• ЈПД

#258: Писање писма непознатом другу/другарици

Опште информације

  • Наставник:
    Данијела Цветковић
  • Назив школе:
    Душан Јерковић, Банатски Карловац
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Алибунар
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    4-2
  • Број ђака:
    18+18
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ: Савладавање вештине писања писма и развијање предузетничких компетенција
Исходи:
На крају часа ученик ће бити у стању да:
-напише писмо вршњаку
-представи и опише свој крај
-склопи ново познанство
-развија предузетничке компетенције (посвећено прикупља рециклажни материјал).


Детаљан опис

Назив наставне јединице: Пишемо писмо, поруку, позивницу.
У уводном делу часа обавестила сам ученике о теми којом ће се бавити на 148. часу српског језика.
У главном делу ученици су пратили час на РТС-2. Након завршеног онлајн часа, ученике сам обавестила о активностима везаним за ову наставну јединицу, којима ће се бавити у наредном периоду.
Ученици су добили задатак да примене научено градиво са овог часа и да напишу писмо непознатом вршњаку из ОШ Стеван Чоловић из Ариља. У свом писму требало је да представе себе, свој крај и занимљива и атрактивна места која се могу обићи у крају у коме живе.
Препоручила сам ученицима (у циљу овладавања дигиталним компетенцијама) да се потруде и на интернету пронађу потребне информације. На полеђини писма потребно је да правилно напишу своју адресу, како би могли да добију одговор.
У завршном делу часа мотивисала сам ученике да као и до сада наставе са прикупљањем рециклажног материјала (предузетничка компетенција), како би могли да остваримо евентуалну посету Ариљском крају.


Платформе и опрема

Вибер група, ТВ програм, рачунар, телефон, ТВ пријемник.


Дигитални алати

https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1409678/526/os4-srpski-jezik-pisemo-pismo-poruku-i-pozivnicu


Литература

Забавна граматика за 4. разред
Симеон Маринковић
Креативни центар


Самопроцена часа

Самопроцену сам спровела кроз раговор са ученицима, родитељима и колегама.


Оцена ученика

Ученици су се радовали задатку и са нестрпљењем очекивали писма својих нових другара. Заборавили су на непријатну ситуацију са вирусом и бавили се креативним истраживањем свог краја.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Учитељица Мира Вукотић из ОШ Стеван Чоловић из Ариља, подржала је идеју коју сам јој преложила (да ученици њеног и мог одељења размене писма).
Послала ми је адресе њених ученика, које сам ја проследила ученицима мог одељења.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је ТВ настава која нам је омогућена од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
Потешкоћа: Недостатак живе речи и непосредног контакта са ученицима.


Предности и потешкоће за ученике

Предност је ТВ настава која нам је омогућена од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
Потешкоћа: Недостатак живе речи и непосредног контакта са учитељицом.


Коментар

Овом активношћу сам желела да ученицима карантинске дане учиним занимљивијим и опуштенијим. Да им скренем пажњу на значај дружења које се може реализовати и путем писма, без непосредног контакта.
Мотивисала сам их да се и даље баве предузетничким компетенцијама и да себи увек постављају нове циљеве.