.be/07LMfbxLrEk и https://youtu.be/W_9a7_XnB0w .


Литература

Милија Николић: Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1999.
Данимир Мандић, Мирослава Ристић: Европски стандарди информатичких компетенција, Чигоја, Београд, 2011.
Снежана В. Божић: Интернет и мултимедија као средства у настави књижевности, Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, Ниш, 2014.


Самопроцена часа

Задовољна сам оствареним исходима часа обраде домаће лектире. Час је уз помоћ интернета и мултимедија савремен и атрактиван. Веб табла пружа прегледност часа и активности а са додатним прозорима за комуникацију, омогућава и комуникацију у реалном времну са ученицима. Времена је било сасвим довољно за рад и то је још једна битна предност наставе на даљину.


Оцена ученика

Упитник се налази на адреси https://forms.gle/H6UDznW6EJ9XnYRE8. Уколико се утврде неке нејасноће током вредновања, размењујем са ученицима о истим ( једна ученица није разумела питање али увидом у њен рад и кроз разговор, истакла је да није разумела питање).


Опис подршке

У реализацији часа као и током спровођења наставе на даљину, имам велику подршку родитеља, а посебно бих издвојила подршку старатеља и хранитеља, као и веома драгоцену подршку старатеља ученице која се образује по ИОПу2, услед комбинованих вишеструких сметњи.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност наставе на даљину кроз мултимедијални приступ је у осавремењавању методологије рада, ефикасно и економично располагање временом за рад, изазов је осмислити дигиталне садржаје али у исто време и велики ангажман. Комплексност самог одељења је велики изазов а у исти време и до сада најзахтевнија генерација деце иако их је само 9-оро. Потешкоћа има техничке природе: личне ствари и буџет користим за спровођење наставе. Недостају ми ученици и процена ,,самосталног рада.


Предности и потешкоће за ученике

Савремен приступ у раду уз употребу многобројних алата, чини да су ученици мотивисанији за рад, максимално ангажовани, подстакнути на истраживачки рад, самостални у раду и време се ефикасно и економично троши. Недостатак социјалне и емотивне размене и међусобне подршке, проблеми са интернетом су по мом мишљењу главна потешкоћа.